Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

/

Εκλογές: Πως το facebook υποσκελίζει το "μπαλκόνι"

Εκλογές: Πως το facebook υποσκελίζει το ...

Το Διαδίκτυο κερδίζει στα σημεία τα υπόλοιπα μέσα επικοινωνίας

Αν υπάρχει μια ουσιώδης διαπίστωση από τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές για όσους μελετούν την εκλογική συμπεριφορά και την επικοινωνία, είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά το facebook, το twitter και τα άλλα λεγόμενα κοινωνικά δίκτυα (social networks), “κέρδισαν στα σημεία” τα παραδοσιακά μέσα διεξαγωγής της προεκλογικής εκστρατείας, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τις ανοιχτές πολιτικές συγκεντρώσεις. Το “φαινόμενο Ομπάμα” για πρώτη φορά εμφανίστηκε δυναμικά και σε εκλογική αναμέτρηση στη χώρα μας, προοιωνίζοντας το πώς θα είναι στο μέλλον οι εκλογικές αναμετρήσεις και ο προσωπικός εκλογικός αγώνας κάθε υποψηφίου.

Facebook, twitter, flirk και αλλά κοινωνικά δίκτυα φαίνεται πως έδωσαν μια πρόσθετη δυνατότητα σε υποψήφιους περιφερειάρχες και δημάρχους να κερδίσουν, με αποκορύφωμα τον Γιώργο Καμίνη στην Αθήνα. Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος της πρωτεύουσας αξιοποίησε σε υψηλό βαθμό το Διαδίκτυο και τα social media και δικτύωσε πολλούς υποστηρικτές, επηρεάζοντας την...κρίσιμη μάζα των νεώτερων -και σκεπτόμενων - ψηφοφόρων και των γυναικών που "γύρισαν την πλάτη" στον Νικήτα Κακλαμάνη. Η καμπάνια του Γιώργου Καμίνη "θέριεψε" στο Διαδίκτυο και ιδίως στο facebook και στο twitter.

Την εβδομάδα ανάμεσα στον πρώτο και τον δεύτερο γύρο, η “αντικακλαμανική” ψήφος έγινε, μπορεί να πει κανείς, μόδα. Δεν είναι τόσο ότι η ομάδα επικοινωνίας του Καμίνη δούλεψε καλά στο Διαδίκτυο. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι μεμονωμένα άτομα με επιρροή στον κύκλο των φίλων τους, "πήραν το παιχνίδι πάνω τους". Ανέβαζαν βίντεο, έστελναν μηνύματα, έγραφαν την άποψή τους, έκαναν share εικόνες και κείμενα! Συνέβαλαν, έτσι, αποφασιστικά στο να κινητοποιηθεί ο κύκλος των γνωστών τους και να συμμετάσχει στην κοινή προσπάθεια. Αναπτύχθηκε μια συλλογικότητα, που έβαζε καθημερινά και άλλους στο παιχνίδι. Οι δημοσκόποι είδαν τις ημέρες αυτές να ανεβαίνει συνεχώς η υποστήριξη προς τον Γ. Καμίνη, ότι υπήρχε το "ρεύμα" και αυτό επιβεβαιώθηκε στις κάλπες. Η αίσθηση της κοινότητας και το θετικό μήνυμα της συμμετοχής που μετέφερε το facebook έκανε θαύματα. Η κοινωνία ήταν έτοιμη να εκδηλωθεί προς μια κατεύθυνση. Χρειαζόταν όμως κάποιοι να δώσουν το σύνθημα. Όσοι ένιωθαν ότι θα ήθελαν να αλλάξει κάτι στην πόλη, αλλά δεν είχαν ιδιαίτερη διάθεση να ασχοληθούν, ξαφνικά έβλεπαν φίλους τους να τους δείχνουν με ενθουσιασμό μια διέξοδο. Και ακολούθησαν, γιατί έτσι έγιναν κι αυτοί μέρος μιας ομαδικής κίνησης - πήγαν με το "ρεύμα", βοηθούντος βέβαια και του άφθαρτου προσώπου του κ. Καμίνη.

Στη Θεσσαλονίκη ο καβγάς Μπουτάρη- Ανθιμου δημιούργησε... ψηφιακή πόλωση υπέρ του πρώτου. Είναι ενδεικτικό των -χιουμοριστικών- ρεφλέξ ότι ήδη από χθες το πρωί είχε δημιουργηθεί στο Facebook ομάδα με την ονομασία «Ζητείται μητροπολίτης να ορκίσει τον νέο δήμαρχο», σε μια εμφανή αναφορά στη σύγκρουση μεταξύ του μητροπολίτη και του δημάρχου. Αποτέλεσμα; Μέσα σε λίγες ώρες η συμμετοχή στο εν λόγω σχήμα είχε ξεπεράσει τα 3.000 άτομα.


Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr