Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Κ. Μάρκου –Σ. Αναγνωστοπούλου: Μεγάλη η αναστάτωση σε μαθητές, γονείς κ εκπαιδευτικούς με τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Κ. Μάρκου –Σ. Αναγνωστοπούλου: Μεγάλη η ...

Στην Αχαΐα υπολογίζεται ότι θα συγχωνευτούν έως και 30 τμήματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων 27 και 28 μαθητών

Ερώτηση για τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων της Π.Ε. Αχαΐας από την παράλογη απόφαση της κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων, υπέβαλλαν οι Βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κώστας Μάρκου και Αθανασία (Σία) Αναγνωστοπούλου, μαζί με 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, προς το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας.

Αιφνιδιαστικά και μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας [e-mail] που εμπεριέχει ένα αρχείο excel, το οποίο παρελήφθη από δεκάδες σχολεία τις τελευταίες μέρες, το  Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα, μεταξύ αυτών και σε κάποιες δεκάδες στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, τονίζουν στην ερώτηση τους οι κ.κ. Μάρκου και Αναγνωστοπούλου.

Η ανησυχία και η αναστάτωση που προκαλεί η παράλογη αυτή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας σε εκπαιδευτικούς και εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων, συλλόγους γονέων και μαθητές είναι δεδομένη και αυτονόητη.

Δεδομένη και αυτονόητη πρέπει να θεωρείται και η αντίδραση και οι διαμαρτυρίες της σχολικής κοινότητας, ειδικά αν κανείς συνυπολογίσει ότι το 4ο κύμα της πανδημίας είναι σε πλήρη εξέλιξη, με την κορύφωσή του να αναμένεται τον χειμώνα, την εποχή δηλαδή που οι ειδικοί συνιστούν την αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού.

Στην Αχαΐα υπολογίζεται ότι θα συγχωνευτούν έως και 30 τμήματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων 27 και 28 μαθητών. Ταυτόχρονα προωθείται και η αναστολή σχολικών μονάδων, όπως το Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Πάτρας, η συγχώνευση τμημάτων ένταξης αλλά και μετακινήσεις μαθητών ειδικών σχολείων εν μέσω της σχολικής χρονιάς.

Κοινός παρονομαστής: Oι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές λιτότητας και περικοπών αλλά και η συνολική πολιτική υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας από μια κυβέρνηση που έχει χάσει πλέον κάθε επαφή με την κοινωνία και την πραγματικότητα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως:

Εδώ και αρκετές μέρες επικρατεί μεγάλη αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, μετά από δημοσιεύματα και ανακοινώσεις Συλλόγων Γονέων που μιλούν για επικείμενες συγχωνεύσεις τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.

Το Υπουργείο Παιδείας, αφού πρώτα φρόντισε, εν μέσω πανδημίας, να νομοθετήσει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, φαίνεται τώρα να προχωρά στο επόμενο βήμα υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας, συγχωνεύοντας τμήματα σε Γυμνάσια και Λύκεια και υποβαθμίζοντας δημοτικά (από 4θέσια σε 3θέσια κ.ο.κ.), έναν και πλέον μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Και ενώ το 4ο κύμα της πανδημίας είναι σε εξέλιξη με την κορύφωσή του να αναμένεται τον χειμώνα, οι ειδικοί συνιστούν την αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού, το Υπουργείο όμως μη λαμβάνοντας υπόψιν τις συστάσεις, υλοποιεί το σχέδιό του για δημιουργία πολυπληθών τμημάτων.

Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό φάνηκαν με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και έχουν ήδη χαθεί αρκετές διδακτικές ώρες. Το Υπουργείο, προκειμένου να καλύψει τα κενά εκπαιδευτικών, που υπολογίζονται σε πάνω από 5.000, αποφεύγοντας ωστόσο τις προσλήψεις, προχωρά σε συγχωνεύσεις, αδιαφορώντας για το εκπαιδευτικό αλλά και υγειονομικό κόστος της ενέργειας αυτής.

Στην Αχαΐα υπολογίζεται ότι θα συγχωνευτούν έως και 30 τμήματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα τη δημιουργία τμημάτων 27 και 28 μαθητών. Ταυτόχρονα προωθείται και η αναστολή σχολικών μονάδων, όπως το Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Πάτρας, η συγχώνευση τμημάτων ένταξης αλλά και μετακινήσεις μαθητών ειδικών σχολείων εν μέσω της σχολικής χρονιάς.

Επειδή αυτές οι ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας θα έχουν άμεσες και πολύ σοβαρές συνέπειες στην ήδη ευάλωτη και με πολλά προβλήματα δημόσια εκπαίδευση.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1) Σε τι θα εξυπηρετήσουν οι άνω συγχωνεύσεις πέρα από την αποφυγή πρόσληψης εκπαιδευτικών; Ποιο θα είναι το όφελος στην εκπαιδευτική διαδικασία από αυτή την ενέργεια;

2) Πόσοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν φέτος και πόσοι από όσους μόνιμους αποχώρησαν αντικαταστάθηκαν;

3) Ποια υγειονομικά μέτρα πρόληψης της covid-19 μπορούν να τηρηθούν σε μια σχολική τάξη στην οποία φοιτούν πάνω από 25 μαθητές;; Γιατί το Υπουργείο μετά από δύο χρόνια πανδημίας, επιμένει στην αύξηση των μαθητών ανά τάξη, αντί για την εύλογη μείωση αυτών;

4) Στην Αχαΐα υπάρχει ανάγκη αύξησης των τμημάτων σε αρκετά σχολεία, γιατί ο αριθμός των μαθητών είναι ήδη πολύ μεγάλος. Τι προβλέπεται γι’ αυτό;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μάρκου Κώστας

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Βαρδάκης Σωκράτης

Βαρεμένος Γεώργιος

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Πούλου Παναγιού

Τζούφη Μερόπη

Χρηστίδου Ραλλία.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις