Το τιμημένο με 4 βασικά Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, σκηνοθεσίας & καλύτερης ξενόγλωσσης) θα επαναπροβληθεί μετά το καρναβάλι
Θα τα είδατε ήδη και θα ακούσατε φυσικά πολύ περισσότερα. Μία ακόμα λαμπερή και άκρως μουσική τελετή των βραβείων Όσκαρ πέρασε στην ιστορία. Ο λόγος για την 92η απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου στο Dolby Theatre, στο Los Angeles, όπου μεγάλος νικητής αναδείχθηκε η ταινία – έκπληξη της περασμένης χρονιάς, τα «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Bong Joon Ho. Το φιλμ που τον περασμένο Μάιο είχε θριαμβεύσει στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών κατακτώντας τον Χρυσό Φοίνικα, έχει ήδη αποτελέσει διεθνή εμπορική επιτυχία και σύμφωνα με το boxofficemojo έχει κάνει εισπράξεις στις ΗΠΑ πάνω από 35 εκατ. δολάρια μέχρι στιγμής (το νούμερο θ’ ανέβει τώρα μετά τα Όσκαρ) συν άλλα 130 εκατομμύρια από τον υπόλοιπο κόσμο.
Στη χώρα μας τα «Παράσιτα», η πρωτότυπη αυτή κοινωνική σάτιρα με στοιχεία θρίλερ, υπολογίζεται πως έχει κόψει 90.000 εισιτήρια & πάει για τα 100.000, και στην Πάτρα την είδαμε στη 2η αίθουσα του Πάνθεον στη Δημ. Γούναρη, όπου όπως ανέφερε ο υπεύθυνος της αίθουσας Παναγιώτης Κοτσαύτης στο thebest.gr, το φιλμ έχουν απολαύσει περισσότεροι από 1500 Πατρινοί σινεφίλ τον Οκτώβριο που προβλήθηκε ενώ για όσους δεν το έχετε δει και τώρα με τα 4 βασικά Όσκαρ που κέρδισε από τα 6 που ήταν υποψήφιο, όπως μας είπε ο κ. Κοτσαύτης, αναμένεται να το ξαναφέρει για προβολή την εβδομάδα μετά το καρναβάλι, στις αρχές Μαρτίου 2020 δηλαδή ενώ στην Αθήνα ξανακυκλοφορεί από την Πέμπτη 13/2.
Τα «Παράσιτα» πέτυχαν κάτι μοναδικό, απρόσμενο και συνάμα ιστορικό. Έγιναν η 1η μη αγγλόφωνη ταινία που κέρδισε όχι μόνο το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινία (διεθνούς όπως πλέον λέγεται) αλλά και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, κάτι που για παράδειγμα δεν κατάφερε να το κάνει πέρυσι το αριστουργηματικό «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν.
Ο Bong Joon Ho που δεν πίστευε τα όσα θαυμαστά συνέβαιναν στην απονομή των Όσκαρ είδε την ταινία του να κατακτά και τα Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου και της σκηνοθεσίας και μάλιστα σε κάποιο πλάνο η κάμερα συνέλαβε το φαβορί Σαμ Μέντες για το «1917» να κουνά με έκπληξη και απογοήτευση το κεφάλι του.
Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας απένειμε η σούπερ σταρ και Hollywood icon, Τζέιν Φόντα που φόρεσε την ροζ τουαλέτα που είχε ξαναβάλει το 2014 σε ένδειξη προστασίας του περιβάλλοντος.
Το πολεμικό φιλμ «1917» παρά τη φόρα που είχε και τα καλά λόγια από τις 10 υποψηφιότητες του «χρύσωσε» τελικά τις 3 (κέρδισε τα Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας – Ρότζερ Ντίκινς, των ηχητικών εφέ και των ειδικών-οπτικών εφέ). Πάλι καλά μιας και ο μεγάλος χαμένος και νομίζουμε πως δεν του άξιζε τόση «απόρριψη» τελικά ήταν ο μεγαλειώδης «Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε που από τις 10 υποψηφιότητες του έμεινε τελικά στο μηδέν.
Ο σούπερ σταρ Μπραντ Πιτ κέρδισε τελικά όπως ευρέως ακουγόταν στα προγνωστικά το Όσκαρ β’ ανδρικού ρόλου για το «Κάποτε…στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο (η ταινία βραβεύτηκε και για τα σκηνικά της – καλλιτεχνική διεύθυνση) και το αφιέρωσε στα παιδιά του ενώ θυμήθηκε και ο ίδιος όταν ήταν παιδί και οι γονείς του τον είχαν πάει να δει το «Butch Cassidy & the Sundance Kid – Οι Δύο Ληστές» και έκτοτε αγάπησε το σινεμά. Ο Χοακίν Φίνιξ αναμενόμενα κέρδισε για τον «Τζόκερ» το Όσκαρ καλύτερου α’ανδρικού ρόλου και συγκίνησε στο τέλος της ομιλίας του αναφέροντας ένα στίχο του αδικοχαμένου αδελφού του, ηθοποιού Ρίβερ Φίνιξ (το «Τζόκερ» τιμήθηκε και με το Όσκαρ καλύτερης μουσικής για το μουσικό σκορ της 38χρονης Ισλανδής βιολοντσελίστα Χίλντουρ Γκούντναντατιρ) ενώ η έξοχη Ρενέ Ζελβέγκερ που ήταν και κομψά ντυμένη αναμενόμενα κέρδισε το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για το “Judy” που επίσης στην Πάτρα πρόβαλλε αποκλειστικά η 2η αίθουσα του Πάνθεον. Η Λόρα Ντερν κόρη των ηθοποιών Ντάιν Λαντ και Μπρους Ντερν τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου για την «Ιστορία γάμου» όπου έκανε την δικηγόρο της Σκάρλετ Γιόχανσον και μάλιστα το βράδυ των Όσκαρ είχε γενέθλια και το Όσκαρ όπως είπε ήταν το καλύτερο δώρο.
Τέλος στο ντοκιμαντέρ γροθιά σε ότι αφορά στα εργατικά δικαιώματα «American Factory» που πέρυσι ήταν στο Φεστιβάλ του Σάντανς στη Γιούτα, πήγε το Όσκαρ καλύτερου Ντεοκιμαντέρ μεγάλου μήκους ενώ από τις υπόλοιπες ταινίες που ήσαν υποψήφιες και για καλύτερη ταινία, 2 τεχνικά Όσκαρ κέρδισε το «Ford v Ferrari» με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Ματ Ντέιμον (Ήχο και μοντάζ), 1 Όσκαρ καλύτερων κοστουμιών κέρδισαν οι «Μικρές Κυρίες» της Γκρέτα Γκέργουικ, μία πολύ όμορφη ταινία που παίζεται τώρα και στην Πάτρα και αξίζει να δείτε, 1 Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου το «Τζότζο» του Νεοζηλανδού Τάικα Γουαιτίτι (επίσης παίζεται και στην Πάτρα) και 1 αυτό της Λόρα Ντερν η «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπαχ.
Το «Toy story 4» της Pixar πήρε το βραβείο Όσκαρ καλύτερου φιλμ ανιμέισον, το φιλμ «Βόμβα» με τις Σαρλίζ Θερόν, Μάργκοτ Ρόμπι το Όσκαρ μακιγιάζ ενώ όπως είχαμε προβλέψει το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού απονεμήθηκε στον Έλτον Τζον για το κομμάτι «I’m gonna love me again» από το φιλμ «Rocketman» (είναι το 2ο του μετά το Όσκαρ που είχε κερδίσει πριν από περίπου 25 χρόνια για το ανιμέισον «Ο Βασιλιάς των λιονταριών» της Ντίσνει).
Αυτά και του χρόνου. Όσο για το αφιέρωμα «In memoriam» έκλεισε με τον προσφάτως εκλιπόντα Κερκ Ντάγκλας ενώ ο ράπερ Εμινέμ ξεσήκωσε τους πάντες με την live εμφάνιση και ερμηνεία του στο βραβευμένο με Όσκαρ τραγούδι προ 17 ετών «Lose yourself» από το φιλμ «8 Mile».
Η βασική φωτ. και του Χοακίν Φίνιξ είναι από το flix.gr
Επιμέλεια: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
Οι παρακάτω φωτ. είναι από τις αναρτήσεις του Αθηναικού Πρακτορείου Ειδήσεων
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr