Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

Κατάμεστο το Αρχαίο Ωδείο στον "Οιδίποδα Τύραννο" - Καταχειροκροτήθηκε ο Δημήτρης Λιγνάδης -ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Κατάμεστο το Αρχαίο Ωδείο στον "Οιδ...

Η φροντισμένη και με κλασική ματιά παράσταση επαναλαμβάνεται απόψε Δευτέρα 29/7 στις 21.30 στο Αρχαίο Ωδείο στο 38ο Φεστιβάλ Πάτρας - Θεσμός Αρχαίου Δράματος

Με τον ευνοικότερο τρόπο άνοιξε η αυλαία του 38ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του ΟΚΠΕ το βράδυ της Κυριακής 28 Ιουλίου 2019 στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο στην οδό Γερμανού καθώς πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα της φετινής διοργάνωσης με την 1η από τις 2 προγραμματισμένες παραστάσεις του «Οιδίποδα Τυράννου» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη μ’ έναν εξαιρετικό Δημήτρη Λιγνάδη στον βασικό ρόλο του «ανόσιου αιμομίκτη» Οιδίποδα.

Το Αρχαίο Ωδείο είχε γεμίσει μέχρι και τα πάνω διαζώματα και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στη 2η παράσταση απόψε Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019 στις 21.30. Οι θεατές επιφύλαξαν θερμό χειροκρότημα στον 16μελή θίασο και ιδιαιτέρως στον Δημήτρη Λιγνάδη που δεν λύγισε από το βάρος του τραγικού ήρωα που κλήθηκε να υποδυθεί και σε τουλάχιστον δύο σκηνές ήταν συνταρακτικός όπως εκεί που βαριανασαίνει και στην τελική σκηνή που έχοντας πληγώσει τα μάτια του και έχοντας χάσει δια παντός το φως του αφήνεται σε ένα μοιρολόι του ίδιου του, του εαυτού.  Καλές εντυπώσεις άφησε και συνολικά η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη με τον χορό των Θηβαίων γερόντων να τον παρουσιάζει με μαύρες κάπες και κουκούλες παραπέμποντας λίγο σε «Όνομα του Ρόδου» (οι 5 εξ’ αυτών είχαν και μουσικά όργανα όπως τύμπανα, ακορντεόν, σαξόφωνο, κ.α. και έπαιζαν ζωντανά μουσική).

Στα θετικά ακόμα της παράστασης η λιτότητα της (σκηνικό δεν υπήρχε με τα πήλινα ομοιώματα μωρών που έβγαζαν από τους σάκους τους οι άνδρες του χορού να αποτελούν το βασικό σκηνικό αντικείμενο) και η καλή δουλειά σε όλους τους ρόλους με την Αμαλία Μουτούση να ξεχωρίζει ως Ιοκάστη με μόνη παρατήρηση ότι η «λυγμική» φωνή της είχε κάποιες διακυμάνσεις με αποτέλεσμα να μην ακούγεται σε κάποια σημεία τουλάχιστον από τους θεατές των υψηλότερων διαζωμάτων. Ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης υποδύθηκε τον Τειρεσία σε μία καλοσκηνοθετημένη σκηνή όπου υπήρχε ένα μακρύ σχοινί για να κρατιέται ο τυφλός μάντης ενώ ο Νίκος Χατζόπουλος κάνει τον Κρέοντα, ο Γιώργος Ζιόβας (Άγγελος), ο Γιώργος Ψυχογιός είχε τον ρόλο κλειδί του θεράποντα βοσκού που είχε σώσει τον Οιδίποδα ως μωρό όταν πήγε να τον πετάξει κατ’ εντολή του Λάιου και της Ιοκάστης στον Κιθαιρώνα και ο Νικόλας Χανακούλας κάνει το ρόλο του Εξάγγελου. Στον χορό να θυμίσουμε πως συμμετέχει και ο αξιόλογος Πατρινής καταγωγής ηθοποιός, απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου, Δημήτρης Γεωργαλάς.  

Αν θέλει να βρει κάποιος κάτι λιγότερο επιτυχημένο στην παράσταση ίσως να έλεγε για την μουσική υπόκρουση από τον Μίνωα Μάτσα που αν και προσεγμένη δεν «δυνάμωσε» τα συναισθήματα του κοινού, κάτι που όπως προείπαμε πέτυχαν οι ερμηνείες όπως του Δημήτρη Λιγνάδη και η όλη ατμόσφαιρα «απελπισίας» & ζόφου που απέπνεε η παράσταση. Ακόμα στην μετάφραση με την υπογραφή του Γιάνη Λιγνάδη όπου υπήρχαν και ατόφιοι αρχαίοι στίχοι, δεν έλειψαν κάποιες επαναλήψεις λέξεων (για παράδειγμα ακούσαμε τουλάχιστον 3-4 φορές  την λέξη, θέσφατα).

Πριν την έναρξη της παράστασης που διήρκησε 1 ώρα και 45 λεπτά, ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Πάτρας Ανδρέας Α. Ανδριόπουλος καλωσόρισε τους θεατές, έκανε αναφορά στην  προ 21 ετών παράσταση του «Οιδίποδα επί Κολωνώ» με τον αξέχαστο Δημήτρη Παπαμιχαήλ που κοσμεί την φετινή συλλεκτική αφίσα του Φεστιβάλ, η οποία και μοιράστηκε στο κοινό στο τέλος ενώ μιλώντας για το θέμα του πολύτιμου ιστορικού αρχείου του Φεστιβάλ το οποίο στεγάζεται σε κτίριο της εταιρείας Dur (εκ των βασικών χορηγών του Φεστιβάλ, προσέφερε τα πόλο μπλουζάκια των εθελοντών), ο κ. Ανδριόπουλος είπε πως μετά την πρώτη επεξεργασία του αρχείου διαπιστώθηκε ότι έχει καταστραφεί από τις πλημμύρες του Οκτωβρίου του 2016 περίπου το 40%. Δυστυχώς χάθηκαν φάκελοι με υλικό από καλλιτεχνικά συγκροτήματα, με αναμνηστικά και θεατρικά προγράμματα, κάποια παλιά φορολογικά αρχεία καθώς και προγράμματα του Φεστιβάλ. Ειδικότερα δεν βρέθηκε κανένα πρόγραμμα του 1988 και του 1989, γι αυτό και από την σκηνή του Αρχαίου Ωδείου ο Ανδρέας Ανδριόπουλος απηύθυνε έκκληση, όποιος έχει στο προσωπικό του αρχείο πρόγραμμα του 7ου και του 8ου Φεστιβάλ Πάτρας του Οργανισμού Καλλιτεχνικών και Πολιτιστικών Εκδηλώσεων να το δώσει προσωρινά προκειμένου να βγει ένα ψηφιακό αντίγραφο και να ενσωματωθεί στο πολύτιμο ιστορικό αρχείο του Φεστιβάλ και θα επιστραφεί στο κάτοχο του.

*Ανάμεσα στους θεατές της πρεμιέρας του 38ου Φεστιβάλ Πάτρας που χειροκρότησαν τον «Οιδίποδα Τύραννο» με τον Δημήτρη Λιγνάδη (κάποιοι εκ των θεατών σηκώθηκαν και όρθιοι φωνάζοντας μπράβο) ήσαν η Μαριάννα Σταματιάδου, μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, ο απερχόμενος Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας (το Φεστιβάλ Πάτρας του ΟΚΠΕ τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας), η Αγγελική Δούρου, η Ηρώ Δημητροπούλου, η θεατρολόγος Χριστίνα Κόκκοτα, η Χρυσούλα Λαγουμιτζή, θεατρόφιλοι, κ.α.

Οι φωτ. είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.

Επιμέλεια: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight