Την Κυριακή 9/2/2020 στις 20.00 (στις 3 ξημερώματα της Δευτέρας 10/2) πραγματοποιείται στο Λος Άντζελες η 92η απονομή των βραβείων Όσκαρ
Έφτασε η μεγάλη στιγμή και της φετινή απονομής των βραβείων Όσκαρ που μετρούν 92 χρόνια ζωής και λάμψης. Είναι αναμφισβήτητα το κορυφαίο κινηματογραφικό βραβείο που έχει κύρος και επιρροή και κάθε χρόνο οργανώνονται ολόκληρες καμπάνιες τόσο για να κερδίσει κάποια ταινία ή ηθοποιός υποψηφιότητα όσο και μετά για την νίκη. Λέγεται πως η δική μας, η αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη που φέτος συμπληρώνεται και ένας αιώνας από το 1920 που γεννήθηκε, δεν το πολυκυνήγησε όταν τέθηκε υποψήφια για το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για το θρυλικό «Ποτέ την Κυριακή» του Ζυλ Ντασέν και τελικά έχασε από την σούπερ σταρ Ελίζαμπεθ Τέιλορ για το “Ζήσαμε στην Αμαρτία” του Ντάνιελ Μαν, η οποία την περίοδο των Όσκαρ είχε αρρωστήσει βαριά.
Η 92η απονομή θα ξεκινήσει στις 8 το βράδυ της Κυριακής 9 Φεβρουαρίου 2020 (ώρα Αμερικής) και θα μεταδοθεί live από το τηλεοπτικό δίκτυο ABC, από το Dolby Theatre του Λος Άντζελες.
Φέτος ήταν λίγο μικρότερη η περίοδος που μεσολάβησε από την ημερομηνία αναγγελίας των υποψηφιοτήτων (αυτό έγινε στις 13/1) ενώ στόχος των διοργανωτών είναι να καταφέρει το σώου και να μην είναι πολύ μακρύ σε διάρκεια και να πετύχει καλή τηλεθέαση. Σίγουρα το μπέρδεμα, μοναδικό τέτοιου μεγέθους στα χρονικά που έγινε στην απονομή του 2017 με τον λάθος φάκελο της νικήτριας καλύτερης ταινίας που τελικά ήταν το «Moonlight» και όχι το «La la land» είχε και τα καλά του, ανέβασε την τηλεθέαση και έγινε πρώτο θέμα συζήτησης.
Φέτος τις περισσότερες υποψηφιότητες συγκέντρωσε το «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς (11) και ακολουθούν με 10 υποψηφιότητες τρεις ταινίες, το «Κάποτε…στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο, ο «Ιρλανδός» του μεγάλου Μάρτιν Σκορσέζε και το «1917» του Σαμ Μέντες, για το οποίο ο κριτικός Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, όπως είπε την Παρασκευή 7/2 στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη, φαίνεται ν’ επικρατεί σε 5 με 7 κατηγορίες και πολλά γραφεία στοιχημάτων αναφέρουν πως θα πάρει τα Όσκαρ σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας καθώς και της Φωτογραφίας (Ρότζερ Ντίκινς).
Κοιτάζοντας λίγο την εφημερίδα New York Post και τα προγνωστικά της, θεωρεί το «1917», το έξοχο αυτό πολεμικό φιλμ που υπενθυμίζει στο κοινό γιατί αξίζει να ξεκουνηθεί κάποιος από τον καναπέ του και να πάει να το δει στην κινηματογραφική αίθουσα, όπως γράφει χαρακτηριστικά, ότι θα πάρει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Στην κατηγορία της σκηνοθεσίας «βλέπει» επίσης τον Σαμ Μέντες ενώ επισημαίνει και την έκπληξη της χρονιάς, τον Κορεάτη Bong Joon Ho για τα «Παράσιτα» που έχουν σίγουρο το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς (ξενόγλωσσης) ταινίας ενώ παίζουν δυνατά και στην κατηγορία του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου όπου ο Ταραντίνο παλεύει για το 3ο του Όσκαρ (το 1ο ήταν για το περίφημο «Pulp Fiction» στην απονομή του 1995) με το «Κάποτε…στο Χόλιγουντ» αλλά και ο Νόα Μπάουμπακ με την «Ιστορία Γάμου» και οι Σαμ Μέντες και Krysty Wilson-Cairns για το «1917» που είναι ικανό να κάνει παντού ζημιά.
Στο διασκευασμένο σενάριο γράφτηκε ευρέως πως πιθανόν το Όσκαρ να πάει στην «αδικημένη» Γκρέτα Γκέργουικ για τις «Μικρές Κυρίες» (παίζονται από την Πέμπτη 6/2 και στην Πάτρα σε Πάνθεον και Odeon Veso Mare) αν και εδώ κονταροχτυπιέται και ο Τάικα Γουατίτι για το «Τζότζο» (κατά πολλούς το φαβορί) και ο Στιβ Ζείλιαν για τον "Ιρλανδό" και οι Τοντ Φίλιπς και Σκοτ Σίλβερ για το «Τζόκερ».
Στον α’ ανδρικό ρόλο δεν υπάρχει περίπτωση ο 45χρονος Χοακίν Φίνιξ να μην κερδίσει ως Τζόκερ. Όπως διαβάσαμε, στην ιστορία των Όσκαρ είναι μοναδική περίπτωση όπου δύο αδέλφια από την ίδια οικογένεια προτάθηκαν για Όσκαρ. Ο μεγαλύτερος αδελφός του Χοακίν, ο αδικοχαμένος Ρίβερ Φίνιξ είχε προταθεί για το Όσκαρ β’ ανδρικού ρόλου το 1989 για την ταινία «Running on empty» (ο Ρίβερ πέθανε το 1993) ενώ ο Χοακίν Φίνιξ προτάθηκε για 1η φορά το 2001 για β’ ρόλο ως Κόμμοδος για τον «Μονομάχο» του Ρίντλει Σκοτ. Ακολούθησαν υποψηφιότητες του για α’ ανδρικό ρόλο για τα «Walk the line» όπου έκανε τον Τζόνι Κας και «The Master» και φέτος όλα δείχνουν πως θα είναι ο μεγάλος νικητής του Όσκαρ α’ ανδρικού με το ρόλο του Τζόκερ για τις ανάγκες του οποίου χρειάστηκε να χάσει 26 κιλά.
H New York post πάντως παρότι αναγνωρίζει το μεγαλείο του Φίνιξ δεν παραλείπει να επισημάνει και κάποιες «ευκολίες» του όπως τη χρήση νευρικών «τικ» και παιδικής φωνής. Η εφημερίδα αναφέρει πως θα ήθελε για νικητή τον Ισπανοαμερικανό Αντόνιο Μπαντέρας για την ιδιαίτερα συναισθηματική ερμηνεία του στο «Πόνος και Δόξα» του Πέδρο Αλμοδοβάρ.
Στον καλύτερο α’ γυναικείο ρόλο, η 50χρονη ηθοποιός από το Τέξας, Ρενέ Ζελβέγκερ με ένα Όσκαρ β’ ρόλου για το «Επιστροφή στο Cold mountain» το 2003 σε σκηνοθεσία του Άντονι Μινγκέλα, θεωρείται πως έκανε το απόλυτο comeback με την συγκλονιστική ερμηνεία της στην ταινία «Judy» υποδυόμενη την Τζούντι Γκάρλαντ στην τελευταία παρακμιακή περίοδο της ζωής της. Όπως επισημαίνει η New York Post, κάθε come back πίσω στη δόξα και την επιτυχία είναι συχνά δύσκολο, σχεδόν αδύνατο. Η Ρενέ Ζελβέγκερ με το φιλμ «Judy» το έκανε να μοιάζει εύκολο. Αναμένεται εκτός απροόπτου να είναι αυτή η νικήτρια. Συνυποψήφιες της είναι η Σίνθια Ερίβο για την «Χάριετ», η Σαρλίζ Θερόν για την «Βόμβα», η Σκάρλετ Γιόχανσον για την «Ιστορία Γάμου» και η Σαόρσι Ρόναν για τις «Μικρές Κυρίες», η οποία είχε προταθεί 1η φορά το 2007 για β’ ρόλο, σε ηλικία 13 ετών για την «Εξιλέωση».
Στους β’ ρόλους τέλος, στον β’ γυναικείο, η Λόρα Ντερν για την «Ιστορία Γάμου», όλοι λένε πως έχει το προβάδισμα και γενικά θεωρείται αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας των Όσκαρ (είχε προταθεί 1η φορά για το Όσκαρ α’ γυναικείου το 1991 για την ταινία “Rambling rose”) ενώ μπορεί να έρθει η έκπληξη ή από την Σκάρλετ Γιόχνασον που είναι κι εδώ υποψήφια για το «Τζότζο» ή από την Φλόρενς Πιου για τις «Μικρές Κυρίες».
Όσο για τον β’ ανδρικό και πάλι εδώ οι ειδικοί είναι σίγουροι πως εκτός κάποιας απρόσμενης έκπληξης των Όσκαρ, το χρυσό αγαλματίδιο θα πάει στον 56χρονο ξανθό σούπερ σταρ Μπραντ Πιτ, τον αποκαλούμενο και διάδοχο του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, που θα «σπάσει» την κατάρα της ομορφιάς και θα κερδίσει το Όσκαρ β’ ερμηνείας για το ρόλο του κασκαντέρ του Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο «Κάποτε…στο Χόλιγουντ». Έχουν προηγηθεί οι υποψηφιότητες του Μπραντ Πιτ για το Όσκαρ β΄ανδρικού για τους «Δώδεκα Πίθηκους», και α’ ανδρικού για την «Απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον» το 2009 και για το “Moneyball” το 2012. Aν θεωρηθεί ότι κάποιος απειλεί τον Πιτ όπως ακούστηκε, είναι μόνο ο 76χρονος Τζο Πέσι για τον "Ιρλανδό" ως Ράσελ Μπουφαλίνο. Ο Πέσι έχει 1 Όσκαρ β' ανδρικού στην κατοχή του το 1990 για τα "Τα Καλά Παιδιά" του Σκορσέζε.
Κλείνουμε αυτό το άρθρο με την κατηγορία του Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού όπου δεν μπόρεσαν να είναι υποψήφιες η Μπιγιονσέ με το τραγούδι από τον «Βασιλιά των λιονταριών» της Ντίσνει ούτε η Τέιλορ Σουίφτ με το «Beautiful ghosts» του Άντριου Λόιντ Βέμπερ από το μιούζικαλ «Cats». Η New York post κάνει την εκτίμηση πως το Όσκαρ ενδεχομένως την Κυριακή να πάει στο τραγούδι του Έλτον Τζον «(Ι’m gonna) love me again» από την ταινία «Rocketman» με τον Τάρον Έγκερτον που αγνοήθηκε στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Κείμενο: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr