Όταν τα σήματα ταυτίζονται με τις εταιρείες
Μια ματιά στο λογότυπο και ξέρουμε αμέσως ποια μάκρα έχουμε μπροστά μας.
Αυτή, άλλωστε, είναι η δύναμή του, να μπορεί να διακριθεί και να ξεχωρίσει ανάμεσα σε άλλα. Η δημιουργία ενός επιτυχημένου σήματος δεν είναι φυσικά παιχνίδι και παίζει τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη και την προώθηση μιας εταιρείας.
Με τα χρόνια, μία μάρκα μπορεί να αλλάξει πολλές φορές λογότυπο. Εμείς, συγκεντρώσαμε δέκα πασίγνωστα σήματα παγκόσμιων κολοσσών και σάς παρουσιάζουμε τις ιστορίες πίσω από τη δημιουργία τους.
1. IBM
Η IBM, η οποία ξεκίνησε ως International Time Recording Company (ITR) το 1888, άλλαξε πολλά ονόματα και λογότυπα προτού να ονομάζεται International Business Machines Corporation. Το τρέχον λογότυπο, που σχεδιάστηκε από τον Paul Rand, παρουσιάστηκε το 1972. Οι οριζόντιες ρίγες που σχηματίζουν τα γράμματα IBM υποδηλώνουν «ταχύτητα και δυναμισμό».
2. Google
Η πρώτη έκδοση του σημερινού εμβλήματος της Google δημιουργήθηκε στο GIMP από τον Sergey Brin, συνιδρυτή του γίγαντα πληροφορικής. Η προσθήκη του θαυμαστικού στο όνομά της ήταν η προσπάθεια της Google να μιμηθεί το σχέδιο της Yahoo!. Συνειδητοποιώντας ότι η αντιγραφή δεν είναι η καλύτερη επιλογή για μια τόσο ισχυρή μάρκα όπως η Google, η Ruth Kedar αφαίρεσε το θαυμαστικό το 2000. Η βελτιωμένη εταιρική εικόνα κέρδισε μεγάλη δημοτικότητα και διήρκεσε μέχρι το 2010. Το 2015, η Google παρουσίασε την πιο πρόσφατη έκδοση του λογότυπου που εξυπηρετεί σαν ένα πολύ καλό παράδειγμα γραφικής τελειότητας.
3. Nike
Η Nike διαθέτει ένα από τα πιο ισχυρά λογότυπα παγκοσμίως. Το λογότυπο προέρχεται από το φτερό της «Swoosh». Η ελληνική μυθολογία λέει ότι ο Swoosh είναι δωρητής τεράστιας δύναμης και κινήτρου για τους πολεμιστές. Αυτό με λίγα λόγια το καθιστά το τέλειο λογότυπο για μια μάρκα σαν τη Nike.
4. BMW
Η BMW, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1912 και σχηματίστηκε από τη συγχώνευση 3 γερμανικών εταιρειών. Το αρκτικόλεξο BMW, δηλώνει το Bayerische Motoren Werke AG, που σημαίνει Βαυαρικά Μηχανοκίνητα Έργα, στα γερμανικά. Το γνωστό λογότυπο BMW αντιπροσωπεύει το γαλάζιο του ουρανού, το άσπρο των σύννεφων και τους περιστρεφόμενους έλικες.
Όταν πρωτοσυστάθηκε η εταιρεία απαγορευόταν από τον νόμο να περιλαμβάνονται «εμπορικά οικόσημα ή άλλα σύμβολα εθνικής κυριαρχίας» σε ένα εμπορικό σήμα. Αυτό οδήγησε τους εμπόρους της BMW να βρουν μία λύση «εσφαλμένης διαμόρφωσης των χρωματικών στοιχείων στο λογότυπο της BMW από εραλδική οπτική». Παράλληλα όμως τα επιλεγμένα χρώματα να συμπίπτουν και με αυτά της Βαυαρικής σημαίας.
5. Nestlé
Το λογότυπο της Nestlé σχεδιάστηκε το 1868 από τον Henri Nestlé, με βάση την έννοια του ονόματός του στα γερμανικά. Το λογότυπο περιλάμβανε επίσης μια μικρή φωλιά και το οικογενειακό έμβλημά του. Αργότερα, καθώς το λογότυπο εξελίχθηκε, το ράμφος του μητρικού πουλιού αφαιρέθηκε και οι τρεις νεογνοί μειώθηκαν σε δύο για να απεικονίσουν τη μέση σύγχρονη οικογένεια.
6. Adidas
Η Adidas είναι μία από τις καλύτερες αθλητικές μάρκες στον κόσμο. Πολλοί πιστεύουν ότι το «ADIDAS» σημαίνει «Όλη μέρα ονειρεύομαι τον αθλητισμό». Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στην πραγματικότητα προέρχεται από το όνομα του ιδρυτή, Adolf Dassler. Το λογότυπο έχει ένα τριπλό βουνό πάνω από τη λέξη Adidas, για να εμπνεύσει τους αθλητές να επιτύχουν μεγάλους στόχους.
7. Apple
Το πρώτο λογότυπο της Apple, που σχεδιάστηκε από τον Ron Wayne, απεικόνιζε τον Sir Isaac Newton να κάθεται κάτω από μια μηλιά. Αυτό το λογότυπο αντικαταστάθηκε αμέσως από ένα μήλο ουράνιο τόξο, σχεδιασμένο από τον Rob Janoff. Γιατί επιλέχθηκε ένα δαγκωμένο μήλο; Για να το ξεχωρίζουν από το κεράσι. Οι χρωματιστές ρίγες έκαναν το λογότυπο πιο προσιτό. Αργότερα, η εταιρεία υιοθέτησε το μονοχρωματικό λογότυπο, καθώς επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στην επωνυμία των προϊόντων της.
8. Amazon
Η Amazon είναι ένας από τους κορυφαίους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής στον κόσμο. Το όνομα Amazon υποδηλώνει την έκταση του καταλόγου καταστημάτων. Επίσης, υπάρχει ένα βέλος που κινείται προς την κατεύθυνση από «Α» στο «Ζ», υπονοώντας ότι το κατάστημα έχει τα πάντα από «Α» έως «Ζ».
9. Toyota
Γνωστό λογότυπο και αυτό ειδικά σε Ευρώπη και Ασία. Το λογότυπο υπάρχει στην αγορά από τις αρχές του 1990. Ο μεγάλος οβάλ κύκλος είναι για λογαριασμό της Γης, ενώ στη μέση ο συνδυασμός των δύο κύκλων σχηματίζει το γράμμα -T, εκ μέρους της Toyota.
Όσο για το όνομα, αρχικά πήρε το όνομα του ιδρυτή της Kiichiro Toyoda, αργότερα όμως μετατράπηκε σε Toyota καθότι η πρώτη ονομασία σημαίνει κυριολεκτικά «γόνιμες ριζοκαλλιέργειες», και οι μέτοχοι δεν ήθελαν να συσχετιστεί η εταιρεία με τις ριζοκαλλιέργειες.
10. Audi
Το Audi σημαίνει «να ακούω» στα λατινικά. Το όνομα προέκυψε αφότου ο August Horch εξαναγκάστηκε από την πρώην αυτοκινητοβιομηχανία του να το αλλάξει. Το 1932, μια αυτόματη ένωση σχηματίστηκε από τη συγχώνευση της Audi με τους Horch, DKW και Wanderer. Αυτή η συγχώνευση εκπροσωπήθηκε από τους τέσσερις διασυνδεδεμένους δακτυλίους, οι οποίοι αργότερα έγιναν το επίσημο λογότυπο της Audi.
Ειδήσεις τώρα
Ποιο όσπριο ρίχνει πίεση, χοληστερόλη και αδυνατίζει
Aυτό είναι το βότανο της αθανασίας- Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για αυτό
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr