«Δεν περνάω κάτω από πινακίδες και έξω από γραφεία τελετών»
Ο τηλεοπτικός του ρόλος στις «Άγριες μέλισσες» συζητήθηκε όσο λίγοι. Ο Ιωάννης Aθανασόπουλος συγκίνησε το κοινό ως «Γιάννος» και μέσα σε μία νύχτα έκανε όλο το διαδίκτυο να μιλάει για εκείνον και να αναρωτιέται ποιος είναι ο ηθοποιός που με ταλέντο και ευαισθησία «άγγιξε» έναν χαρακτήρα που είχε να πει και να διδάξει πολλά.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Ίασμος.
Στα 32 του χρόνια, έχει πάρει μέρος σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και έχει κερδίσει βραβείο "Queer theater awards Τrans - Ορατότητα" για τον ρόλο του στην παράσταση «Το κάλεσμα της Λορίν».
Τώρα καταφτάνει στην Πάτρα με την παράσταση “Toc Toc” σε σκηνοθεσία του Κώστα Σπυρόπουλου, στο θέατρο «Πάνθεον» στις 31/1, 1& 2/2.
Ο Ιωάννης έχει τον ρόλο του Μπάμπη Γραμμένου που έχει πρόβλημα με τη συμμετρία και δεν μπορεί να περπατήσει πάνω σε γραμμές! Χαρακτηριστικό του τικ είναι η διαρκής τακτοποίηση και διαρρύθμιση των αντικειμένων με αυστηρό και συγκεκριμένο τρόπο ως συνέπεια της ιδεοληψίας της τάξης και της συμμετρίας.
Λίγο πριν την επίσκεψη του στην πόλη, μιλάει στο thebest.gr για την παράσταση, την υποκριτική και τη διαδρομή μέχρι την αναγνώριση.
Τις επόμενες μέρες θα βρίσκεστε στην Πάτρα με την παράσταση "Toc Toc". Ποια είναι η σχέση σας με την πόλη;
Όπως πολλοί, έτσι κι εγώ, έχω βρεθεί στο πατρινό καρναβάλι όταν ήμουν ακόμα στη σχολή.
Πριν δύο χρόνια βρέθηκα πάλι στην Πάτρα με την παράσταση «Το κάλεσμα της Λορίν», στο θέατρο Επίκεντρο… και τώρα έρχομαι με το “Toc Toc”, στο θέατρο «Πάνθεον».
Ξέρω ότι οι πατρινοί είναι θεατρόφιλοι, τους αρέσει το θέατρο… Η προηγούμενη εμπειρία μου, άφησε ανάμεικτα συναισθήματα γιατί το κοινό είχε σοκαριστεί με το θέμα του έργου. Γενικότερα όμως, εισέπραξα συζητώντας μετά την παράσταση με θεατές, ότι οι πατρινοί γνωρίζουν και παρακολουθούν θέατρο.
Γιατί επιλέξατε να συμμετέχετε σε αυτή την παράσταση;
Η αλήθεια είναι πώς είμαι ένας άνθρωπος που του αρέσει να κάνει διαφορετικά πράγματα, όταν του δίνεται η ευκαιρία. Η πρόταση προέκυψε μετά τις «Άγριες μέλισσες» όπου με είδε ο Κώστας Σπυρόπουλος και ήθελε να είμαι στην παράσταση.
Μου άρεσε πολύ η ιδέα. Δεν έχω κάνει κωμωδία ως επαγγελματίας ηθοποιός. Ήθελα να το κάνω και να δω αν μου κάνει η κωμωδία, αν μου αρέσει και αν είμαι καλός σε αυτό το είδος. Με ιντρίγκαρε πολύ το είδος της παράστασης.
Από εκεί και πέρα ήταν οι συνάδελφοι και οι συνεργάτες που είναι υπέροχοι.
Πώς είναι η συνεργασία με τον Κώστα Σπυρόπουλο ο οποίος σκηνοθετεί την παράσταση;
Τον γνώριζα βέβαια ως ηθοποιό, όμως δεν είχαμε συναντηθεί ποτέ. Πάνω στη σκηνή είναι πολύ γενναιόδωρος. Καθώς είμαι πιο νέος στο επάγγελμα, με συμβουλεύει, με καθοδηγεί…
Είναι απαιτητικός με τους ηθοποιούς γιατί ζητάει το μέγιστο που κάθε σκηνοθέτης θέλει να πετύχει, αλλά παράλληλα είναι, όπως είπα, και πολύ γενναιόδωρος.
Το θέμα της παράστασης είναι οι ιδεοψυχαναγκασμοί και όπως λέει ο Κώστας Σπυρόπουλος, όλοι έχουν έστω έναν, ακόμα και «μικρό»…
Ισχύει… Την πρώτη μέρα που πήγα για πρόβα με ρώτησε ποιος είναι ο δικός μου και του είπα πως νομίζω ότι δεν έχω κάποιον. Μου απάντησε: «Καλά, όλοι έτσι λένε»… Σκέφτηκα τι κάνω στη ζωή μου και στην καθημερινότητα μου - και στο παρελθόν - και νομίζω τελικά ότι και είχα και έχω αρκετούς ιδεοψυχαναγκασμούς.
Μέσα από το δομικό τρόπο με τον οποίο αποδίδεται το έργο, ταυτίζεσαι, συγκινείσαι, προβληματίζεσαι. Είναι ένα έργο που πιστεύω ότι μας αφορά όλους.
Ποιοι είναι οι δικοί σας ιδεοψυχαναγκασμοί;
Ποικίλουν… Μπορεί κάποιους να τους ξεχνάω, να τους προσπερνάω και να πηγαίνω στους επόμενους. Το τελευταίο διάστημα δεν περνάω κάτω από πινακίδες, δεν περνάω έξω από γραφεία τελετών (κάνω το σταυρό μου, «φτύνομαι»)…
Παλιότερα έπινα πάντα νερό σε μονό αριθμό γουλιών … ή μία, ή τρεις, ή πέντε φορές.
Και με την καθαριότητα έχω ένα θέμα… Δεν θεωρώ όμως ότι αυτά με εμποδίζουν και σχετίζονται με το πώς θα συμπεριφερθώ στη ζωή μου, στους ανθρώπους που είναι δίπλα μου, στη δουλειά μου. Δεν είναι κάτι που με ενοχλεί ή με επηρεάζει.
Επιστρέφοντας στις «Άγριες μέλισσες»… είναι η σειρά που σας έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό, μέσα σε μία νύχτα… Πώς το βίωσατε αυτό; Υπάρχουν και τα αρνητικά και τα θετικά;
Δεν έχω να πω τίποτα αρνητικό πάνω σε αυτό που μου συνέβη… μπορώ να σου πω μόνο θετικά.
Είναι σίγουρα τρομακτικό και σοκαριστικό το πώς μπορεί η τηλεόραση να σε «αλλάξει», και μέσα σε δύο ώρες να σε μάθει όλη η Ελλάδα. Αυτό έχει κάποιες προεκτάσεις.
Είναι συγκινητικό και όμορφο αυτό που βιώνω… Μπορεί ο ρόλος μου πλέον στη σειρά να εμφανίζεται αραιά, αλλά τον έχουν αγαπήσει τόσοι πολλοί άνθρωποι.
Νιώθω το λιγότερο ευγνωμοσύνη και συγκίνηση γι' αυτό το πράγμα που συμβαίνει. Το μόνο ίσως αρνητικό είναι ότι όλοι ασχολούνται μαζί σου για ένα διάστημα, κανάλια, περιοδικά, δημοσιογράφοι… και πρέπει να το διαχειρίζεσαι «σωστά» όλο αυτό.
Ήσασταν προετοιμασμένος γι΄αυτό που θα γινόταν;
Γενικότερα είμαι πολύ ανασφαλής. Πάντα περιμένω το χειρότερο για να χαρώ στο καλύτερο. Ένιωθα από τον Ιούλιο που ξεκίνησαν τα γυρίσματα ότι ήταν μία σειρά πολύ καλά στημένη και δουλεμένη, με εκπληκτικούς ηθοποιούς, σενάριο και σκηνοθέτες. Ποτέ όμως δε ξέρεις πώς θα ανταποκριθεί το κοινό. Ένιωθα ότι θα πάει καλά. Για το ρόλο μου είχαμε κάνει κάποιες συζητήσεις και πίστευα ότι θα αγαπηθεί και θα κάνει αίσθηση, αλλά τόσο πολύ δεν το περίμενα.
Ποιο είναι το ζητούμενο σας μέσα από τις επιλογές που κάνετε;
Να δω τα όρια μου, τι μπορώ να κάνω και πού μπορώ να φτάσω, ως ηθοποιός.
Αυτό που θέλω είναι όσο μεγαλώνω να ωριμάζω περισσότερο και να εξελίσσομαι καλλιτεχνικά. Να γεμίζω αυτή τη «βαλίτσα» που έχω με εμπειρίες και ρόλους. Να έχω περισσότερα ερεθίσματα. Η εξέλιξη είναι αυτό που με αφορά.
Πόσα χρόνια ασχολείστε με την υποκριτική;
Τελείωσα τη σχολή το 2015 αλλά δουλεύω από το πρώτο έτος της. Είμαι στο χώρο τα τελευταία 9 με 10 χρόνια.
Θεωρείτε ότι άργησε η στιγμή της επιτυχίας;
Τώρα που το σκέφτομαι υπάρχουν δύο δρόμοι… Αυτός της άμεσης αναγνώρισης και αυτός που χρειάζεται τις σωστές συγκυρίες και γεγονότα.
Στην περίπτωση μου συνέβη το δεύτερο και δε ξέρω αν ήταν μεγάλο ή μικρό το διάστημα που χρειάστηκε. Υπάρχουν ηθοποιοί για τους οποίους η αναγνώριση ήρθε στα 50. Έχω κουραστεί αρκετά για να φτάσω μέχρι εδώ…
Έκανα φυσικά και άλλες δουλειές … Αλλά νομίζω ότι ήταν να γίνει τώρα.
Σκεφτήκατε ποτέ να τα παρατήσετε;
Φυσικά το σκέφτηκα. Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν κομβικά για εμένα και το τι θα κάνω και το πώς θα συνεχίσω τη ζωή μου. Το περασμένο Πάσχα σκεφτόμουν έντονα να τα παρατήσω οριστικά αλλά, δεν ήταν να γίνει κάτι τέτοιο, όπως φάνηκε.
Υπάρχει κάτι στην επαφή σας με τον κόσμο που σας έχει συγκινήσει ιδιαίτερα ;
Η αλήθεια είναι ότι τώρα έχω γίνει παιδί των social media, μετά τις «Άγριες μέλισσες» έχω επαφή με αρκετό κόσμο και μέσω facebook και μέσω Instagram, που με ακολουθεί γιατί έχει αγαπήσει πολύ τον «Γιάννο». Και στο δρόμο και στα μηνύματα που λαμβάνω με συγκινεί η αγκαλιά τους. Έχω μιλήσει με πολλά νέα παιδιά που έχουν υποστεί μπούλινγκ και «πιάνονται» από τον «Γιάννο» και τη δύναμη που έχει αυτός ο ήρωας, στη σειρά.
Με συγκινεί που ταυτίζονται και το γεγονός ότι μέσα σε δύο λεπτά μπορεί να αισθανθούν λίγο καλύτερα. Μία κοπέλα μου έστειλε ένα πολύ γλυκό μήνυμα με τα δύσκολα παιδικά χρόνια που είχε και ήθελε να τα μοιραστεί μαζί μου. Αυτό με συγκινεί γιατί δεν είμαστε φίλοι. Είμαι και ένας άνθρωπος που του αρέσει να ακούει ιστορίες και τα προβλήματα των άλλων. Μου αρέσει που έχω αποκτήσει τέτοια επαφή με το κοινό.
Τι σας «δίδαξε» ο «Γιάννος»;
Αυτός ο ήρωας θα είναι πάντα στο μυαλό και στη ψυχή μου… είναι σαν το πρώτο έρωτα. Θεωρώ ότι αυτό που χαρακτηρίζει αυτόν τον ήρωα είναι η δύναμη, ο ηρωισμός και το θάρρος του. Θυσιάζεται για να μη συλληφθούν τα τρία κορίτσια για το φόνο που έκαναν.
Αυτό το θάρρος και αυτή τη δύναμη θέλω να έχω κι εγώ ως άνθρωπος.
TOC TOc στην Πάτρα!
Info
H παράσταση που ανεβαίνει και πάλι στο θέατρο Ήβη της Αθήνας έως 25/2, σταθμεύει και στην Πάτρα την Παρασκευή 31/1 και το Σάββατο 1η και την Κυριακή 2/2/2020 στις 21.15.
Παίζουν οι: Κώστας Σπυρόπουλος, Χρύσα Ρώπα, Δημήτρης Σταρόβας, Μαίρη Σταυρακέλλη Ιωάννης Αθανασόπουλος, Στέλλα Κωστοπούλου και η Εβελίνα Καραπάνου.
Το τραγούδι της παράστασης «Αγάπη ρε…» ερμηνεύει ο Πάνος Κιάμος σε μουσική Γιώργου Σαμπάνη και στίχους Νίκου Γρίτση.
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος €20
Εκπτωτικό €15 (Φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ)
Προπώληση: viva.gr και στο ταμείο του Πάνθεον, 2610 325 778.
Η πολυαγαπημένη ψυχοθεραπευτική κωμωδία «TOCTOC Αγάπη ρε» δεν σταματάει!! Επανέρχεται με τον χαρακτηριστικό υπότιτλο «Πάλι Πάλι» και χτίζει κάθε φορά μια καινούργια σχέση με τους θεατές. Η «παλιά φρουρά» και στυλοβάτες του ελληνικού TOCTOC, Κώστας Σπυρόπουλος και Δημήτρης Σταρόβας επανέρχονται με ανανεωμένο θίασο και υποδέχονται την 9η σεζόν της θεατρικής επιτυχίας την Κυρία του ελληνικού θεάτρου Χρύσα Ρώπα, την κυρία Μαίρη Σταυρακέλλη, τον Ιωάννη Αθανασόπουλο και την Στέλλα Κωστοπούλου.
Για 9η θεατρική σεζόν!!
Ο Κώστας Σπυρόπουλος που σκηνοθετεί, παίζει, οργανώνει και διασκευάζει το γαλλικό θεατρικό έργο του LaurentBaffie από την πρώτη φορά που ανέβηκε στην Ελλάδα, συνεχίζει να βρίσκεται στο τιμόνι της ελληνικής παράστασης σημειώνοντας μοναδικό ρεκόρ συμμετοχής με τετραπλό ρόλο στα θεατρικά χρονικά!! Ο ταξιτζής Βασίλης Δαμπάογλου για τους φίλους BillDab ή αλλιώς Ομάρ Ταρίφ κάνει μια ακόμα στάση με το ταξί του. Ο χαρακτήρας του εκκεντρικός αλλά και συγκινητικά ανθρώπινος μας θυμίζει πως ο αυτισμός από τον οποίο πάσχει καθώς και το τικ της αριθμομανίας δεν τον αφήνουν να περιθωριοποιηθεί από το σύνολο.
Ο Δημήτρης Σταρόβας συμμετέχει επίσης για 3η θεατρική σεζόν στη μεγάλη διεθνή θεατρική επιτυχία έχοντας έναν από τους πιο σημαντικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους στην παράσταση, αποδεικνύοντας έτσι ότι η παρουσία του στο ελληνικό θέατρο είναι σημαντική!! Ο ρόλος που υποδύεται ο εν λόγω πάσχει από το σύνδρομο GillesdeLaTourette ή αλλιώς το σύνδρομο της κοπρολαλίας. Ο πάσχων στην προκειμένη περίπτωση βρίζει, γαυγίζει και κάνει άσεμνες χειρονομίες χωρίς όμως να το συνειδητοποιεί. Κάθε φορά που βρίζει αισθάνεται ντροπή και αμηχανία για αυτό που του συμβαίνει. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα σύνδρομα δεν θεραπεύεται σχεδόν ποτέ και έχει έντονα το αίσθημα του θυμού.
Η κυρία Χρύσα Ρώπα, αναλαμβάνει έναν ρόλο έκπληξη ο οποίος είναι σχεδιασμένος ώστε να ρέει και να αναπλάθεται ταυτόχρονα μέσα από την εκρηκτικότητα και τη χειμαρρώδη τεχνική της στην υποκριτική τέχνη της εν λόγω ηθοποιού. Το σύνδρομο που ΄΄ντύνει΄΄ τον συγκεκριμένο ρόλο ονομάζεται ΄πάλι- πάλι’ και αφορά την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή της παλιλαλίας. Ταυτόχρονα ο ίδιος ρόλος πάσχει και από το σύνδρομο του Παλιμπαιδισμού ή αλλιώς σύνδρομο Πήτερ Παν!! Αν και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δεν αναγνωρίζει το συγκεκριμένο σύνδρομο ως ψυχοπαθολογική κατάσταση, οι συναισθηματικές συνέπειες που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη συμπεριφορά μπορούν να οδηγήσουν σε κρίση ταυτότητας καθώς και σε προβληματικές διαπροσωπικές σχέσεις!!
Στο καινούργιο cast εντάσσεται και η Κυρία Μαίρη Σταυρακέλλη που με την ιδιαίτερη υποκριτική της πινελιά αναγεννά τον ρόλο της θεούσας Μαρίας Κλεοπάτρας Μπιμπίκας που πάσχει από ψυχαναγκασμό, εμμονή θρησκοληψίας όπως και από ιδεοληψίες, καταναγκασμό και από ψυχαναγκαστικές πράξεις επαλήθευσης!! Τσεκάρει μόνιμα αν έχει κλείσει το φως, το νερό, το ρεύμα κι άλλα πολλά. Η Μαίρη Σταυρακέλλη και ο Κώστας Σπυρόπουλος υπήρξαν συμφοιτητές στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου αλλά δεν είχαν συνεργαστεί ποτέ ως επαγγελματίες ηθοποιοί! Το TOCTOC είναι η αφορμή οι δύο συμφοιτητές να βρεθούν για πρώτη φορά μαζί πάνω στο σανίδι!!
Επίσης στο TOCTOC εισβάλλει ένας νέος ταλαντούχος ηθοποιός που έγινε ευρύτερα γνωστός- αν και η παρουσία του στο θέατρο προϋπήρχε- από τη συμμετοχή του στην επιτυχημένη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης «Άγριες Μέλισσες», Ιωάννης Αθανασόπουλος. Ο Ιωάννης έχει τον ρόλο του Μπάμπη Γραμμένου που έχει πρόβλημα με τη συμμετρία και δεν μπορεί να περπατήσει πάνω σε γραμμές!! Χαρακτηριστικό του τικ είναι η διαρκής τακτοποίηση και διαρρύθμιση των αντικειμένων με αυστηρό και συγκεκριμένο τρόπο ως συνέπεια της ιδεοληψίας της τάξης και της συμμετρίας.
Η Στέλλα Κωστόπουλου είναι παλιά γνώριμη της πολυσυζητημένης θεατρικής παράστασης καθώς συμμετείχε ξανά σε παλιότερη διανομή με τον ρόλο της Νιτσας. Στον ίδιο ρόλο τη συναντάμε και στη φετινή σεζόν. Η Νίτσα Τσιάνου μας έρχεται από τη Λάρισα, είναι βοηθός σε ένα ιατρικό εργαστήριο και πάσχει από το σύνδρομο της μικροβιοφοβίας καθώς επίσης έχει και μια έντονη εμμονή με την καθαριότητα. Το τικ της μικροβιοφοβίας ή αρρωστοφοβίας είναι από τα πιο συνήθη και την αναγκάζει να καθαρίζει με υστερικό τρόπο ό, τι βρεθεί γύρω της, φοβάται κάθε είδους ασθένεια και ανοίγει τα παράθυρα για την εξόντωση των μικροβίων και των ιών. Με λίγα λόγια η ηθοποιός για ακόμα μια φορά υπόσχεται να προσφέρει πολύ γέλιο ακόμα και αν χρειαστεί να σηκώσει τους θεατές από τις καρέκλες τους για να απολυμάνει!!!
Στην παράσταση, τέλος, συμμετέχει με τον ρόλο της βοηθού του γιατρού, η ηθοποιός Εβελίνα Καραπάνου, η οποία συμμετείχε και στις δύο προηγούμενες σεζόν.
Αποδομώντας τις ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές, τα λεγόμενα «τικ», η παράσταση ψυχαγωγεί, συγκινεί και χαρίζει άφθονο γέλιο σε… ψυχοθεαραπευόμενους και ψυχοθεραπευτές μέσα από τον μόνο δρόμο που μας απέμεινε, τον δρόμο της ΑΓΑΠΗΣ!!!
Αγάπη ρεεεεεεεεεεεεε θα φωνάζουν ηθοποιοί και συντελεστές στην χειμερινή περιοδεία !!!!!
TOC TOC «Πάλι Πάλι» με Αγάπη ρεεεε!!!!!
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr