Ακόμα "ατύχησαν" ο Μπράντλει Κούπερ, ο Τζάρεντ Λέτο, ο Άαρον Σόρκιν, ο Μπεν Άφλεκ, η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, κ.α.
Η πιο όμορφη στιγμή κάθε κινηματογραφικής περιόδου είναι σίγουρα αυτή της αναγγελίας των Οσκαρικών υποψηφιοτήτων που φέτος ευτυχώς δεν πολυάργησαν. Επικεφαλής της κούρσας της 94ης απονομής των πολυθρύλητων αγαλματιδίων που απονέμει η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών ανελλιπώς από το 1929, τέθηκε το ιδιαίτερο κοινωνικό γουέστερν σε σκηνοθεσία και σενάριο της Νεοζηλανδής Τζέιν Κάμπιον «The Power of the dog – H Εξουσία του Σκύλου», μία παραγωγή της πλατφόρμας του Netflix, με 12 υποψηφιότητες. Είναι ένα πολύ αξιόλογο φιλμ που ήδη προβλήθηκε στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare.
Ακολουθούν η «ψαγμένη» ταινία επιστημονικής φαντασίας «Dune» του Καναδού Ντενί Βιλνέβ με 10 nominations, το πολύ τρυφερό «Belfast» σε σενάριο και σκηνοθεσία του Κένεθ Μπράνα με 7 (το φιλμ παίζεται αυτές τις μέρες στην Πάτρα και αξίζει να το δείτε), ενώ 7 υποψηφιότητες σκόραρε και το ριμέικ του «West Side Story» σε σκηνοθεσία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, μία όμορφη ταινία με όλα εκείνα τα αξέχαστα τραγούδια του πρωτότυπου φιλμ του 1961, που στην Πάτρα δυστυχώς παίχθηκε μόλις για 1 εβδομάδα λόγω χαμηλής προσέλευσης θεατών.
Έξι (6) υποψηφιότητες κέρδισε το φιλμ για τον πατέρα των πρωταθλητριών του τένις Βένους και Σερένα Γουίλιαμς «King Richard» (με τον Γουίλ Σμιθ να διεκδικεί δυναμικά το Όσκαρ καλύτερου α’ ανδρικού ρόλου με μεγάλο αντίπαλο τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς της «Εξουσίας του Σκούλου»), ενώ το σατιρικό «Don’t Look Up – Μην Κοιτάτε Πάνω» του Άνταμ ΜακΚέι που τόσο συζητήθηκε, το «Nightmare Alley – Το Μονοπάτι των χαμένων ψυχών» του Γκιγιέρνο Ντελ Τόρο που προβάλλεται τώρα στην Πάτρα στα Odeon Veso Mare και η σινεφίλ δημιουργία «Drive my Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι από την Ιαπωνία (είναι φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας) κέρδισαν από 4 υποψηφιότητες.
Στην ανάρτηση του flix.gr διαβάσαμε γι’ αυτούς που έκαναν την έκπληξη αλλά και για τα ρεκόρ όσο και για αυτούς που «αγνοήθηκαν» εν τέλει και δεν «σκόραραν» υποψηφιότητα.
Η Τζέιν Κάμπιον που είχε τιμηθεί το 1994 με το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου», γίνεται η μοναδική γυναίκα σκηνοθέτιδα στην ιστορία του θεσμού που έχει πλέον 2 υποψηφιότητες για το βραβείο Όσκαρ Σκηνοθεσίας (η 1η ήταν το 1994 για τα «Μαθήματα Πιάνου»). Αν κερδίσει η 67χρονη Κάμπιον, θα ακολουθήσει το δρόμο που άνοιξαν η Κάθριν Μπίγκελοου («The Hurt Locker») το 2009 και η Κινέζα Κλόι Ζάο («Nomadland – Η Χώρα των Νομάδων») πέρυσι που είναι μέχρι σήμερα, οι μοναδικές δύο γυναίκες σκηνοθέτιδες που έχουν τιμηθεί με το Όσκαρ Σκηνοθεσίας.
Δυναμική είναι και η παρουσία της διευθύντριας Φωτογραφίας Άρι Βέγκνερ, η οποία γίνεται η 2η γυναίκα που προτείνεται για Όσκαρ Φωτογραφίας (μετά την Ρέιτσελ Μόρισον για το «Mudbound» το 2017).
Ακόμα όπως σημειώνει το flix.gr, επιτέλους φέτος προτάθηκαν δέκα (10) ταινίες στην μεγάλη κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Ελάχιστες φορές έχει καταφέρει η Ακαδημία να κατέβει με 10 υποψηφιότητες από τότε που θεσπίστηκε και έπαψε να ισχύει η 5άδα.
Το ήδη πολυβραβευμένο «Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι από την Ιαπωνία, μία αγαπημένη ταινία των σινεφίλ, έσπασε το φράγμα της κατηγορίας καλύτερης διεθνούς ταινίας και συγκέντρωσε συνολικά 4 υποψηφιότητες, ανάμεσα στις οποίες κι αυτές της καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας! Το ίδιο συνέβη και με το φιλμ «The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ, που εκτός από την υποψηφιότητα της Δανίας στην πεντάδα της καλύτερης διεθνούς ταινίας, βρίσκεται και σε αυτή του πρωτότυπου σεναρίου.
Ξενόγλωσσες και οι υποψηφιότητες για τις «Παράλληλες Μητέρες» του Πέδρο Αλμοδόβαρ, στον καλύτερο α' γυναικείο ρόλο για την Πενέλοπε Κρουζ και στη μουσική για τον Αλμπέρτο Ιγκλέσιας (η συγκεκριμένη κοινωνική ταινία του Αλμοδόβαρ που είδαμε και στην Πάτρα, δεν ήταν η επίσημη υποβολή της Ισπανίας για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας).
Ακόμα στα ιδιαίτερα στοιχεία των φετινών υποψηφιοτήτων η σούπερ σταρ της ποπ, σόουλ μουσικής Beyonce, η οποία και κέρδισει την πρώτη της Οσκαρική υποψηφιότητα με το τραγούδι “Be Alive” από το φιλμ «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς» που αναμένεται να βγει στις Ελληνικές αίθουσες σε λίγο καιρό (17/2).
Η ηθοποιός Κρίστεν Στιούαρτ ως πριγκίπισσα Νταιάνα στο φιλμ «Spenser» κατάφερε τελικά να είναι υποψήφια για Όσκαρ. Την αγνόησαν τα SAG (Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών) και τα BAFTA της Βρετανικής Κινηματογραφικής Ακαδημίας, αλλά να που τα Όσκαρ αναγνώρισαν την ερμηνεία της στο «Spencer».
ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Το μεγάλο πρόβλημα των Όσκαρ ήταν πάντα το ότι δεν μπορείς να προτείνεις 10 ταινίες στην μεγάλη – κεντρική κατηγορία της Καλύτερης ταινίας της χρονιάς και μετά μόνο 5 σκηνοθέτες. Απουσιάζουν λοιπόν από την κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας και ο Μεξικανός Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο (το έχει κερδίσει πάντως για τη «Μορφή του Νερού» το 2018) και ο Καναδός Ντενί Βιλνέβ του «Dune» αλλά και η Μάγκι Τζίλενχαλ της «Χαμένης Κόρης» που θα έφερνε μια ωραία ισορροπία ως μία ακόμη γυναικεία υποψηφιότητα στην τόσο απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας.
Στα μεγάλα ονόματα ηθοποιών που δεν πέτυχαν να προταθούν φέτος για Όσκαρ είναι ο Μπράντλεϊ Κούπερ για το «Nightmare Alley» και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο που συγκέντρωνε κάποιες ελπίδες μιας & είναι πολύ καλός στο «Μην Κοιτάτε Επάνω», για να εισχωρήσει στην πεντάδα του καλύτερου α’ ανδρικού ρόλου. Επίσης όπως γράφει το flix.gr, ο Μπράντλεϊ Κούπερ είχε ελπίδες να βρεθεί υποψήφιος και στον καλύτερο β' ανδρικό ρόλο για το σαρωτικό πέρασμά του στην «Πίτσα Γλυκόριζα» του Πόλ Τόμας Αντερσον, κάτι που δεν επιτεύχθηκε.
Στο μεταξύ ο δύο φορές τιμημένος με Όσκαρ Ντενζέλ Γουάσινγκτον μπορεί να αναγνωρίσθηκε και να διεκδικεί φέτος το Όσκαρ καλύτερου α’ ανδρικού για το «Tragedy of Macbeth», αλλά εκτός κούρσας έμεινε η συμπρωταγωνίστρια του Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η οποία πάντως πέρυσι κέρδισε το 2ο Όσκαρ της καριέρας της με τη «Χώρα των Νομάδων».
Από το «West Side Story» η Αριάνα ΝτεΜπόουζ που είναι πράγματι συγκλονιστική μπήκε στην κούρσα και διεκδικεί το βραβείο Όσκαρ καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου, ωστόσο η Αμερικανική Κινηματογραφική Ακαδημία αγνόησε την πιτσιρίκα Ρέιτσελ Ζέγκλερ αλλά και τη θρυλική Ρίτα Μορένο που κλέβει την παράσταση και συγκινεί στο ριμέικ του ‘West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Η Μορένο να θυμίσουμε πως 61 χρόνια πριν είχε κερδίσει το Όσκαρ καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου για το πρώτο «West Side Story» σε σκηνοθεσία των Ρόμπερτ Γουάιζ και Τζερόμ Ρόμπινς.
Αίσθηση επίσης έκανε το γεγονός πως ο πολυβραβευμένος σεναριογράφος και σκηνοθέτης Άαρον Σόρκιν δεν άκουσε αυτή τη φορά το όνομα του ως υποψήφιο για Όσκαρ για το φιλμ για τη Λουσίλ Μπολ, «Being the Ricardos». O 61χρονος Aaron Sorkin που έχει γράψει το σενάριο και έχει σκηνοθετήσει το «Being the Ricardos», είχε τιμηθεί με βραβείο Όσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου το 2010 για το «The Social Network» του Ντέιβιντ Φίντσερ, ενώ για την εξαιρετική ταινία «The Trial of the Chicago 7» (2020) που σκηνοθέτησε, προτάθηκε για το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.
Πολλά σχόλια προκάλεσε το ότι δεν κατάφερε να προταθεί για Όσκαρ για την ερμηνεία της στο πολυσυζητημένο «House of Gucci» του Ρίντλει Σκοτ, η σούπερ σταρ Lady Gaga, κάτι που είχε πετύχει το 2019 με το «A Star is born» ενώ εκτός Όσκαρ έμεινε και ο Τζάρεντ Λέτο στην κατηγορία του β’ ανδρικού ρόλου, ο οποίος σημειωτέον είναι υποψήφιος για Χρυσό Βατόμουρο!
Τέλος από τις ταινίες που ακούστηκαν στην αρχή πως είχαν ισχυρό Οσκαρικό buzz, αλλά το έχασαν στην πορεία είναι το «Respect» με την Τζένιφερ Xάντσον ως Αρίθα Φράνκλιν, η οποία δεν είδε την ερμηνεία της να σκοράρει υποψηφιότητα. Εκτός «νυμφώνος» έμεινε & το πρωτότυπο τραγούδι της ταινίας, «Here I am».
Όσο για τον συμπαθή σούπερ σταρ Μπεν Άφλεκ ακουγόταν θετικά για το ρόλο του στο «The Tender Bar» του Τζορτζ Κλούνεϊ αλλά τελικά δεν τα κατάφερε να φτάσει στην πεντάδα του καλύτερου β’ ανδρικού.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr