Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Από αναβολή σε αναβολή η αντιδρόμηση της Κανακάρη και η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος

Από αναβολή σε αναβολή η αντιδρόμηση της...
Χριστακόπουλος Θάνος

ΔΕΙΤΕ που βρίσκονται οι παρεμβάσεις

Από αναβολή σε αναβολή, για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία, πάνε δύο μεγάλες παρεμβάσεις στο κέντρο της Πάτρας που, όταν και αν υλοποιηθούν, αναμένεται να αλλάξουν κατά πολύ την εικόνα της πόλης καθώς και τις καθημερινές συνήθειες χιλιάδων πολιτών.

Ο λόγος για την αντιδρόμηση της Κανακάρη και την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος που συζητιούνται και εξαγγέλλονται εδώ και χρόνια, χωρίς όμως ακόμα να έχουν πάρει σάρκα και οστά. Εκ μέρους της δημοτικής Αρχής δίδονται διαρκώς νέες και νέες ημερομηνίες για την παραλαβή κυκλοφοριακών μελετών και ολοκλήρωση των τυπικών διαδικασιών για την έναρξη των εργασιών.

Ας τα πάρουμε όμως ένα-ένα αν και σχετίζονται απόλυτα μεταξύ τους καθώς η πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος και εν γένει οι αναπλάσεις σε Άνω και Κάτω Πόλη επηρεάζουν άμεσα το σύνολο του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Πάτρας και κατά συνέπεια σχετίζεται και με την αντιδρόμηση της Κανακάρη.  

ΑΝΤΙΔΡΟΜΗΣΗ ΚΑΝΑΚΑΡΗ

Έχουμε συνηθίσει να αναφερόμαστε σε αντιδρόμηση της Κανακάρη παρά το γεγονός ότι η αλλαγή στην ροή της κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο δρόμο αναμένεται να συμπερασύρει και την οδό Κορίνθου που σχεδιάζεται πλέον να αποτελεί είσοδο στην πόλη και όχι έξοδο όπως σήμερα. Όπως είχε γράψει προ αρκετού καιρού το thebest.gr η δημοτική Αρχή ανέμενε μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου την απαραίτητη συνολική κυκλοφοριακή μελέτη που θα δώσει (ή και όχι) το πράσινο φως για τη δρομολόγηση των αντιδρομήσεων και των άλλων αλλαγών στο κέντρο.

Η καθυστέρηση στην παράδοση της μελέτης, η οποία δεν έγινε τελικά ούτε τον περασμένο Φλεβάρη, αποδίδεται στις απαγορεύσεις που υπάρχουν στην κυκλοφορία των πολιτών λόγω της πανδημίας, οι οποίες σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, Μιχάλη Αναστασίου, δεν επιτρέπουν στους συγκοινωνιολόγους να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα.

Πλέον δόθηκε νέα παράταση στην παράδοση της μελέτης και η νέα ημερομηνία προσδιορίζεται κάποια στιγμή μέσα στον Μάιο. «Οι περιορισμοί στην κυκλοφορία δεν θα είναι οι ίδιοι πλέον με τα καταστήματα ανοικτά και πιστεύουμε ότι μέσα στον Μάιο θα έχουμε στα χέρια μας την κυκλοφοριακή μελέτη», λέει μιλώντας στο thebest.gr ο κ. Αναστασίου.

Από εκεί και πέρα, και όταν η μελέτη παραληφθεί, θα γίνει ενημέρωση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, οι προτάσεις για τις αλλαγές που θα επέλθουν και λογικά θα περιλαμβάνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και σε Αγίας Σοφίας, Κωνσταντινουπόλεως και άλλους δρόμους του κέντρου, θα περάσουν από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, Δημοτικό Συμβούλιο κ.α.. Είναι προφανές ότι απαιτείται ακόμα πολύς χρόνος μέχρι να υλοποιηθούν οι όποιες αποφάσεις, με δεδομένο πάντα ότι δεν θα υπάρξει ακόμα μια αναβολή στην παράδοση της κυκλοφοριακής μελέτης.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΜΑΙΖΩΝΟΣ

Μια ακόμα παρέμβαση που έχει αναβληθεί δεκάδες φορές και έχει περάσει από χίλια κύματα είναι η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος η οποία εντάσσεται στο ευρύτερο έργο των αστικών αναπλάσεων της Κάτω Πόλης (παράλληλα προχωρούν αναπλάσεις και για την Άνω Πόλη).

Σύμφωνα με την νεώτερη ενημέρωση που δίνει μιλώντας στο thebest.gr ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Χρήστος Κορδάς, το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 11 εκατομμυρίων ευρών, έχει δημοπρατηθεί. Δεν υπάρχει ωστόσο ακόμα ανάδοχος εργολάβος. Εδώ η καθυστέρηση που παρατηρείται αποδίδεται στην απεργία των Μηχανικών του Δημοσίου οι οποίοι συμμετείχαν στην επιτροπή που έπρεπε να αξιολογήσει τις προσφορές που είχαν καταθέσει οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές.

Τα χρήματα των παρεμβάσεων είναι εξασφαλισμένα από το ΕΣΠΑ και εκτιμάται ότι, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις που θα δημιουργήσουν εμπλοκές, θα απαιτηθούν περίπου 2-3 μήνες για να επιλεγεί ο εργολάβος. Από εκεί και ύστερα οι παρεμβάσεις απαιτούν περίπου δύο χρόνια για να υλοποιηθούν, ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο κ. Κορδάς δεν θα είναι εύκολες παρεμβάσεις.

«Τα έργα πρέπει να εξελιχθούν μέσα στο κέντρο της πόλης και θα πρέπει να αναζητηθούν οι βέλτιστοι τρόποι ώστε να μην επηρεαστεί η εύρυθμη λειτουργία της». Παράλληλα προχωρούν οι διαδικασίες και για τις αναπλάσεις στην Άνω Πόλη για τις οποίες υπάρχει εργολάβος και σε κανά μήνα θα κληθεί για να υπογραφούν οι συμβάσεις. «Είναι έργα σύνθετα με προβλήματα στην κατασκευή, καθώς θα αποκλείονται συγκοινωνίες, η κυκλοφορία των οχημάτων ενώ δεν αποκλείεται να πέσουμε πάνω και σε Αρχαία», προειδοποιεί ο κ. Κορδάς για τον χρόνο που θα απαιτηθεί για να περατωθούν οι εργασίες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις