Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος Πατρινό Καρναβάλι 2025 Σεισμοί Σαντορίνη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

/

Γραμματισμός, Παιδαγωγική του Γραμματισμού και Πολυγραμματισμοί: Διδακτικό υλικό εκτυπωμένο σε ηλεκτρονική μορφή

Γραμματισμός, Παιδαγωγική του Γραμματισμ...

Συμμετέχει στο Patras IQ 2017

Το διδακτικό υλικό που θα παρουσιαστεί στην έκθεση, εκτυπωμένο και σε ηλεκτρονική μορφή, αφορά στη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο, με βάση την παιδαγωγική του γραμματισμού και των πολυγραμματισμών.

Πρόκειται για πρωτότυπο και καινοτόμο διδακτικό υλικό 500 περίπου σελίδων, που περιλαμβάνει  αυθεντικά κείμενα από τα τρία βασικότερα κειμενικά είδη (αφηγηματικά, περιγραφικά και επιχειρηματολογικά), με τη μορφή διδακτικών σεναρίων. Τα σενάρια περιλαμβάνουν δραστηριότητες επεξεργασίας κειμένου (κατανόησης, δομής και οργάνωσης του κάθε κειμενικού είδους), λειτουργικής γραμματικής και παραγωγής κειμένων, με νέες τεχνολογίες.

Τα  κείμενα προς επεξεργασία και παραγωγή είναι κυρίως πολυτροπικά, πράγμα που σημαίνει ότι συνδυάζουν λέξεις, σύμβολα, εικόνες, κίνηση, διαγράμματα και ήχο, ενώ εμφανίζονται ολοένα και περισσότερο μέσω νέων μορφών τυπογραφίας και ψηφιακής τεχνολογίας (π.χ. βίντεο διαφόρων ειδών, κόμικς, εφημερίδες, διαφημιστικά υλικά, εικονογραφημένα έντυπα, ταινίες, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, σελίδες διαδικτύου κτλ.).

Σκοπός της παρούσας διδακτικής πρότασης είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων γραμματισμού, πολυγραμματισμών και κριτικής γλωσσικής επίγνωσης στους μαθητές. Τελικός στόχος είναι η ανάπτυξη του κοινωνικού τους γραμματισμού.

Κατά τη δημιουργία αυτού του υλικού λήφθηκαν επίσης υπόψη και οι ανάγκες των παιδιών που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Το υλικό προσφέρεται έτοιμο για χρήση από μαθητή και εκπαιδευτικό. Η εικονογράφηση και η διαμόρφωσή του το καθιστά κατάλληλο για άμεση τυπογραφική αξιοποίηση, χωρίς σχεδόν καμία επέμβαση.

Σχεδιάστηκε με βάση τις σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της γλώσσας και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό σε συνδυασμό με το ήδη υπάρχον.

Μπορεί να αξιοποιηθεί από σχεδιαστές λογισμικού και  από οποιονδήποτε εκπαιδευτικό/εκδοτικό οργανισμό θα ήθελε να το εκδώσει σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, καθώς είναι έτοιμο για χρήση από μαθητή και εκπαιδευτικό.

Η ανάγκη για επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό για το  μάθημα της Γλώσσας είναι επιτακτική, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί εκφράζουν τη βούλησή τους να προχωρήσουν πέρα από το παραδοσιακό υλικό και τις γνωστές εκπαιδευτικές πρακτικές.

Η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί επίσης  να αξιοποιήσει αυτό το υλικό σε προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών  και γενικότερα σε προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης.

Το υλικό σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος του ΠΜΣ του ΠΤΔΕ «Γραμματισμός, Παιδαγωγική του Γραμματισμού και Πολυγραμματισμοί», με διδάσκουσα την Άννα Φτερνιάτη, από τις φοιτήτριες του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ: «Επιστήμες της Εκπαίδευσης»:

Ελένη Βλάχου, Μαρία-Θεοδώρα Γιαννοπούλου, Αγγελική Κουσάβελου, Ιωάννα Κούτση, Αλεξάνδρα Κουτσουρά, Ευγενία Μπουραζέρη, Αθανασία Παπασταθοπούλου, Χριστίνα Σιαβίκη, Νίκη Σπηλιοπούλου

 

HepNet

Το διαπανεπιστημιακό δίκτυο Πολιτικές Ανώτατης Εκπαίδευσης (HepNet) (http://hepnet.upatras.gr) ιδρύθηκε το 2009, αρχικά ως ενδο-πανεπιστημιακό του Πανεπιστημίου Πατρών. Σε αυτό συμμετέχουν σήμερα τα Πανεπιστήμια Πατρών (ΠΤΔΕ), Αιγαίου (ΠΤΔΕ) και Πελοποννήσου (ΤΚΕΠ). Το Δίκτυο ειδικεύεται σε θέματα ανώτατης εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει:

•             το διαπανεπιστημιακό διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης: Θεωρία και Πράξη» (http://mahep.upatras.gr)

•             το σεμινάριο υποψηφίων διδακτόρων “Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Πολιτικές: Θεωρίες, Μεθοδολογίες, Αναλύσεις, Ερμηνείες (http://hepnet.upatras.gr/index.php/el/thesislevel)

•             το ηλεκτρονικό επιστημονικό περιοδικό Academia (http://www.tovima.gr/books-ideas/article/?aid=822639)

•             τις εκδόσεις HepNet

•             τη σειρά Μελέτες

http://hepnet.upatras.gr/index.php/el/published/mele

•             τον ιστοχώρο http://hepnet.upatras.gr

•             το ενημερωτικό μπλοκ http://teamthesis.blogspot.gr

Το Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης: Θεωρία και Πράξη» (MaHep).

 

Σκοπός  και πληθυσμός-στόχος

Η ανώτατη εκπαίδευση αντιμετωπίζεται σήμερα ως μηχανισμός κοινωνικής, οικονομικής, τεχνολογικής και πολιτισμικής ανάπτυξης και προόδου σε τρία επίπεδα: ενδο-εθνικό (περιφερεικό/τοπικό), εθνικό και υπερεθνικό. Έτσι, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τόσο από πολιτική όσο και από επιστημονική άποψη. Ιδίως σε ευρωπαϊκό επίπεδο η δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης δημιουργεί αυξημένες απαιτήσεις και προσδοκίες για το μέλλον.

Συνεπώς, η εκπαίδευση  και παραγωγή εξειδικευμένων στελεχών που να έχουν γνώση του πεδίου και των διακυβευμάτων του είναι καθοριστικός παράγοντας για να μπορέσουν τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης και άλλοι σχετικοί φορείς να επιτελέσουν αποτελεσματικό το έργο τους. Από την άλλη, η παραγωγή εξειδικευμένων ερευνητών που ερευνούν, αναλύουν και σκέφτονται τα θέματα ανώτατης εκπαίδευσης μπορούν να διασφαλίσουν τη διηνεκή παραγωγή καινοτομίας και στήριξης του ρόλου της ανώτατη εκπαίδευσης. Αυτοί είναι οι δύο βασικοί πληθυσμοί-στόχος του MaHep (http://mahep.upatras.gr).

To MaHep είναι το μοναδικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην ανώτατη εκπαίδευση.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr