Αποτελεί δημιουργία του 2 φορές βραβευμένου με Όσκαρ Τσέχου στην καταγωγή σκηνοθέτη Μίλος Φόρμαν
Το αριστούργημα του βραβευμένου με 2 Όσκαρ διαπρεπούς σκηνοθέτη Μίλος Φόρμαν, δημιουργού των ταινιών «Στη Φωλιά του Κούκου» και «Αμαντέους», με τίτλο «Οι Έρωτες μιας Ξανθιάς - Lásky jedné plavovlásky/ Loves of a Blonde» παραγωγής του 1965, πρόκειται να κυκλοφορήσει σε ψηφιακά αποκατεστημένη έκδοση στις Ελληνικές αίθουσες σε διανομή της New Star, από τις 2/6/2022.
Θα παιχθεί στους κινηματογράφους Αλεξάνδρα (Ηρ. Πολυτεχνείου 27, Χαλάνδρι), Φλερύ (Σκίπη 5-7 & Θησέως, Καλλιθέα), Διάνα (Περικλέους 14, Μαρούσι) και STUDIO New Star Art Cinema (Σπάρτης & Σταυροπούλου 33, Πλ. Αμερικής), στην Αθήνα.
Διανομή New Star σε συνεργασία με την Εθνική Ταινιοθήκη της Τσεχίας, το Τσέχικο Κέντρο Αθήνας και με την αιγίδα της Πρεσβείας της Τσέχικης Δημοκρατίας στην Αθήνα.
Οι ρομαντικές πλάνες της νιότης συνοψίζονται ιδανικά στο πρόσωπο ενός κοριτσιού της εργατικής τάξης που νομίζει πως βρήκε τον έρωτα της ζωής του, και όταν αυτό δε συμβαίνει, παίρνει απρόσμενα την κατάσταση στα χέρια του. Υποψηφιότητα για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Σκηνοθεσία: Μίλος Φόρμαν
Σενάριο: Μίλος Φόρμαν, Γιάροσλαβ Παπούσεκ, Ιβάν Πάσερ, Βάτσλαβ Σάσεκ
Πρωταγωνιστούν οι: Χάνα Μπρέχτσοβα, Βλαντιμίρ Πουσόλτ, Βλαντιμίρ Μενσίκ.
Φωτογραφία: Μίροσλαβ Οντρίτσεκ
Μοντάζ: Μίροσλαβ Χάγεκ
Μουσική: Εβζέν Ίλιν
Διάρκεια: 88 λεπτά.
Γλώσσα: Τσέχικα
Περίληψη:
Η Αντουλα (Χάνα Μπρέχτσοβα), ένα αθώο κορίτσι από την Τσεχία που δουλεύει σε ένα επαρχιακό εργοστάσιο παπουτσιών, ψάχνει απεγνωσμένα τον έρωτα. Θα πιστέψει πως τον βρήκε στο πρόσωπο του Μίλντα (Βλαντιμίρ Πουσόλτ), ενός νεαρού μουσικού από την Πράγα, με τον οποίο έχει μια εφήμερη ερωτική σχέση. Όταν αυτός εξαφανίζεται, η Αντουλα, πεπεισμένη πως πρόκειται για τον έρωτα της ζωής της, αποφασίζει να τον επισκεφτεί απρόοπτα στην Πράγα, ξαφνιάζοντας τον ίδιο και τους γονείς του. Η ταινία προβλήθηκε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ ήταν υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας και για Χρυσή Σφαίρα.
Κριτικές:
“Υπέροχη φωτογραφία, μια τρομερά συγκινητική ερμηνεία από την πανέμορφη Χάνα Μπρέχτσοβα, και οι νατουραλιστικοί διάλογοι συνδυάζονται για να φτιάξουν αυτή τη μελέτη πάνω στον νεανικό έρωτα στην κομμουνιστική Τσεχοσλοβακία. Μια από τις ομορφότερες ταινίες του Φόρμαν αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα.” -Iain Stott
“Η ταινία του Φόρμαν είναι ένα υβρίδιο. Ο κύριος στόχος του δεν είναι να εξελίξει μία ιστορία χρονολογικά από την αρχή ως το τέλος, αλλά να παρουσιάσει ένα κοινωνικό χρονικό και να παρουσιάσει διάφορους χαρακτήρες της κοινωνίας της εποχής του, καταφεύγοντας βέβαια στην ειρωνεία και στον σαρκασμό. Έτσι, η κοινωνιολογική έρευνα αναμειγνύεται με ένα ρομαντικό φαντασιακό, η γλυκύτητα αναμειγνύεται με την πίκρα, οι επαγγελματίες ηθοποιοί συνδιαλέγονται με τους ερασιτέχνες σε αυτή την κωμικοτραγωδία της νεολαίας.
Όλα αυτά συνθέτουν την αυθεντικότητα που αναζητά ο σκηνοθέτης, γι' αυτό και προτιμά την κινούμενη κάμερα και τη μικρή διάρκεια. Η σεκάνς του χορού χαρακτηρίζεται από έντονο ρεαλισμό, χάρη ιδίως στη μουσική, αλλά και στην τεχνική διάταξη: δύο κάμερες κινηματογραφούν τη σκηνή, από τη θέση ενός τυχαίου παρατηρητή, αγκαλιάζοντας έτσι τη σκοπιά του θεατή. Σκοπός είναι πάνω απ' όλα να αποτυπωθεί η ατμόσφαιρα, ο ρυθμός του πλήθους και η ζεστασιά του, αποκαλύπτοντας παράλληλα τις κοινωνικές σχέσεις που δομούν αυτόν τον μικρό κόσμο.” - Σπύρος Στάβερης.
Ο Μίλος Φόρμαν είχε γεννηθεί στις 18 Φεβρουαρίου 1932, στο Κασλάβ της Τσεχοσλοβακίας όπου ζούσε και εργαζόταν μέχρι το 1968. Έφυγε για τις ΗΠΑ λίγο πριν το 1968, όταν οι σύμμαχοι του Συμφώνου της Βαρσοβίας εισέβαλαν στρατιωτικά στην Τσεχοσλοβακία και έβαλαν τέλος στην “Άνοιξη της Πράγας”, έχοντας ήδη σκηνοθετήσει αρκετές τσέχικες κωμωδίες στην πατρίδα του.
Την δεκαετία του ’70, έχοντας γυρίσει μόνο μία αμερικανική ταινία (την ειρωνική κωμωδία “Taking Off” το 1971), η οποία έλαβε μεν θερμές κριτικές αλλά δεν κατάφερε να βρει ποτέ αποδοχή από το κοινό, ο Φόρμαν θεωρήθηκε αρχικά ο πλέον ακατάλληλος για να αναλάβει το φορτίο της μεταφοράς του μυθιστορήματος του Κεν Κέισι “Στη Φωλιά του Κούκου” με πρωταγωνιστές τον Τζακ Νίκολσον και τη Λουίζ Φλέτσερ.
Τελικά, ο Φόρμαν κέρδισε το στοίχημα παραδίδοντας στην μεγάλη οθόνη ένα διαχρονικό αριστούργημα, που προτάθηκε συνολικά για 9 Όσκαρ, κερδίζοντας τελικά 5, όλα στις βασικές κατηγορίες (κέρδισαν Όσκαρ και οι Νίκολσον, Φλέτσερ), ένα επίτευγμα που μέχρι τότε μόνο το “Συνέβη μια Νύχτα” το 1934 είχε καταφέρει. Μάλιστα, το 1997 η ταινία έλαβε την 20η θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Για να γυρίσει το εξαιρετικό “Αμαντέους” το 1983, ο Μίλος Φόρμαν επέστρεψε πίσω στην πατρίδα του, την Τσεχοσλοβακία, χρησιμοποιώντας μερικούς σχετικά άσημους ως τότε ηθοποιούς του θεάτρου για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, τον Thomas Hulce για τον ρόλο του Αμαντέους Μότσαρτ και τον F. Murray Abraham για τον ρόλο του Σαλιέρι, φτιάχνοντας ένα συναρπαστικό φιλμ, προσαρμογή του διάσημου θεατρικού έργου του Πίτερ Σάφερ. Η ταινία προτάθηκε για 53 συνολικά βραβεία και κέρδισε 40, συμπεριλαμβανομένων και 8 βραβείων Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και τα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, της σκηνοθεσίας και του α’ ανδρικού ρόλου για τον F. Murray Abraham.
Ο Μίλος Φόρμαν πέθανε στις 13 Απριλίου του 2018.
Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ
Σκηνή από το Οσκαρικό "Αμαντέους" του 1984 που στην Πάτρα είχαμε δει στο σινε Άστυ στην Κολοκοτρώνη.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr