Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Γιάννης Μαρλαφέκας: Στροφή στην παραγωγι...

Γιάννης Μαρλαφέκας: Στροφή στην παραγωγική ανασυγκρότηση

Ο Πρόεδρος της "Λουξ", μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές τόσο στην αγορά, όσο και στην καταναλωτική συμπεριφορά, και εν γένει στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι υποχρεώνοντας σε αλλαγές τις επιχειρήσεις. Πώς επηρέασε την επιχείρησή σας;

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες έχουν παρατηρηθεί από πολύ νωρίς, από το πρώτο κύμα της πανδημίας, όταν το κοινό στράφηκε σε είδη πρώτης ανάγκης κατά τη διάρκεια των αγορών του, με αποτέλεσμα την ενίσχυση των πωλήσεων ορισμένων κλάδων και τον περιορισμό άλλων που δεν συγκαταλέγονται στην κατηγορία αυτή, όπως είναι και τα αναψυκτικά. Για τον κλάδο των αναψυκτικών και ποτών ήταν σημαντικό το πλήγμα από το κλείσιμο της εστίασης και η αβεβαιότητα της ημερομηνίας της επαναλειτουργίας της θέτει σκοπέλους στην ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου. Στην περίπτωση της Λουξ, οι απώλειες που σημειώθηκαν στο κανάλι horeca κατά την περίοδο του πρώτου lockdown αλλά και τώρα, παραμένουν μετριασμένες και ελεγχόμενες, καθώς η αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο Λιανεμπόριο διατηρεί μια ισορροπημένη κατάσταση. Ωστόσο, η οικονομική δυσπραγία των ελληνικών νοικοκυριών και οι διακυμάνσεις στα κανάλια των πωλήσεων που εντοπίζονται και θα συνεχίσουν να εντοπίζονται για καιρό είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο ότι θα έχουν αντίκτυπο στις εταιρίες του κλάδου.

Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

Οι κρίσεις γεννούν ευκαιρίες. Όπως μας έχει δείξει η εμπειρία του παρελθόντος, η δεκαετής ύφεση της ελληνικής οικονομίας παρά τις επιπτώσεις που επέφερε, δημιούργησε πρόσφορο έδαφος ώστε να αναδειχθούν και να αναπτυχθούν νέες ευκαιρίες και ιδέες. Η ανάκαμψη της οικονομίας είναι μια δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία αλλά δεν παύει, ακόμα και σε όχι τόσο ευνοϊκές συνθήκες, να δημιουργεί ευκαιρίες, δυνατότητες ενίσχυσης νέων μορφών επιχειρήσεων ή ακόμα και επενδύσεις στην καινοτομία ή και σε λιγότερο μέχρι πρότινος αναπτυγμένους κλάδους.

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες; Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές;

Το δεύτερο κύμα της πανδημίας, παρότι θεωρητικά μας βρήκε καλύτερα προετοιμασμένους, ήταν σφοδρότερο με αποτέλεσμα να έχει πληγεί σημαντικά η ελληνική οικονομία και κοινωνία. Καμία πρόβλεψη δεν είναι ασφαλής τη δεδομένη χρονική στιγμή, αφού το άγνωστο, ακόμα και για το κοντινό μέλλον, είναι αυτό που κυριαρχεί. Αν υπάρχει μια λύση που θα μπορούσε να συμβάλλει στην απρόσκοπτη συνέχιση της δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων είναι η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία, δυο έννοιες που έχουν αποκτήσει μεγάλη βαρύτητα για την επόμενη ημέρα. Επίσης, οι πληττόμενες επιχειρήσεις οφείλουν να παρακολουθούν τις εξελίξεις ώστε να είναι σωστά προετοιμασμένες και να ανταποκρίνονται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις επιταγές της αγοράς. Η Λουξ στα 70 χρόνια δραστηριοποίησής της έχει λάβει σειρά μέτρων για την έγκαιρη εκτίμηση των κινδύνων με στόχο τη θωράκισή της και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι ακόμα και κατά τα χρόνια της 10ετούς κρίσης η εταιρία διπλασίασε τον κύκλο εργασιών της.

Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης;

Ο επιχειρηματικός κόσμος εμφανίζεται διστακτικός σχετικά με την επάνοδο στην κανονικότητα, αφού το θολό κλίμα που επικρατεί δεν ευνοεί προβλέψεις για το μέλλον. Οι μέχρι πρότινος δυνατοί κλάδοι της οικονομίας της χώρας, όπως ο τουρισμός, έχουν επίσης πληγεί σφοδρά και η αγωνία των επιχειρηματιών είναι έκδηλη. Πολλοί κλάδοι θα χρειαστούν 2-3 χρόνια ώστε να ανακάμψουν, αν και πιο αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πληροφορική και στις τηλεπικοινωνίες αλλά και για τις εταιρίες που βασίζονται ή ενσωματώνουν καινοτομίες στη λειτουργία τους. Σε αυτές θα πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης αλλά και στον τουρισμό ο οποίος ήταν κινητήριος δύναμη για την Ελλάδα και θα πρέπει υπό αυτό το πρίσμα να αντιμετωπιστεί ξανά, αφού έχει τη δυναμική να «τροφοδοτήσει» την οικονομία χώρας. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει στροφή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας τόσο με τις απαιτούμενες ενέργειες από πλευράς του επιχειρηματικού κόσμου όσο και με την ανάλογη στήριξη από την Πολιτεία.

Η εταιρεία με μια ματιά

Η Λουξ, η μεγαλύτερη 100% ελληνική εταιρία αναψυκτικών και χυμών, συμπληρώνει φέτος 70 χρόνια παράδοσης και ιστορίας σημειώνοντας όλα αυτά τα χρόνια συνεχή αναπτυξιακή πορεία επαναπροσδιορίζοντας τις προοπτικές του ελληνικού αναψυκτικού. Η εταιρία απασχολεί σήμερα 130 άμεσους και έμμεσους εργαζομένους, στην Αχαΐα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, επενδύει σταθερά σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές σε 27 χώρες και στις 5 ηπείρους.

Η Λουξ ξεχωρίζει χάρη στην αδιαπραγμάτευτη ποιότητα των προϊόντων της, τις εκλεκτές και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα ελληνικές πρώτες ύλες αλλά και το μεράκι των ανθρώπων της, παράγοντες που έχουν διασφαλίσει στην πολύχρονη πορεία της σημαντικές βραβεύσεις σε εγχώριες  και διεθνείς διοργανώσεις.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr