Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Φώτης Δούβρης: Μεγάλωσα μέσα στο μαγαζί, δεν γινόταν να μην ακολουθήσω την οικογενειακή παράδοση - Η ιστορία της Πατρινής επιχείρησης

Φώτης Δούβρης: Μεγάλωσα μέσα στο μαγαζί,...

Αποκαλύπτει το "μυστικό της επιτυχίας" μιας Πατρινής επιχείρησης με ιστορία από το 1949

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1949, όταν η Ελλάδα, προσπαθούσε να σταθεί στα πόδια της. Ο Νίκος Δούβρης, σε ηλικία 13 ετών, αν και έχει επιτύχει με εξετάσεις στο Γυμνάσιο αναγκάζεται να διακόψει τις σπουδές του, αφού ο πατέρας του, του ανακοινώνει πως δεν μπορεί να πληρώσει τα δίδακτρα.

Για να ζήσει, πηγαίνει για δουλειά στο κατάστημα «Κυριακόπουλος» στην οδό Μαιζώνος (στην ίδια τοποθεσία που βρίσκεται και σήμερα το κατάστημα «Δούβρης).

Τότε βέβαια, ο ηλεκτρισμός δεν είχε ακόμη εξαπλωθεί ευρέως και στο κατάστημα του Κυριάκου Κυριακόπουλου μπορούσε να βρει κανείς ποδήλατα, υδραυλικά είδη, γραμμόφωνα, ραδιόφωνα, ηλεκτρικά είδη, κ.α.

Στο μεταξύ, εντάσσεται στην επιχείρηση και ο αδελφός του Χρήστος Δούβρης.

Ανήσυχο και δραστήριο πνεύμα, ο ταλαντούχος στις πωλήσεις ο Νίκος Δούβρης, γρήγορα κερδίζει την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση του Κυριάκου Κυριακόπουλου. Μια σχέση που έμελε να επισφραγιστεί αργότερα με μια κουμπαριά (ο αείμνηστος Κυριακόπουλος ήταν νονός του Φώτη Δούβρη) και με έναν συνεταιρισμό από τον οποίο προέκυψε το 1966 το κατάστημα «Κυριακόπουλος – Δούβρης».

Για να φτάσει εκεί όμως, μεσολάβησε μια περίοδο έντονης εργασίας, τόσο μέσα στο κατάστημα όσο και έξω από αυτό. Και όταν λέμε έξω, εννοούμε πολύ έξω... Στα γύρω από την Πάτρα χωριά!

Κάθε Κυριακή, ο Νίκος Δούβρης φόρτωνε μια βέσπα που είχε με ραδιόφωνα και τα πουλούσε στα γύρω χωριά.

Με τις οικονομίες του κατάφερε όχι μόνο να προικίσει τις αδελφές του – έθιμο που τότε ακόμη τηρούνταν απαρέγκλιτα – αλλά και να συγκεντρώσει ένα ικανό κεφάλαιο για να συνεταιριστεί με το πρώην, πια, αφεντικό του.

Αργότερα και αφού ο Κυριάκος Κυριακόπουλος δεν είχε διάδοχη κατάσταση - είχε μόνο μια κόρη την Αγγελική - αποφασίζει να δώσει το κατάστημα στην οικογένεια Δούβρη, η οποία το 1973 ιδρύει την εταιρεία με μετόχους τους αδελφούς Νίκο και Χρήστο Δούβρη και τον Μάιο του 1975 στους μετόχους της εταιρείας προστίθεται και ο τρίτος αδερφός Γεώργιος Δούβρης.

Φώτης και Νίκος Δούβρης

Φώτης και Νίκος Δούβρης

Φώτης και Νίκος Δούβρης

«Μεγάλωσα μέσα στο μαγαζί»

«Θέλοντας και μη», τα παιδιά των αδελφών Δούβρη ακολούθησαν την οικογενειακή παράδοση και το 1990 εισέρχονται ως μέτοχοι στην οικογενειακή επιχείρηση.

«Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, μεγαλώσαμε όλοι εδώ. Θυμάμαι τον εαυτό μου, σε ηλικία 8-9 ετών μέσα σε αυτό το μαγαζί», λέει χαρακτηριστικά ο Φώτης Δούβρης και συνεχίζει: «Από την ηλικία των 15 ετών αναλάβαμε μαζί με τον αδελφό μου το Χρήστο, το στούντιο. Ήμασταν υπεύθυνοι για τις παραγγελίες, τα στησίματα των ηχοσυστημάτων, για όλα.

Είχαμε τότε 32 ραδιοκασετόφωνα στο κατάστημα με ενισχυτές και υπογούφερ στην κονσόλα του καταστήματος. Αυτό τότε δεν υπήρχε σε κανένα κατάστημα», λέει με υπερηφάνεια.

Αυτό που μεταφέρει μιλώντας για  τα παιδικά – εφηβικά του χρόνια στο κατάστημα ο Φώτης Δούβρης, είναι το πνεύμα ελευθερίας που υπήρχε στην επιχείρηση.

Τα τρία αδέλφια, δηλαδή ο πατέρας τους και οι θείου του, όπως προκύπτει από την εξιστόρηση του, άφηναν τα παιδιά τους να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες «για να μαθαίνουν» και κυρίως τους δίδασκαν και συνεχίζουν να το κάνουν, με το παράδειγμά τους, αφού αν και έχουν συνταξιοδοτηθεί είναι στο μαγαζί και βοηθούν.

Είναι χαρακτηριστικό που επεισόδιο που μας μεταφέρει ο Φώτης Δούβρης για έναν υπάλληλο του μαγαζιού, ο οποίος έκανε παράπονα στον Νίκο Δούβρη γιατί ο έφηβος τότε Φώτης «πειράζει διαρκώς τις συνδεσμολογίες στα στερεοφωνικά».

Η απάντηση του πατέρα του προς τον υπάλληλο, είναι κάτι που όπως λέει το θυμάται ακόμη ο Φώτης. «Από τη στιγμή που τα ξαναβάζει στη θέση τους και δεν χαλάει τίποτα, δεν πειράζει, άσε τον να μαθαίνει».

Στο τιμόνι η νέα γενιά της οικογένειας Δούβρη

Με τα χρόνια να περνούν και την πρώτη γενιά των αδελφών Δούβρη να αποσύρεται σιγά – σιγά, η οικογενειακή επιχείρηση επεκτείνεται. Ο Χρήστος αναλαμβάνει τη διοίκηση της αντιπροσωπείας της Volkswagen - Audi. Το δεύτερο μαγαζί στο Ψαροφάι αναλαμβάνει ο Τάκης και ο ξάδελφος τους o Φωτεινός, αναλαμβάνει τη διοίκηση της αντιπροσωπείας της Volkswagen – Audi στον Πύργο.

Στο κεντρικό κατάστημα μένει ο Φώτης Δούβρης, κάτι για το οποίο δεν έχει μετανιώσει ποτέ.

«Είναι το σπίτι μου, εδώ μεγάλωσα και ποτέ δεν το σκέφτηκα να φύγω, αν και μου έγιναν προτάσεις, όπως πριν από λίγα χρόνια να εργαστώ στο Ντουμπάι με πολύ καλά χρήματα. Δεν πιστεύω ότι έκανα λάθος, πιστεύω στις επιχειρήσεις Δούβρη.

Είμαστε μια αγαπημένη οικογένεια, για αυτό άλλωστε, η μετάβαση από τη μια γενιά στην άλλη, έγινε πολύ ομαλά και τόσο ο πατέρας μου, όσο και ο θείος μου είναι εδώ στο μαγαζί. Δεν υπάρχει κατάστημα του ενός ή του άλλου. Είναι όλα όλων και δουλεύουμε όλοι μαζί για την ίδια οικογένεια.

Πιστεύω ότι ο τρόπος που μεγαλώσαμε και οι αξίες που μας μεταδόθηκαν είναι αυτό που μας καθιέρωσε στην αγορά και έκανε τον κόσμο να μας αγαπά και να μας εμπιστεύεται» λέει χαρακτηριστικά.

Στο μεταξύ, ο Φώτης Δούβρης σπούδασε ηλεκτρολογία στο ΤΕΙ της Πάτρας, όπως και ο αδελφός του Χρήστος, ενώ πριν από λίγα χρόνια ο Φώτης, ολοκλήρωσε και τις σπουδές του στη διοίκηση επιχειρήσεων.

Όσο για την επόμενη γενιά της οικογένειας Δούβρη, ο Φώτης Δούβρης αναφέρει:

«Ο γιος μου που είναι 9 ετών μεγαλώνει και αυτός στο κατάστημα, όπως και εγώ. Ήδη έχω αρχίσει να τον παίρνω μαζί μου στις μεταφορές όταν δεν έχει σχολείο και του αρέσει, αφού με ρωτά πότε θα ξαναπάμε.

Μακάρι κάποιοι από την οικογένεια μας, να συνεχίσουν την οικογενειακή παράδοση.»

Ποιοτικά προϊόντα για κάθε τσέπη και κάθε ανάγκη από επώνυμες και δοκιμασμένες μάρκες

Στο κατάστημα «Δούβρης» μπορεί να βρει κανείς προϊόντα για κάθε τσέπη από εταιρείες, όχι άγνωστες στην ελληνική αγορά, αλλά γνωστές, με αντιπροσωπείες στην Ελλάδα και ανταλλακτικά.

Για αυτό εξάλλου το κατάστημα «Δούβρης», παρέχει τρία χρόνια εγγύηση στα προϊόντα της και όχι δύο που δίνουν οι εταιρείες.

«Αυτό γίνεται διότι, στο κατάστημά μας υπάρχουν προϊόντα από μάρκες που γνωρίζουμε χρόνια και όχι από ευκαιριακές εταιρείες, που δεν ξέρει κανείς και γίνονται γνωστές μόνο από τη διαφήμιση», εξηγεί ο κ. Δούβρης.

Αλλά και στο ζήτημα των τιμών, όπως αναφέρει ο κ. Φώτης Δούβρης, τα πράγματα είναι τόσο πιεσμένα σήμερα στην αγορά, που όπου βρεθεί την ίδια τιμή έχουν σχεδόν όλοι.

«Οι προσφορές είναι από τις εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι αυτή την τιμή, την έχουν όλα τα καταστήματα, τόσο οι αλυσίδες που διαφημίζονται, όσο και εμείς τα τοπικά καταστήματα.

Εμείς, ωστόσο έχουμε τις τεχνικές γνώσεις για να καταλάβουμε τη σχέση ποιότητας – τιμής των προϊόντων, με στόχο να δώσουμε στον πελάτη το καλύτερο προϊόν με βάσει της ανάγκες τους.

Βρισκόμαστε σε διαρκή ενημέρωση για τις εξελίξεις στην αγορά.

Πρόσφατα βρέθηκα στην Ιταλία, όπου έγινε η παρουσίαση της νέας σειράς προϊόντων της LG. Από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν 25 άτομα, εκ των οποίων και το κατάστημα «Δούβρης» της Πάτρας.

Και αυτό δεν έγινε τυχαία, καθώς στην περιοχή μας, είμαστε leader.

Παρακολουθώ τις εξελίξεις, κρίνω και επιλέγω προϊόντα, ως καταναλωτής. Και αυτό στο κατάστημα έχουμε προϊόντα που ξεχωρίζουν, τα οποία μας τα εμπιστεύονται οι εταιρείες και δεν υπάρχουν παντού, με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά», σημειώνει ο κ. Δούβρης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι κυρτές τηλεοράσεις OLED (τρίτης γενιάς), οι οποίες δεν υπάρχουν πουθενά στην τοπική αγορά, παρά μόνο στο κατάστημα «Δούβρης».

Σημαντικό ρόλο στην εξυπηρέτηση του καταναλωτή με βάση τις ανάγκες του και όχι της… διαφημίσης, παίζουν και οι εργαζόμενοι στο κατάστημα, οι οποίοι είναι μέλη της ευρύτερης οικογένειας Δούβρη.

«Είμαστε όλοι μια ομάδα. Και αυτό φαίνεται κάθε πρωί που όλοι βγαίνουμε να ξεφορτώσουμε τα προϊόντα που έρχονται στο κατάστημα. Γι’ αυτό άλλωστε, μπορούμε να μεταφέρουμε σε ένα Σαββατοκύριακο όλο το κατάστημα!

Δεν το έχουμε κάνει μια φορά, αλλά τέσσερις!» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Φώτης Δούβρης, για να προσθέσει πως, παρά την κρίση δεν έχουν γίνει περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων, ενώ όταν έγινε ελάττωση του προσωπικού, οι άνθρωποι αυτοί προειδοποιήθηκαν έγκαιρα (ένα χρόνο πριν) και έφυγαν, αφού προηγουμένως είχαν βρει άλλη δουλειά, ενώ έλαβαν πλήρη αποζημίωση, που δικαιούνταν, χωρίς δηλαδή να λαμβάνεται υπόψη η προειδοποίηση ως προειδοποίηση απόλυσης.

«Τα άτομα που είναι στο μαγαζί μας, εργάζονται από 13 έως και 25 χρόνια μαζί μας. Έχουν την απαραίτητη εμπειρία και τις αναγκαίες γνώσεις να βοηθήσουν τον πελάτη να επιλέξει βάσει των αναγκών του και όχι ένα προϊόν που είναι σε προσφορά και «πρέπει» να προωθηθεί.

Αυτό μας κάνει να διαφέρουμε από τα άλλα καταστήματα. Εκεί ξεχωρίζουμε και κερδίζουμε», υπογραμμίζει ο κ. Δούβρης.

 

Οικογενειακή παράδοση τα γραμμάτια

Εκτός από τους «κλασικούς» τρόπους πληρωμής, το κατάστημα «Δούβρη» παρέχει στους πελάτες του και έναν επιπλέον. Τα γραμμάτια, χωρίς τη διαμεσολάβηση της τράπεζας.

«Την δεκαετία του 1990, όταν έκλεισε η βιομηχανία της «Πειραϊκής – Πατραϊκής», πολλοί πελάτες μας που είχαν ψωνίσει με γραμμάτια, είπαν στον πατέρα μου να πάρει πίσω τα ηλεκτρικά γιατί δεν μπορούσαν να τα αποπληρώσουν, κάτι που δεν το δέχθηκε. Καταλαβαίνοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν, περίμενε μέχρι να μπορέσουν να πληρώσουν σιγά – σιγά, όπως και έγινε. Δεν πιστεύω ότι οι πελάτες μας είναι κακοί πελάτες. Αλλά υπάρχουν και ορισμένοι που το έχουν επάγγελμα, να μην πληρώνουν την περιουσία του άλλου και αυτοί πρέπει να διώκονται. Εμείς έχουμε τη γνώση, τον τρόπο και θα εργαλεία να διαπιστώσουμε εάν κάποιος, ανήκει σε αυτή την κατηγορία.

Η πολιτική των γραμματίων είναι κάτι που ακολουθούσε η επιχείρηση από πολύ παλιά.

Θυμάμαι ως έφηβος, τον πατέρα μου να φέρνει στοίβες με γραμμάτια πελατών στο σπίτι και εμείς να τα συμπληρώνουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Φώτης Δούβρης.

Εξάλλου όπως προσθέτει, αυτοί που κάνουν γραμμάτια, είτε είναι ήδη πελάτες, είναι μέλη των οικογενειών τους, ή νέοι που τους συστήνουν οι πελάτες.

Και πως αλλιώς, θα μπορούσε να γίνει, αφού από το κατάστημα «Δούβρης» έχουν εξυπηρετηθεί με αυτό τον τρόπο, πάνω από 74.000 πελάτες!

Και προσθέτει: «Η γραμμή που έχουμε και ο τρόπος που δουλεύουμε μας έχουν καθιερώσει στην αγορά. Με τους πελάτες έχουμε αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης. Δεν θέλουμε να μπει μια φορά και να μην ξαναέρθει και αυτό το έχουμε καταφέρει. Στηριζόμαστε σε σχέσεις συνεργασίας με τους πελάτες και όχι εκμετάλλευσης.»

«Οι Πατρινοί να δώσουν μια ευκαιρία στα τοπικά καταστήματα»

Ο Φώτης Δούβρης ζητά από τους Πατρινούς «να δώσουν μια ευκαιρία στα τοπικά καταστήματα», καθώς όπως τονίζει τα χρήματα επιστρέφουν στην τοπική κοινωνία:

«Οι Πατρινοί να δίνουν μια ευκαιρία στα τοπικά καταστήματα. Εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα της διαφήμισης στην τηλεόραση, όπως έχουν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, για να πείσουμε τους καταναλωτές ότι διαθέτουμε και ποικιλία και ανταγωνιστικές τιμές και ευκολίες πληρωμής.

Η τοπική αγορά αξίζει μια ευκαιρία. Διότι τα χρήματα επιστρέφουν στην τοπική κοινωνία, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές όπου κάθε βράδυ οι εισπράξεις φεύγουν με έμβασμα για το εξωτερικό.

Βέβαια στις πολυεθνικές απασχολούνται υπάλληλοι με τετράωρες συμβάσεις εργασίας, που ωστόσο δουλεύουν πολλές περισσότερες ώρες, ώστε να καταφέρουν να πιάσουν τους στόχους των πωλήσεων για να μην απολυθούν.»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά