Ποια.. Σταχτοπούτα περιμένει;
Προκαλεί απορία το χρυσό γοβάκι έξω απο το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων της Πάτρας. Το γοβάκι (κάποιοι λένε ότι βρίσκεται εκεί για να προπαγανδίσει την παράσταση "Εκκλησιάζουσες" η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε συνεργασία με τον Καρναβαλικο Οργανισμό), είναι κάτι μεταξύ υποδύματος της Μίνι Μάους, της Σταχτοπούτας και Ρωσίδας χορεύτριας σε στύλο.
Προφανώς το βράδυ θα ηλεκτροδοτείται καθώς το γοβάκι, που είναι και ψηλοτάκουνο, είναι γεμάτο γλόμπους.
Για την ιστορία, μέσα από τις «Εκκλησιάζουσες» ο Αριστοφάνης εκφράζει την πικρία του για την δύσκολη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.
Την περίοδο αυτή οι Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πραξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά. Μεταμφιεσμένες σε άντρες, εμφανίζονται στην Εκκλησία του Δήμου και επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις, εφαρμόζοντας περιουσιακή και ερωτική κοινοκτημοσύνη. Γεγονός που θα αποδειχτεί ουτοπικό και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές καταστάσεις.
Σύμφωνα με τον Erich Segal, η ανάγνωση του έργου ως γνήσια εξερεύνηση των γυναικών στην εξουσία είναι λανθασμένη. Στην πραγματικότητα το έργο ακολουθεί τη συγκρουσιακή δομή του Αριστοφάνη για τη Δημοκρατία σε πρόβλημα, μια λύση που προτείνεται και τη λύση αυτή τελικά να αποτυγχάνει. Τα έργα του Αριστοφάνη αντλούν κυρίως τις αφηγήσεις τους από παράλογες πολιτικές και κοινωνικές καινοτομίες που προέρχονται από την ροπή του κράτους προς την απόδοση εξουσίας σε θηλυπρεπείς άνδρες, εκτοπίζοντας την παραδοσιακά ισχυρή και ανδροπρεπή ηγεσία. Η άνοδος των γυναικών στην πολιτική εξουσία στις Εκκλησιάζουσες είναι ένα ακόμη σχόλιο για αυτό που ο Αριστοφάνης θεώρησε ως την επαίσχυντη θηλυκότητα των ανδρών που βρίσκονταν στην εξουσία στην Αθήνα. Το γεγονός ότι οι γυναίκες σε αυτήν την περίπτωση μπορούσαν να μπουν στη συνέλευση και να περάσουν με επιτυχία ως άνδρες ήταν ένα σχόλιο για τους πολιτικούς που δε διέφεραν με κάποιον τρόπο από γυναίκες με κοστούμια.
Κατόπιν τούτων το χρυσό αυτό γοβάκι τύπου Σταχτοπούτας, το οποίο ελέγχεται και αισθητικά, δεν κατανοούμε πώς ακριβώς δένει με την παράσταση, ποια δουλειά έχει έξω από την πόρτα του θεάτρου και -κυρίως- τι θέλει να μας πει.
Γ. Κον.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr