Στις 10 Οκτωβρίου
Η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας με χαρά σας προσκαλεί στις προβολές της, έχοντας ετοιμάσει ένα ωραίο πρόγραμμα με 25 ταινίες για την περίοδο 2022-2023. Ο Α! Κύκλος προβολών περιλαμβάνει 13 σπουδαίες και σπάνιες ταινίες, όλες για πρώτη φορά στην Πάτρα. Ο Β! Κύκλος αρχίζει αμέσως μετά και τελειώνει τον Απρίλη 2023. Οι 12 ταινίες του Β! Κύκλου θα ανακοινωθούν στην αρχή του νέου έτους.
Μπορείτε να εγγραφείτε συνδρομητές στο Πρόγραμμα για τον πρώτο κύκλο, ή και για τους δύο κύκλους (τις ταινίες του Β! Κύκλου θα τις ξέρετε στις αρχές του νέου χρόνου) ή για τις προβολές του μήνα. Εγγραφές μελών γίνονται σε κάθε προβολή πριν από την έναρξη της ταινίας, αφού μας δίνετε τα στοιχεία σας (επώνυμο, όνομα, διεύθυνση) μαζί με το αντίτιμο της εγγραφής. Η κάρτα-μέλους, παραδίδεται την αμέσως επόμενη Δευτέρα. Στις πρώτες δύο προβολές (10.10.2022 και 17.10.2022), οι εγγραφές θα αρχίσουν στις 18.00.
Για οσους επιθυμούν να παραλάβουν την κάρτα τους από την πρώτη ημέρα 10.10.2022 χωρίς καθυστέρηση για εγγραφή στο ταμείο, μπορούν με αναφορά του ονόματός τους, να καταθέσουν το ποσό της συνδρομής που επιθυμούν (ετήσια, εξάμηνη, μηνιαία) στο λογαριασμό της λέσχης στην Εθνική Τράπεζα, Νο. ΙΒΑΝ: GR41 0110 2250 0000 2250 0287 978.
Ναι στην κανονικότητα με προσοχή. Υπάρχουμε και στα δύσκολα.
Πιστεύουμε στη δύναμη του σινεμά. Δίνουμε το έναυσμα και μοιραζόμαστε εμπειρίες. Για όλα αυτά σας χρειαζόμαστε δίπλα μας.
10.10.2022 “Η Κόρη” (2021)
Η ΚΟΡΗ – LA HIJA
· Σκηνοθεσία: Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα
· Σενάριο: Αλεχάντρο Χερνάντεζ, Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα, Φέλιξ Βιδάλ.
· Ηθοποιοί: Χαβιέ Γκουτιέρεζ, Πατρίτσια Λόπεζ Αρναϊθ, Ιρένε Βιργκέζ Φιλιππίδη.
· Φωτογραφία: Μαρκ Γκομέζ Ντελ Μοράλ
· Μοντάζ: Ανχελ Χερνάντεζ Ζόιντο
· Μουσική: Γκιγιέρμο Γκαλβάν, Χουάν Μανουέλ Λατόρ
· Χώρα: Ισπανία (Έγχρωμη)
· Διάρκεια:122΄
Πρώτη προβολή: 7.00 μμ.
Δεύτερη προβολή: 9.30 μμ.
Διακρίσεις: 8 Βραβεία και 9 Υποψηφιότητες.
ASECAN 2021, 3 Βραβεία, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και καλύτερης ταινίας.
Días de Cine Awards 2022, Βραβείο σκηνοθεσίας
Premios Carmen 2022, 4 Βραβεία Κάρμεν, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Μακιγιάζ και καλύτερης ταινίας.
Βραδυφλεγές θρίλερ που σιγοβράζει την εκδίκησή του, ψυχογράφημα ενός κοινωνικού προβλήματος που γεννά προβληματισμούς, η νέα ταινία του Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα εγκυμονεί περισσότερα από ένα απλό σασπένς.
Δράμα σκηνοθετημένο με αργό, υποβλητικό ρυθμό και υπόγεια ένταση. Αξιοποιεί ανοιχτούς και κλειστούς χώρους, εγκαθιστά μια ατμόσφαιρα απειλής και κορυφώνεται ως βίαιο θρίλερ.
Ο μεσήλικας Χαβιέρ είναι κοινωνικός λειτουργός σ' ένα αναμορφωτήριο. Με μεγάλη πείρα, τρυφερότητα κι ενδιαφέρον πλησιάζει τα ανήλικα παιδιά που έχουν βρεθεί εκεί για παραβατική συμπεριφορά κι εκείνα μοιάζουν να τον αγαπούν και να τον εμπιστεύονται. Οπως και ισάξια τον εκτιμούν οι συνάδελφοι, αλλά και οι αστυνομικές αρχές που συνεργάζεται. Οταν σχολάει όμως φεύγει από την πόλη κι εξαφανίζεται στα βουνά. Εκεί έχει χτίσει το απομονωμένο του σπίτι και την ήρεμη ζωή του με τη γυναίκα του Αντέλα και τα δυο τους σκυλιά.
Κανείς δε θα περίμενε λοιπόν ότι ο Χαβιέρ θα παρανομούσε. Θα συμφωνούσε με τη 14χρονη Ιρένε, τρόφιμο του ορφανοτροφείου, να τη βοηθήσει να δραπετεύσει και να της δώσει καταφύγιο στο σπίτι του. Η Ιρένε είναι τριών μηνών έγκυος κι ο Χαβιέρ έχει σχέδιο: θα της παρέχουν το ασφαλέστερο περιβάλλον για να γεννήσει, θα της δώσουν χρήματα για να συνεχίσει τη ζωή της κι εκείνοι θα κρατήσουν το παιδί σαν δικό τους. Κανείς δε θα μάθει την αλήθεια. Ποτέ όμως δεν υπάρχει τέλειο σχέδιο. Οι άνθρωποι είναι πολύπλοκοι και απρόβλεπτοι. Μέχρι που θα έφτανε ένα άτεκνο ζευγάρι για μία κόρη;
Ο καταξιωμένος στη χώρα του Ισπανός σκηνοθέτης Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα ξέρει πολύ καλά να χτίζει ατμόσφαιρα υπόγειας αγωνίας. Γνωρίζεις από την αρχή ότι το ζευγάρι εγκληματεί περιθάλπτοντας μία ανήλικη αγνοούμενη, όμως νιώθεις στο στομάχι ότι η κρυφή ένταση δεν ξεκινάει από εκεί. Η απόμερη ερημιά του σπιτιού στο βουνό έχει κάτι το από καιρό πεθαμένο. Η πάντα μειλίχια συμπεριφορά του Χαβιέρ, μοιάζει καταπιεσμένη. Η φαινομενική ηρεμία της Αντέλα κρύβει τρικυμίες. Δεν είναι η 14χρονη έγκυος κοπέλα, ούτε ο μπλεγμένος με ναρκωτικά σύντροφός της, οι επικίνδυνοι. Ο πραγματικός εφιάλτης ελλοχεύει στο ζευγάρι των ευυπόληπτων μεσοαστών. Μετά από χρόνια άκαρπων προσπαθειών να κάνουν παιδί, η σχέση έχει ραγίσει. Τίποτα δε θα συζητηθεί ανοιχτά, αλλά το αφουγκράζεσαι: η ψυχικά κλονισμένη Αντέλα κι ο αποφασισμένος να αποδείξει ότι είναι ο βράχος της οικογένειας Χαβιέρ θα έκαναν τα πάντα για αυτή την κόρη.
Το σπέρμα αυτής της εμμονής, βουβής και υπόκωφης, είναι που φωλιάζει στα σπλάχνα της ταινίας και γεννά ένταση κι ανησυχία. Κι ενώ ο ρυθμός είναι αργός, το περιβάλλον φιλήσυχο, τα πρόσωπα μειλίχια, ο θεατής εισπράττει ότι τον κίνδυνο που το ζευγάρι εγκυμονεί. Ο Κουένκα θα κρατήσει με γερό χαλινάρι την σταδιακή κλιμάκωση της ιστορίας. Δε θα σταματήσει να παρατηρεί, να ψυχογραφεί τους ήρωες μέσα από μικροστιγμές τους. Θα αποκαλύπτει σταδιακά, ξεκλειδώνοντας μία μία τις πόρτες του σπιτιού, τα μυστικά τους.
Εξαιρετικός στο ρόλο του Χαβιέρ, ο Χαβιέρ Γκιτέρεζ, που κουβαλά μία πραότητα και μία ευθύτητα στο βλέμμα που ξεγελά για τα όσα κρύβονται από κάτω. Ή είναι η εντιμότητα του πρώην του εαυτού, που χάθηκε στην εμμονή; Η Πατρίτσια Λόπεζ Αναΐς κουβαλά το κλειδωμένο σώμα της Αντέλα, με τα συνεχώς σταυρωμένα χέρια πάνω στην ψεύτικη κοιλιά της ως ωρολογιακή βόμβα έτοιμη να σκάσει. Και η Ιρένε Βίργκεζ, ερμηνεύει την Ιρένε σαν 14χρονο παιδί - ένα ειλικρινές αγρίμι, που αρχικά παρεξηγείς αλλά μετά καταλαβαίνεις ότι απλώς ακολουθεί τη φύση και την ηλικία του.
Ο τίτλος της ταινίας δεν είναι τυχαίος. Επιλέγοντάς τον, ο Κουένκα σου δίνει μία τελευταία τροφή για σκέψη, όσο πέφτουν οι τίτλοι τέλους. Το ζευγάρι επιθυμούσε διακαώς μία κόρη - να μεγαλώσει, να φροντίσει, να προστατέψει. Και δεν κατάλαβε ότι την είχε ήδη στο σπίτι του για 6 μήνες.
Πόλυ Λυκούργου
Με φεστιβαλικές διακρίσεις και εφτά φορές υποψήφιος για Γκόγια, ο 58χρονος Μανουέλ Μαρτίν Κουέντσα είναι ένας πολύ ενδιαφέρον Ισπανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης του οποίου οι ταινίες δεν έχουν φτάσει ως τη χώρα μας. Ποδαρικό κάνει η ιστορία της Ιρένε, μια εγκύου έφηβης η οποία δραπετεύει από το κέντρο ανηλίκων παραβατών. Ενώ την αναζητά η αστυνομία, καταφεύγει στο απομονωμένο σπίτι του επιτηρητή της Χαβιέρ, ο οποίος έχει κανονίσει μαζί της να της δώσει άσυλο μέχρι να γεννήσει, κρατώντας κατόπιν με τη γυναίκα του το παιδί για δικό τους.
Το δράμα του Κουέντσα είναι σκηνοθετημένο με αργό, υποβλητικό ρυθμό και υπόγεια ένταση. Αξιοποιώντας ανοιχτούς και κλειστούς χώρους, αφιερώνει χρόνο στο να πλησιάσει τους χαρακτήρες του, εγκαθιστώντας παράλληλα μια ατμόσφαιρα απειλής. Αφηγηματικά συγκεντρωμένο, διαθέτει ένα πολανσκικό άγγιγμα, χτίζοντας το σασπένς με μέθοδο και σεναριακή επιδεξιότητα (ο πατέρας του παιδιού βγαίνει από τη φυλακή, ο αστυνόμος που αναζητά την Ιρένε αρχίζει να υποπτεύεται τον Χαβιέρ), πριν κορυφωθεί αναπόφευκτα ως βίαιο θρίλερ "φυσικής" τιμωρίας.
Χρήστος Μήτσης
Manuel Martín Cuenca
Σκηνοθέτης και Σεναριογράφος, γεννήθηκε το 1964 στην Αλμερία, Ανδαλουσία, Ισπανία. Για τις ταινίες του έχει κερδίσει 26 βραβεία και 34 υποψηφιότητες.
Φιλμογραφία:
El amor de Andrea (directed by) (pre-production), 2021 Η Κόρη, 2018 14 de abril. La República (TV Series), 2017 Το κίνητρο, 2013 Caníbal, 2010 La mitad de Óscar, 2009 Últimos testigos (Doc.), 2008 El tesoro (TV Movie), 2005 Malas temporadas, 2004 Madrid 11M: Todos íbamos en ese tren, 2003 La flaqueza del bolchevique, 2002 Cuatro puntos cardinales, 2001 El juego de Cuba (Doc.), 2000 Nadie (Short), 1999 Hombres sin mujeres (Short), 1990 El día blanco (Short).
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr