Ο πρώτος πελάτης, η στήριξη από τον Μιχάλη Τζάννε, το deal με το Facebook και η δημιουργία fund που θα στηρίζει ανθρώπους με βαθύ τεχνολογικό background, οι οποίοι δεν είναι VC investable
Όταν το 2013 ο Αλέξανδρος Τσιλφίδης και ο Ηλίας Κοκκίνης αποφάσιζαν να απορρίψουν τις προτάσεις που είχαν δεχθεί για να εργαστούν ως ερευνητές στο εξωτερικό και να παραμείνουν στην Ελλάδα, ιδρύοντας τη δική τους εταιρεία προηγμένης ηχητικής τεχνολογίας (Accusonus), δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι κάποια χρόνια αργότερα θα έκλειναν συμφωνία εξαγοράς με μία από τις τέσσερις κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες παγκοσμίως, το Facebook.
Κι αυτό γιατί, η χώρα βρισκόταν ήδη σε οικονομική κρίση, η οποία, μάλιστα, έμελλε να συνεχιστεί για πολλά χρόνια, «φλερτάροντας» ακόμη και με το ενδεχόμενο εξόδου από την Ευρωζώνη.
«Για μία πενταετία κρύβαμε ό, τι είχε να κάνει με Ελλάδα από το web site μας. Μέσα στην κρίση μας δημιουργούσε τρομερό πρόβλημα στην ανάπτυξη της εταιρείας, γιατί πηγαίναμε να κλείσουμε deals και μας έλεγαν δεν ξέρουμε εάν θα υπάρχετε», αποκαλύπτει στη σκηνή του Open Coffee ο Αλέξανδρος.
Κι, όμως, σχεδόν εννέα χρόνια μετά και ενόσω οι δυο ιδρυτές άλλαξαν αρκετές φορές το business model τους, κατάφεραν να ολοκληρώσουν το πιο σημαντικό, ίσως, deal στην εγχώρια startup σκηνή: την απόκτηση της Accusonus από το Facebook έναντι περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Ο πρώτος πελάτης και η βοήθεια… εκ Βοστώνης
«Με τον Αλέξανδρο γνωριστήκαμε στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, με επέβλεπε στη διπλωματική μου και αργότερα κάναμε διδακτορικό μαζί. Μοιραστήκαμε την αγάπη μας για τη μουσική, τον ήχο και την τεχνολογία», τονίζει ο Ηλίας, με τον Αλέξανδρο να συμπληρώνει πως στόχος τους ήταν να κάνουν μία εταιρεία τεχνολογίας που να φτιάχνει ήχο. «Τότε δεν ξέραμε τι θα πει startup. Το σχέδιό μας στο ημιυπόγειο που ξεκινήσαμε ήταν να κλείσουμε έναν πελάτη», εξηγεί.
Το πρώτο προϊόν της Accusonus ήταν ένα λογισμικό για πολυκαναλικές ηχογραφήσεις τυμπάνων που προσέλκυσε το ενδιαφέρον επαγγελματιών παραγωγών ήχου (κυρίως heavy metal μουσικής) από Σκανδιναβία.
Στα τέλη του 2013, αρχές του 2014 τυγχάνει να βρίσκεται στην Πάτρα ο Μιχάλης Τζάννες, ομογενής στη Βοστώνη, ο οποίος ανέκαθεν παρακολουθούσε το εγχώριο οικοσύστημα, αναζητώντας ευκαιρίες για να το στηρίξει. Διετέλεσε CEO για περισσότερο από μια δεκαετία στην Aware Inc. με έδρα το Μπέντφορντ που εισήχθη στην αγορά του Nasdaq το 1996, ενώ έχει συνιδρύσει την Tzannes Patent Management (TzPM) που συμβουλεὐει εταιρείες στην ανάπτυξη και αδειοδότηση πνευματικής ιδιοκτησίας σε τηλεπικοινωνίες και IoT. Στην Ελλάδα είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Athroa Innovations, Irida Labs και Yodiwo, αλλά και της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ταμείου Φαιστός.
Έχοντας και ο ίδιος αγάπη για τη μουσική, μιας και αποτελεί μέλος μίας ροκ μπάντας στη Βοστόνη – των French Lick (πλήκτρα) – αποφάσισε να επενδύσει στην ελληνική εταιρεία, αποτελώντας τον πρώτο angel investor και μετέπειτα co-founder της Accusonus. «Είναι ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος για τους Έλληνες μηχανικούς», παραδέχεται ο Αλέξανδρος, τονίζοντας πως εκείνος ήταν που ώθησε την εταιρεία να στραφεί στον καταναλωτή, κόντρα στις συστάσεις για ανάπτυξη καθαρά του τεχνολογικού κομματιού.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 2017, η ομάδα λάνσαρε το Regroover, ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να αναλύσει ένα μιξαρισμένο ηχητικό δείγμα και να το χωρίσει στις αρχικές πηγές, από τις οποίες προήλθε, ενώ τον αμέσως επόμενο χρόνο έκλεισε συνεργασία με την Adobe, στο πλαίσιο της οποίας η πατενταρισμένη τεχνολογία της νεοφυούς εταιρείας ενσωματώθηκε στα προγράμματα της για την παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου.
Μέχρι τότε, η startup είχε ήδη «σηκώσει» – πέραν των αρχικών χρημάτων του Μιχάλη Τζάννε – μία χρηματοδότηση το 2016, ενώ θα ακολουθούσε ακόμη μία το 2019, ύψους 3,3 εκατ δολ (Series A). Συνολικά, την εταιρεία εμπιστεύτηκαν πολλά από τα μεγάλα ονόματα τη αγοράς του venture capital, όπως Big Pi Ventures, IQMobility και Venture Friends. «Ήμασταν τυχεροί γιατί οι επενδυτές μας δεν ‘ενοχλούσαν’. Υπήρχε διάλογος, αλλά όχι παρέμβαση που σε κάθε περίπτωση δυσκολεύει το έργο των επιχειρήσεων», τόνισαν οι ιδρυτές.
Το deal με το Facebook και το fund με ίδια κεφάλαια
«Μία εταιρεία είναι πολλά πράγματα: οι shareholders, οι founders, η ομάδα και οι πελάτες. Όταν, λοιπόν, πρέπει να πάρεις μία τέτοια απόφαση βάζεις κάτω τα δεδομένα και εξετάζεις εάν αυτή θα είναι επωφελής για την πλειονότητα του κάθε μέλους». Με τον τρόπο αυτό εξηγεί ο Αλέξανδρος Τσιλφίδης το σκεπτικό πίσω από το ΟΚ στην πρόταση εξαγοράς από το Facebook, ξεκαθαρίζοντας πως η εταιρεία δεν είχε να διαχειριστεί ταυτόχρονα και άλλες προσφορές.
Στόχος τους δε, είναι να στηθεί ένα δυνατό παράρτημα στην Ελλάδα που σήμερα «μετρά» 35 άτομα, τα οποία θα παραμείνουν στη χώρα.
Η ομάδα, μάλιστα, έχει ήδη ξεκινήσει ένα πολύ μικρό fund, με την ονομασία Optimality, προκειμένου να στηρίξει τη νεοφυή επιχειρηματικότητα.
«Πρόκειται για ίδια κεφάλαια. Δεν θέλουμε να κάνουμε VC, αλλά ένα πολύ μικρό early stage τεχνολογικό fund, για να επαναλάβουμε το μοντέλο που έκανε ο Μιχάλης σε εμάς», τονίζει ο Αλέξανδρος και καταλήγει: «Ψάχνουμε ανθρώπους, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό, με βαθύ τεχνολογικό background που δεν είναι VC investable».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr