Υποδύεται στην ταινία του Francis Lee, ένα υπαρκτό πρόσωπο, την παλαιοντολόγο Mary Anning στην Αγγλία του 1840
Έχουν περάσει 25 χρόνια από το 1996 που νεότατη τότε η 45χρονη σήμερα Βρετανή σταρ του κινηματογράφου Kate Winslet με καταγωγή από το Ρέντινγκ, προτάθηκε για πρώτη φορά για Όσκαρ ερμηνείας για το φιλμ «Λογική και Ευαισθησία – Sense and Sensibility» πλάι στην Έμα Τόμσον. Είχε μάλιστα κερδίσει το βραβείο του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών – SAG για να ακολουθήσει η εκτόξευση της καριέρας της με τον υπερεπιτυχημένο «Τιτανικό» του Τζέιμς Κάμερον λαβαίνοντας ως Ρόουζ την 2η υποψηφιότητα της, αυτή τη φορά για το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου παίζοντας στο πλάι του γόη Λεονάρντο Ντι Κάπριο, με τον οποίο έμειναν έκτοτε στενοί φίλοι και ξανασυνεργάστηκαν στο φιλμ «Revolutionary road» το 2008 που είχε σκηνοθετήσει ο τότε σύζυγος της Γουίνσλετ, Σαμ Μέντες.
Τα ταμπλόιντ έχουν αυτές τις μέρες αναφορές πως ένας από τους λόγους που χώρισε η Γουίσνλετ από τον Μέντες ήταν ο Ντι Κάπριο. Σύμφωνα με το www.cheatsheet.com η Winslet πέρασε δύσκολα στα γυρίσματα της ταινίας αυτής με τον σκηνοθέτη σύζυγο της καθώς χρειάστηκε να κάνει και κάποιες ερωτικές σκηνές με τον Ντι Κάπριο. Έτσι ένιωθε περίεργα και αμήχανα να βλέπει τον Σαμ Μέντες να την διευθύνει και να την σκηνοθετεί σε ερωτικές σκηνές που είχε να κάνει με τον «κολλητό» της μετά τον «Τιτανικό», Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Η πολύ εργατική και ταλαντούχα Κέιτ Γουίνσλετ όπως είπε στο περιοδικό Entertainment Weekly, δεν τα πολυπάει καλά με όλη αυτή τη φρενίτιδα των βραβείων και απλά κάθε φορά αφήνει να την παρασύρει το ρεύμα και να βιώσει την εμπειρία και αγωνία των βραβείων με χιούμορ.
Το 2008 κέρδισε το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για το δράμα «The Reader – Σφραγισμένα Χείλη» του Στίβεν Ντάλντρι ενώ το 2016 προτάθηκε για καλύτερο β’ γυναικείο ρόλο στο «Steve Jobs» σε σενάριο Άαρον Σόρκιν και σκηνοθεσία του Ντάνι Μπόιλ πλάι στον Μάικλ Φασμπέντερ.
Φέτος με το «Ammonite» του Βρετανού Francis Lee, δημιουργού του τολμηρού γκέι δράματος «Του Θεού η χώρα» του 2017 που στην Πάτρα είχε προβάλλει ο Νίκος Καββαδίας στο μικρό Πάνθεον, η Γουίνσλετ συζητείται έντονα όπως και η συμπρωταγωνίστρια της, Saorsie Ronan ότι θα καταφέρει να λάβει την 8η υποψηφιότητα για Όσκαρ της καριέρας της που ξεκίνησε με τα «Ουράνια πλάσματα» του Πίτερ Τζάκσον το 1994.
Στο «Ammonite» η λαμπερή Γουίνσλετ μεταμορφώνεται και ερμηνεύει μία παλαιοντολόγο, την Mary Anning στην Αγγλία του 1840, η οποία θα έρθει κοντά με μία καταπιεσμένη, μελαγχολική νοικοκυρά με χλωμό πρόσωπο, την Charlotte (ρόλο που κάνει η Ρόναν).
Η Mary Anning είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη της και στην έρευνα ενώ ζει με την ηλικιωμένη μητέρα της (στο ρόλο η Gemma Jones που είχε παίξει και στο «God’s own country – Του Θεού η χώρα» του Francis Lee).
Η καθημερινότητα της θ’ ανατραπεί όταν ένας Λονδρέζος αριστοκράτης (στο ρόλο ο James Mc Ardle) φτάσει στην περιοχή του Lyme Regis θέλοντας να μάθει περισσότερα για την παλαιοντολογία ενώ μαζί του θα φέρει και τη σύζυγο του, Σάρλοτ προκειμένου να της κάνει καλό και να της διώξει την μελαγχολία ο καθαρός αέρας και το τοπίο του Lyme.
Η ταινία σύμφωνα με την θετική κριτική του Entertainment Weekly διακατέχεται από μία αυστηρότητα και έντονη ρεαλιστικότητα ενώ δημιουργεί έναν «καμβά» με εξαιρετικές ερμηνείες από την Γουίνσλετ, η ηρωίδα της οποίας ακροβατεί ανάμεσα στο νεύρο και την επιθετικότητα και την μυστικοπάθεια, και την Σαόρσι Ρόναν που την πρωτογνωρίσαμε μικρούλα στην «Εξιλέωση» του Τζο Ράιτ το 2007.
Πολύς λόγος έγινε και για τις δύο αποκαλυπτικές ερωτικές σκηνές των δύο διάσημων ηθοποιών, τα γυρίσματα των οποίων έγιναν μόνο με γυναίκες στο κινηματογραφικό συνεργείο για ευνόητους λόγους. Η Γουίνσλετ που έδωσε και συνέντευξη στο νέο τεύχος του Γερμανικού περιοδικού Βunte, δήλωσε ιδιαίτερα ευχαριστημένη από την ταινία ενώ όπως είπε στο Entertainment Weekly, το «Ammonite» τη δίδαξε πολλά όχι μόνο ως performer αλλά και ως άνθρωπο.
«Το φιλμ ήταν πολύ ισότιμο, ουδέτερο και ασφαλές και με απόλυτο σεβασμό. Σαν ένας διάλογος, μία ουσιαστική επαφή ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, δύο γυναίκες και χάρηκα για τη συνεργασία με την Σαόρσι Ρόναν που έχουμε ακολουθήσει παρόμοια μονοπάτια στις καριέρες μας», ανέφερε η Γουίνσλετ, η οποία είχε παίξει σε τολμηρές σκηνές γυμνού και στις ταινίες «Little children» το 2006 με τον Πάτρικ Γουίλσον και στα «Σφραγισμένα χείλη». Μάλιστα συγκρίνοντας εκείνες τις εμπειρίες με την τωρινή στο «Ammonite» η Γουίνσλετ παραδέχτηκε πως τα πράγματα ήταν καλύτερα αυτή τη φορά και ένιωσε πιο ώριμη, συνειδητοποιημένη και με καλύτερο «έλεγχο» των σκηνών.
Το «Ammonite» είναι της εταιρείας Neon που πέρυσι «έσκισε» με τα Οσκαρικά «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο, και μεταφέρει το θεατή σε μία περίοδο που οι γυναίκες ήταν ακόμα κοινωνικά «χωρίς φωνή». Μάλιστα η Mary Anning ήταν πραγματικό πρόσωπο και το στόρι του «Ammonite» φέρνει στο νου το περσινό Γαλλικό φιλμ εποχής «Portrait of a lady on fire» της Céline Sciamma.
*Στην ταινία «Ammonite» διάρκειας 117 λεπτών που ελπίζουμε να δούμε και στις Ελληνικές αίθουσες όταν μπορέσουν να ανοίξουν, παίζει και η Fiona Shaw. Είχε προβληθεί και στο πρόσφατο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Λονδίνου.
Νεότατη η Γουίνσλετ το 1997 σε σκηνή με τον Ντι Κάπριο στον "Τιτανικό".
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr