Δείτε αναλυτικά
Εκτίμηση Θεμάτων Φυσικής
Το θέμα Α κρίνεται εύκολο και κατανοητό από όλο το φάσμα της ύλης.
Το θέμα Β1 απλή εφαρμογή άσκησης του σχολικού βιβλίου. Το θέμα Β2 αναμενόμενο χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Το θέμα Β3 (έκκεντρη κρούση) είναι απαιτητικό στη σκέψη.
Το θέμα Γ ( Ηλεκτρομαγνητισμός και εναλλασσόμενο ρεύμα) μοιάζει αρκετά με το περσινό αντίστοιχο. Έχει σημεία που χρειάζονται προσοχή και κριτική σκέψη (Γ4).
Το θέμα Δ είναι συνδυαστικό και χρειάζεται προσοχή στο σχήμα και στις πράξεις. Αναμενόμενο, παρόμοιο κι αυτό με το περσινό. Δεν θα δυσκολέψει τους μαθητές που δούλεψαν συστηματικά.
Συνολικά, τα φετινά θέματα κρίνονται βατά, εξετάζουν όλη την ύλη ικανοποιητικά, είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και αντιμετωπίσιμα από όσους προετοιμάστηκαν σωστά. Ο χρόνος των τριών ωρών θεωρείται αρκετός.
Παρόμοια θέματα έχουν διδαχτεί αναλυτικά από τους καθηγητές του φροντιστηρίου μας και έχουν εξεταστεί στα διαγωνίσματα κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Ανέστης Χρίστος, Φυσικός, Μεταπτυχιακό Δ.Ε. Πανεπ. Πατρών, Διευθυντής Σπουδών
Κοτσαύτης Παναγιώτης, Φυσικός, Μεταπτυχιακό Δ.Ε. Πανεπ. Πατρών, Διευθυντής Σπουδών
Καρατζάς Νίκος, Φυσικός, Διδάκτωρ Πανεπ. Πατρών
Εκτίμηση Θεμάτων Αρχών Οικονομικής Θεωρίας
Τα φετινά θέματα πανελληνίων για το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας κρίνονται βατά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Το Θέμα Α με τις ερωτήσεις σωστού - λάθους και σωστής επιλογής κρίνεται στο σύνολό του εύκολο.
Το Θέμα Β ανάπτυξης, αφορούσε ένα νέο κομμάτι της εξεταζόμενης ύλης, τους «Κοινωνικούς Θεσμούς» και αποτελούσε ένα από τα πλέον αναμενόμενα θέματα.
Το Θέμα Γ είναι άσκηση από το νέο κεφάλαιο της εξεταζόμενης ύλης «Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν» και αποτελεί ένα αναμενόμενο θέμα με σαφώς διατυπωμένα ερωτήματα.
Το Θέμα Δ δεν αποτελεί συνδυαστική άσκηση έως συνήθως, αλλά αφορά κατά αποκλειστικότητα το κεφάλαιο 3 που αναφέρεται στην παραγωγή και στο κόστος της επιχείρησης. Τα δυο εκ των τριών ερωτημάτων κρίνονται αρκετά βατά, ενώ χρίζει προσοχής το τελευταίο ερώτημα.
Ζώτος Χρήστος BSc, MBA Υπεύθυνος Οικονομικών Σπουδών
Εκτίμηση Θεμάτων Ιστορίας
Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Ιστορίας είναι σαφή ,χωρίς να κρύβουν <<παγίδες>> ή να προκαλούν σύγχυση στους μαθητές. Εμφανίζουν μέτριο βαθμό δυσκολίας καθώς υπάρχουν ζητούμενα στα οποία μπορεί να ανταποκριθεί το σύνολο των υποψηφίων όπως το θέμα Α1 που περιλαμβάνει τους ορισμούς τριών ιστορικών εννοιών. Οι έννοιες που ζητούνται είναι συγκεκριμένες. Οι α και β προέρχονται από το κεφάλαιο 3 του σχολικού βιβλίου (προσφυγικό ζήτημα) ενώ η γ έννοια (Συνθήκη των Σεβρών) απαντάται συνδυαστικά από το 2 και το 3 κεφάλαιο από τις σελίδες 96 και 144 αντίστοιχα.
Το θέμα Α2 ζητούσε την αξιολόγηση 5 προτάσεων ως σωστών ή λανθασμένων. Οι προτάσεις είναι σαφώς διατυπωμένες. Η πρόταση α προέρχεται από το πρώτο κεφάλαιο ενώ οι προτάσεις β ,γ ,δ ,ε είναι από το δεύτερο κεφάλαιο.
Το θέμα Β1 αφορούσε συγκεκριμένη παράγραφο του πρώτου κεφαλαίου .Η διατύπωση του, ωστόσο, απαιτούσε κριτική αξιολόγηση εκ μέρους των μαθητών. Τα δύο ζητούμενα του θέματος Β2 ήταν από το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου και εξέταζαν όλο το εργατικό κίνημα χωρίς να εμφανίζουν κάποια δυσκολία.
Στην ομάδα Β το θέμα Γ1 αφορούσε την ιστορική γνώση της Σύμβασης της Λοζάνης από το τρίτο κεφάλαιο του βιβλίου με απόλυτα σαφή διατύπωση των ζητουμένων ενώ τα τρία παραθέματα πρόσφεραν επαρκείς πληροφορίες για τεκμηρίωση της ιστορικής αφήγησης.
Τέλος στο θέμα Δ1 το α ζητούμενο ήταν συγκεκριμένο, δεν προκαλούσε προβληματισμό καθώς ζητούσε συγκεκριμένο χωρίο του πρώτου κεφαλαίου ενώ το β ζητούμενο ήταν απαιτητικό γιατί η ιστορική γνώση στηριζόταν σε διαφορετικά σημεία της θεωρίας του σχολικού βιβλίου και συγκεκριμένα από το πρώτο και δεύτερο κεφάλαιο.
Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών
Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.
Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr