Ο ρόλος της θρυλικής μαύρης τραγουδίστριας των μπλουζ της δεκαετίας του 1920 ενδεχομένως να της χαρίσει υποψηφιότητα για Όσκαρ
Ίσως τη μεγαλύτερη και σημαντικότερη «μεταμόρφωση» της για ένα ρόλο, κατάφερε, όπως έγραψε το Αμερικανικό περιοδικό Entertainment Weekly, η τιμημένη με βραβείο Όσκαρ β’ γυναικείου το 2017 για το φιλμ «Fences», Viola Davis, στη νέα ταινία που ήδη από τις 18 Δεκεμβρίου 2020 προβάλλεται στην πλατφόρμα του Netflix, “Ma Rainey’s black Bottom”.
Η 55χρονη Αφροαμερικανίδα ηθοποιός που μας είχε συγκινήσει στο «The Help – Υπηρέτριες», εκτός από Όσκαρ έχει κερδίσει και μία Χρυσή Σφαίρα, 1 τηλεοπτικό βραβείο Έμμυ αλλά και το θεατρικό Τόνυ για το δράμα «Fences» που έπαιξε στο Μπρόντγουαιη το 2010, 6 χρόνια πριν το ερμηνεύσει και στο σινεμά με συμπρωταγωνιστή τον Ντενζέλ Ουάσινγκτον και θριαμβεύσει δικαίως στα Όσκαρ. Πολλοί την συγκρίνουν με την σπουδαία Μέριλ Στριπ, με τη μόνη διαφορά ότι η Στριπ είχε την ευχέρεια και ευκαιρία πολλών σημαντικών ρόλων που τους δούλεψε άριστα, με βαριές προφορές και σωματικές αλλαγές.
Η Viola Davis ωστόσο στο «Ma Rainey’s black Bottom» όπως προείπαμε, πέτυχε την απόλυτη «αλλαγή». Στο ρόλο της θρυλικής τραγουδίστριας των μπλουζ Ma Rainey εμφανίζεται με βαρύ, στα όρια του «κλόουν», μακιγιάζ, με έντονα «ζωγραφισμένα» και με ψεύτικες βλεφαρίδες, μάτια και με πολλά χρυσά δόντια στο στόμα. Ο Denzel Washington είναι και εδώ «συμπαραστάτης» της καθώς είναι παραγωγός στο «Ma Rainey’s Black bottom» που είναι πολύ πιθανό να της χαρίσει την 4η υποψηφιότητα για Όσκαρ της καριέρας της (ήταν πολύ καλή και δυναμική και στο «Widows – Χήρες» πριν από 3 χρόνια).
Η ταινία «Ma Rainey’s black Bottom» μας μεταφέρει στο Σικάγο του τέλους της δεκαετίας του ’20 όταν μία μπάντα μαύρων μουσικών προσπαθεί να κάνει μία επιτυχημένη ηχογράφηση δίσκου με την επικεφαλής τραγουδίστρια τους, την οποία η Viola Davis χαρακτηρίζει ως ένα δύσκολο χαρακτήρα με «φασιστική» συμπεριφορά.
Η Ma Rainey, όπως διαβάσαμε στο Entertainment Weekly, συχνά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο, υπέφερε και αρνιόταν να τραγουδήσει έως ότου οι λευκοί Αμερικανοί παραγωγοί της εκπληρώσουν τα καπρίτσια και τις επιθυμίες της. Ένα κομμάτι του φιλμ επικεντρώνεται και στο ότι η ντίβα Ma Rainey δεν είχε χρόνο και δεν έδινε την απαιτούμενη προσοχή στο νεότερο της και φιλόδοξο τρομπετίστα της, Levee, τον οποίο υποδύθηκε ο εκλιπών Chadwick Boseman του «Μαύρου Πάνθηρα», στον τελευταίο όπως δυστυχώς αποδείχθηκε, ρόλο της καριέρας του (πέθανε τον περασμένο Αύγουστο στα 43 του μόλις χρόνια). Ενδεχομένως ο Boseman να λάβει μετά θάνατον Οσκαρική υποψηφιότητα γι’ αυτήν την ταινία (υπάρχει και η ερμηνεία του στο πολεμικό δράμα «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι).
O Levee επιδίωξε να εκμοντερνίσει το μουσικό ύφος της Ma Rainey σε μία προσπάθεια να διαμορφώσει και το δικό του καλλιτεχνικό προφίλ.
Όπως πρόσθεσε ο σκηνοθέτης George C. Wolfe, ο Levee αποτελεί μία μεταφορά και της ίδιας της Αμερικής, έχοντας ένα φιλόδοξο όραμα για το μέλλον δίχως ωστόσο να έχει θεραπεύσει πληγές του παρελθόντος και χωρίς να έχει πλήρως κατανοήσει το παρελθόν.
Τέλος η Viola Davis επαίνεσε τον Boseman χαρακτηρίζοντας τον ως έναν αυθεντικό, αληθινό καλλιτέχνη ενώ πρόσθεσε ότι η απώλεια του είναι μεγάλη τόσο για την κοινωνία όσο και για την καλλιτεχνική κοινότητα.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr