Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Ιωάννης Αναστασόπουλος: Ούτε η κοινωνία,...

Ιωάννης Αναστασόπουλος: Ούτε η κοινωνία, ούτε η οικονομία θα είναι ίδιες την επόμενη ημέρα

Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της "Κρίνος", μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και έχει υποχρεώσει σε αλλαγές τις επιχειρήσεις. Πώς επηρέασε την επιχείρησή σας;

Σαφώς και δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο κανένα κλάδο και καμία δραστηριότητα της οικονομικής ζωής στην χώρα. Στη δική μας περίπτωση σαφώς έχει επηρεάσει τη ζήτηση και τη διακίνηση των προϊόντων, διότι όπως αντιλαμβάνεστε το 60% της κατανάλωσης πραγματοποιείτο σε χώρους εστίασης, ξενοδοχειακές μονάδες, στον χώρο του τουρισμού, καθώς επίσης στο λιανικό εμπόριο και στην επιτόπια κατανάλωση, που αυτή την στιγμή είτε υπολειτουργεί, είτε δεν λειτουργεί καθόλου. Επίσης, η κατάσταση αυτή δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την αγορά προϊόντων εξαγωγής, ακριβώς για τους ίδιους λόγους, καθώς παραπάνω από το 65% των προϊόντων που παράγουμε διακινούνται εκτός ελληνικών συνόρων. Όλες οι επιχειρήσεις, προμηθευτές και πελάτες, εντός και εκτός συνόρων, αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Δηλαδή μείωση της κατανάλωσης, δυσκολίες στη διακίνηση και στα logistics, στην έγκυρη παράδοση προϊόντων και Α & Β υλών, προφανώς διότι έρχεται σαν αποτέλεσμα των προηγούμενων, αλλά και δυσκολία στην τακτοποίηση των οικονομικών συναλλαγών. Εμείς από τη μεριά μας προσπαθούμε να υλοποιήσουμε όλα τα σχέδιά μας, ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, στηρίζοντας όλους μας τους συνεργάτες. Πρώτα από το προσωπικό μας, μέχρι τους προμηθευτές και τους πελάτες μας. Έχουμε την πεποίθηση ότι όλοι πρέπει να συμβάλουμε ώστε να ξεπεραστεί με τις λιγότερες δυνατές πληγές αυτή η παγκόσμια συγκυρία».

Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

«Θεωρώ πως καλό είναι να μην το βλέπουμε έτσι όταν η υγεία μπαίνει στο πρώτο πλάνο. Σίγουρα πάντως ούτε η κοινωνία ούτε και η οικονομία θα είναι ίδια όπως πριν. Καμία επιχείρηση δεν ήταν έτοιμη για κάτι τέτοιο, ακόμα κι αν μελετά τα πιο ακραία σενάρια. Δεν αποτελεί λοιπόν ευκαιρία για κανέναν, απλά στην προσπάθειά της μια επιχείρηση να επιβιώσει, προσπαθεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες, όπου είναι αυτό εφικτό, όπως αυτές διαμορφώνονται. Σας πληροφορώ ότι καμία σοβαρή επιχείρηση δεν βλέπει την υγειονομική κρίση ως επιχειρηματική ευκαιρία, άλλα ως ένα καλό μάθημα του πώς μπορείς ν’ αντιμετωπίσεις ακραίες συνθήκες, όπως αυτές».

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες; Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές;

«Η νούμερο ένα πρακτική που θα μπορούσα να σκεφτώ είναι πολύ απλά «Ο καλός ο καπετάνιος στην φουρτούνα φαίνεται» δηλαδή καλό management που εμπεριέχει όραμα-πλάνο-στόχους και ανεξάντλητη υπομονή για την υλοποίηση τους. Η δεύτερη θεωρώ πως είναι μια ευκαιρία να εκπαιδευτεί σε συνθήκες που δεν αποκλείεται στο μέλλον να βλέπουμε όλο και συχνότερα. Η τρίτη είναι να εξοικειωθεί στις νέες τεχνολογίες και τις εφαρμογές διότι αυτές είναι ήδη στην ζωή μας, έστω και με αυτό τον τρόπο».

Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης;

«Δεν θέλω να αναφέρω ότι άλλοι έχουν πληγεί περισσότερο ή λιγότερο. Αυτή η κατάσταση δεν ευνοεί κανέναν στην πραγματικότητα. Όμως θεωρώ πως πρώτα από όλα πρέπει να στηριχθούν οι παραγωγικές υγιείς μονάδες, η βιομηχανία και οι εξαγωγικές επιχειρήσεις καθώς και αγροδιατροφικός τομέας, διότι αυτοί είναι οι πρώτοι αιμοδότες της αγοράς. Χωρίς αυτά, δεν μπορούμε να μιλάμε για εθνική οικονομία. Επίσης, η μικρή λιανική αγορά και το εμπόριο, που έχουν σχεδόν καταστραφεί, λόγω του ότι το e-shopping μπορεί να μην υποκαθιστά τη φυσική εμπειρία του καταναλωτή, άλλα μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και θα μείνει. Σαφώς ο τουρισμός σαν προϊόν συνολικά, από την εμπειρία ενός ταξιδιού έως και τη γευστική εμπειρία σε ένα εστιατόριο, όπου είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, και το ένα δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς το άλλο».

Η εταιρεία με μια ματιά

Η εταιρεία “ΚΡΙΝΟΣ” ιδρύθηκε το 1943 από τον Ιωάννη Αναστασόπουλο. Το 1971 αναλαμβάνει ο υιός Κωνσταντίνος Αναστασόπουλος, ο οποίος εγκαθιδρύει έναν ακόμα κλάδο εμφιάλωσης, αυτόν του φυσικού μεταλλικού νερού. Από το 2007 αναλαμβάνει τα ηνία η τρίτη γενιά, τα πέντε παιδιά του Κωνσταντίνου Αναστασόπουλου, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Γιάννη Αναστασόπουλο και Διοικητικό Συμβούλιο την Χρυσούλα, Βασιλική, Ιωάννα & Θεολογία. Τα προϊόντα εκσυγχρονίζονται και αλλάζουν εμφάνιση για να συναντήσουν τους μοντέρνους καιρούς. Η εταιρεία, η οποία έχει βραβευτεί πολλές φορές, συνεχίζει να έχει σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό και μπαίνει στην κρίση με μηδενικό δανεισμό.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr