Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Startups με σημείο εκκίνησης την Πάτρα- Ξεκίνησαν μέσα στην κρίση και εξαγοράστηκαν απο κολοσσούς

Startups με σημείο εκκίνησης την Πάτρα- ...

Πώς ξεκίνησαν όλα

Ιδρυτές επιτυχημένων startups με σημείο εκκίνησης την Πάτρα  κατόρθωσαν μέσα στην οικονομική κρίση  να ρισκάρουν αναπτύσσοντας πλατφόρμες και εφαρμογές, οι οποίες θα «έλυναν τα χέρια» των εταιρειών αλλά και των καταναλωτών λίγα χρόνια αργότερα. Έπειτα από διαδρομή περίπου 10 ετών, η Πατρινή Pollfish υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα τη συμφωνία εξαγοράς της από την αμερικανική Prodege ενώ η επίσης Πατρινή  Accusonus εξαγοράστηκε από τη Facebook.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ 
Pollfish

Πετύχαμε γιατί βρήκαμε αυτό που αναζητούσε η αγορά

«Αναγκαστήκαμε να αναπροσαρμόσουμε αρκετές φορές το προϊόν μας με βάση τις ανάγκες της αγοράς. Στόχος όμως από την αρχή ήταν να γίνει η Pollfish μια μεγάλη εταιρεία. Οπότε, είτε θα πήγαινε στο μηδέν είτε θα απογειωνόταν», δηλώνει  στην «Καθημερινή» ο Γιάννης Παπαδάκης, διευθύνων σύμβουλος και ένας εκ των ιδρυτών της Pollfish.

O ίδιος, μαζί με τους Ανδρέα Βούρκο, Γιάννη Ζαούδη και Ζήση Μπέλλα ίδρυσαν την εταιρεία το 2013 δίνοντάς της την τελική μορφή το 2016. Τότε ξεκίνησε να έχει πελάτες και να αυξάνει σταδιακά τα μηνιαία έσοδά της, φθάνοντας σήμερα να αγγίζει σε τζίρο τα 20 εκατ. δολ., βοηθώντας μέσα από την πλατφόρμα της τις επιχειρήσεις να κάνουν έρευνες αγοράς, χωρίς να χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό. Ο κ. Παπαδάκης από πολύ νωρίς ανακάλυψε ότι ο προγραμματισμός τον γοητεύει. «Γεννήθηκα στην Ελλάδα, μεγάλωσα μέχρι τα 5 στη Γερμανία, πήγα σχολείο στην Αλίαρτο Βοιωτίας και σπούδασα μηχανικός υπολογιστών και πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Επέλεξα να πάω εκεί γιατί ο προγραμματισμός μου άρεσε από νεαρή ηλικία», δηλώνει, προσθέτοντας πως εκεί γνώρισε ένα μεγάλο μέρος από τα μέλη που πλαισίωσαν αργότερα την ιδρυτική ομάδα της Pollfish.

«Mετά το πανεπιστήμιο έκανα μία πρώτη επιχειρηματική προσπάθεια, που είχε ενδιαφέρον αλλά δεν είχε επιτυχία», επισημαίνει, προσθέτοντας πως αυτή αφορούσε τη δημιουργία εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα (mobile apps). Υστερα μπήκε στη ζωή του η Pollfish. Η εταιρεία μετεξελίχθηκε σε μία ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα, που επιτρέπει σε εταιρείες και ιδιώτες να πραγματοποιούν έρευνες αγοράς χρησιμοποιώντας ένα εύχρηστο διαδραστικό ερωτηματολόγιο (online mobile survey). Μάλιστα, η εταιρεία μπορεί να διανέμει τα ερωτηματολόγια στα κινητά τηλέφωνα περισσότερων από μισό δισ. καταναλωτών σε όλο τον κόσμο, λαμβάνοντας απαντήσεις με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο.

«Πριν φτάσουμε στο σημείο να αριθμούμε 3.500 πελάτες, κάναμε αρκετά πισωγυρίσματα. Στην αρχή, ενώ αριθμούσαμε πολλούς δημιουργούς εφαρμογών που συνεργάστηκαν με την Pollfish, ο αριθμός των πελατών δεν αναπτυσσόταν αντίστοιχα». Ο ίδιος διαπιστώνει πως «ο ενθουσιασμός των πελατών στα πρώτα μας βήματα ήταν υποτονικός, κάτι που ενδεχομένως συνέβη επειδή το προϊόν δεν ήταν αρκετά ώριμο, αλλά και η αγορά δεν ήταν έτοιμη να το δεχτεί. Ευτυχώς όμως οι επενδυτές μας, το Odyssey Venture Partners και το PJ Tech Catalyst, πίστεψαν στο όραμά μας και μας χρηματοδότησαν την περίοδο 2013-2015», τονίζει. Το 2018 η εταιρεία έκλεισε γύρο χρηματοδότησης ύψους 6,3 εκατ. δολ.

«Επειτα από αυτή τη χρηματοδότηση αποδείξαμε ότι η εταιρεία μπορεί να μεγαλώνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς», δηλώνει αποκαλύπτοντας πως μετά την εξαγορά –το τίμημα της οποίας αγγίζει κατά πληροφορίες τα 70-85 εκατ. δολ.– η ομάδα που διατηρεί στην Αθήνα θα μεγαλώσει σημαντικά.

ΗΛΙΑΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΙΛΦΙΔΗΣ 
accusonus

Καταλάβαμε τα προβλήματα που έπρεπε να λύσουμε

Το επιστημονικό τους υπόβαθρο αλλά και η εμπειρία τους στον κλάδο της μουσικής αποδείχθηκαν ο κατάλληλος συνδυασμός για τη δημιουργία της νεοφυούς accusonus, εταιρείας που αναπτύσσει τεχνολογικά εργαλεία τα οποία βοηθούν στην επεξεργασία ήχου και βίντεο.

«Το γεγονός ότι ο Ηλίας κι εγώ είχαμε ερευνητικό υπόβαθρο αλλά και εμπειρίες από την αγορά, μας βοήθησε να καταλάβουμε σε βάθος τα καθημερινά προβλήματα που υπάρχουν στη βιομηχανία της μουσικής», τονίζει σε κάθε ευκαιρία ο κ. Τσιλφίδης. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2013 από τον ίδιο και τον Ηλία Κοκκίνη, ενώ σημαντικός σταθμός για την εξέλιξή της ήταν η ένταξη του Mιχάλη Τζάννε στην ομάδα της εταιρείας.

Ο ίδιος είναι συνιδρυτής αλλά και angel investor, ενώ υπήρξε CEO της εισηγμένης στον Nasdaq, Aware, εταιρείας που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας DSL. Τόσο ο κ. Τσιλφίδης όσο και ο κ. Κοκκίνης έχουν σπουδάσει ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, ενώ πραγματοποίησαν μαζί τα διδακτορικά τους στο Πολυτεχνείο της Πάτρας. «Και οι δυο μας δουλεύαμε στον χώρο της μουσικής όσο ήμασταν προπτυχιακοί φοιτητές», τόνισε ο κ. Τσιλφίδης.

Βέβαια εκτός από το υπόβαθρό τους, οι δύο συνιδρυτές δίνουν έμφαση και στην ομάδα που συμπληρώνει την accusonus με την οποία μοιράζονταν το όραμά τους. Από τα πρώτα της βήματα η εταιρεία άρχισε να καταγράφει έσοδα, ενώ το 2018 τα προϊόντα της είχαν ήδη πουληθεί σε πάνω από 100 χώρες. Η τεχνολογία της χρησιμοποιείται από πολλούς βραβευμένους με Grammy παραγωγούς, οι οποίοι έχουν συνεργαστεί με ηχηρά ονόματα της μουσικής βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων οι Μπομπ Ντίλαν, Λου Ριντ, Σακίρα και πολλοί ακόμη. Σημαντική στιγμή για την εταιρεία, και ενδεχομένως κομβικό σημείο για να προσελκύει εταιρείες του μεγέθους της Facebook, ήταν η ανακοίνωση της συνεργασίας της με την Adobe, που αποτελεί ηγέτιδα στην αγορά λογισμικού παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις