Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας στην επιστολή Πελετίδη για το τρένο: "Δε σας κρύβουμε, ότι μας προκάλεσε αλγεινή εντύπωση"

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας στην επιστο...

Τι αναφέρει η ανακοίνωση

Απάντηση δίνει η Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ στηνεπιστολή του Δημάρχου Πατρέων Κ. Πελετίδη αναφορικά με την υπογειοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής εντός του πολεοδομικού ιστού της Πάτρας.

Συγκεκριμένα το κείμενο της απάντησεις αναφέρει:

Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,

Λάβαμε την από 16/9/2022 επιστολή σας αναφορικά με την υπογειοποίηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής εντός του πολεοδομικού ιστού της Πάτρας και την αξιοποίηση της περιοχής για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και γραμμικού πάρκου.

Δε σας κρύβουμε, ότι η επιστολή αυτή μας προκάλεσε αλγεινή εντύπωση, ζητάτε ουσιαστικά να σας καταθέσει εγγράφως ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία τη θέση του για το θέμα της υπογειοποίησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.

Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είναι σταθερή και αταλάντευτη από τον Νοέμβριο του 2018 όπως αυτή εκφράστηκε από τα πλέον αρμόδια χείλη, τον τότε Υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, στο Δημαρχείο της Πάτρας, ο οποίος παρέδωσε στα χέρια σας τις σχετικές προμελέτες για την υλοποίηση του έργου, την υπόγεια διέλευση του τρένου. Το σχέδιο της υπογειοποίησης περιλάμβανε επίσης την αξιοποίηση της υπόγειας διέλευσης με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και ενιαίου γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια αλλά και τη κατασκευή δύο ελαφρών γραμμών τραμ στις παραγλαύκιες οδούς που θα συνέδεαν τις νότιες συνοικίες της πόλης με το τρένο.

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τηρούσε τις υποσχέσεις της στον πατραϊκό λαό, πράγμα που φάνηκε ξεκάθαρα με την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου. Το ίδιο θα συνέβαινε και με την υπογειοποίηση του τρένου, εάν η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν είχε αποφασίσει να υποβαθμίσει και πάλι την πόλη μας γράφοντας τις διεκδικήσεις των πολιτών στα παλαιότερα των υποδημάτων της.

Εμείς, σε όλες τις διεκδικήσεις, είμαστε παρόντες εκτός και εάν εσκεμμένα δεν κοιτάτε δίπλα σας για να δείτε τους πραγματικούς συμμάχους σας.

Εμείς είμαστε εκεί κ. Δήμαρχε!

Είμαστε εκεί τόσο ως ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ όσο και ως ΩΡΑ Πατρών, η δημοτική παράταξη που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Κάθε φορά που μας καλέσατε, αλλά δυστυχώς εσείς και η δημοτική αρχή, τα τελευταία τρία χρόνια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, επιλέξατε να περιορίσετε τους συμμάχους σας σε αυτή τη διεκδίκηση. Προχωρήσατε, επανειλημμένως, σε συσκέψεις τοπικά αλλά και κεντρικά, με τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, με τη συμμετοχή μόνο ορισμένων συλλόγων κατοίκων αποκλείοντας τεχνηέντως Βουλευτές, παραγωγικούς και οικονομικούς φορείς, δημοτικές παρατάξεις. Έχετε στα χέρια σας ένα ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου ΥΠΕΡ της υπογειοποίησης το οποίο δεν το αξιοποιήσατε όσο θα έπρεπε. Δεν προχωρήσατε καν στη σύγκλιση της Επιτροπής Διαβούλευσης που συγκροτήθηκε το 2021 με πρόταση της ΩΡΑ Πατρών.

Σας προτρέπουμε, έστω και την ύστατη στιγμή, να μην το επαναλάβετε. Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο για την υλοποίηση του έργου. Εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα όχι μόνο δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη στο έργο, όχι μόνο έχει σταματήσει οποιαδήποτε κατασκευαστική διαδικασία αλλά έχει διαρρεύσει η πληροφορία ότι απορρίφθηκε το αίτημα χρηματοδότησης μέσω του Connecting Europe Facility(CEF) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η διεκδίκηση της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής είναι διεκδίκηση ΟΛΗΣ της πόλης, επηρεάζει το μέλλον της και την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της για τα επόμενα εκατό χρόνια. Αξιοποιήστε τη σύμπνοια των φορέων και των πολιτών της Πάτρας και μην διχοτομείται ένα κοινό μέτωπο διεκδίκησης. Μόνο κέρδος θα έχει η πόλη.

Την περίοδο της διακυβέρνησης του ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και η τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών είχε δρομολογήσει την έγκριση του έργου της υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα, μετά από παραγωγική και εξαντλητική διαβούλευση με την κοινωνία και την τοπική αυτοδιοίκηση της ευρύτερης περιοχής που αφορούσε το έργο. Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες και τη βούληση του πατραϊκού λαού και μετά από σχετική μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, ανακοινώθηκε ότι τεχνικά μπορεί να υλοποιηθεί το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Αυτή η διαδικασία για τις τεχνικές αλλαγές στο έργο της διέλευσης του τρένου από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο ήταν σε συνεννόηση με τις αρμόδιες αρχές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είχε εξασφαλιστεί η επιπλέον χρηματοδότηση για τα επιπρόσθετα έργα.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο αρμόδιος Υπουργός από τις πρώτες μέρες της διακυβέρνησης τους προχώρησαν στην ανατροπή του σχεδιασμού και «πάγωσαν» όλες τις διαδικασίες που είχαν δρομολογηθεί με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημερινό αδιέξοδο.

Οι Βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, άσκησαν όλα αυτά τα χρόνια έντονο κοινοβουλευτικό έλεγχο για το θέμα της υπογειοποίησης χωρίς να λαμβάνουν απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό τις περισσότερες φορές (ενδεικτικά δείτε[1],[2]). Σταθερά και αταλάντευτα ασκούν έντονη πίεση στην Κυβέρνηση για την υλοποίηση του έργου όπως έχει αποφασίσει η πόλη, όπως αυτή εκφράστηκε με την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και όπως ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έδειξε, την περίοδο της διακυβέρνησης του, ότι μπορεί τεχνικά να υλοποιηθεί.

κ. Δήμαρχε, η θέση μας ΠΑΝΤΑ ήταν ξεκάθαρη! Σε αυτή τη διεκδίκηση στεκόμαστε δίπλα στην πόλη απέναντι στην κωλυσιεργία της Νέας Δημοκρατίας.

Με εκτίμηση

Για την Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐας

Μιχάλης Σιδηρόπουλος

Συντονιστής Ν.Ε. Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις