Ακινητοποιημένες οι εμπορικές αμαξοστοιχίες
Στις 4:45 τα ξημερώματα ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού από Αθήνα προς Οινόη, στο πλαίσιο επανεκκίνησης των δρομολογίων των τρένων μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Ωστόσο, παρά τον αρχικό σχεδιασμό κάποια δρομολόγια δεν θα τεθούν ακόμη σε λειτουργία.
Σύμφωνα λοιπόν με την τελευταία ενημέρωση και μετά τοτραγικό δυστύχημα των τρένων στα Τέμπη, σε πρώτη φάση θα υπάρχουν περιορισμένα δρομολόγια τρένων με αυστηρά μέτρα ασφαλείας, ενώ ανά πέντε μέρες θα προστίθενται νέα δρομολόγια ώστε να καταφέρουν να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησης ενόψει Πάσχα.
Η Hellenic Train στην τελευταία ανακοίνωσή της έκανε γνωστό πως τα δρομολόγια θα είναι λιγότερα από όσα αρχικά είχαν προγραμματιστεί και συγκεκριμένα η κίνηση θα διεξάγεται στις γραμμές:
Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο,
Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς,
Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο,
Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια,
Άνω Λιόσια- Κάντζα,
Κάντζα- Άνω Λιόσια,
Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα,
Προαστιακού Πάτρας,
Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο και
Διακοφτό-Καλάβρυτα.
Ακινητοποιημένες παραμένουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες, τόσο από την Αθήνα όσο και από τη Θεσσαλονίκη, ενώ πριν την εκκίνηση «κόπηκαν» και τα τοπικά δρομολόγια της βόρειας Ελλάδας που προγραμματιζόταν να εκτελεστούν.
Τερεζάκης: Στόχος μας μέσα σε 5 εβδομάδες να αποκατασταθεί η λειτουργία των συρμών
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους στο Σταθμό Λαρίσης τόνισε: «Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας.
Με δεδομένο ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον μέσο αξίζει να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη γρήγορη και ασφαλέστερη επαναλειτουργία του, θέλουμε και εσείς να σταθείτε δίπλα μας γιατί για όλους μας η επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο, για τις υπόλοιπες έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα από τον υπουργό και τον πρωθυπουργό και σταδιακά μέσα σε πέντε εβδομάδες σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει».
«Ο κόσμος είναι φοβισμένος»
Από την πλευρά των εργαζομένων, ο Ιωάννης Κοκκινάκης σταθμάρχης του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν στη νυχτερινή βάρδια μιλώντας στην ΕΡΤ, επεσήμανε ότι ήταν πολύ δύσκολη η επανεκκίνηση για εκείνον μετά από από 40 χρόνια δουλειάς, καθώς ο κόσμος ήταν φοβισμένος και προσπαθούσε να τους εμψυχώσει για να ανέβουν στο τρένο.
Τόνισε πως «ξεκίνησαν σήμερα, μετά από πολύ καιρό από το τραγικό συμβάν -που μας έπληξε όλους συναισθηματικά και ψυχολογικά- τα δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και τη Χαλκίδα. Έχουμε 18 δρομολόγια για το Αεροδρόμιο και 12 για Χαλκίδα. Οι εντολές που μας έχουν δοθεί από τη διοίκηση είναι δύο σταθμάρχες ανα βάρδια, δυο μηχανοδηγοί και δύο συνοδοί στις αμαξοστοιχίες, να κινούνται οι συρμοί με μειωμένες ταχύτητες».
Παράλληλα, ζήτησε συγγνώμη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και κάλεσε τον κόσμο να ταξιδέψει και πάλι με το τρένο.
Εγγυήσεις ασφαλείας
Σύμφωνα με την ΕΡΤ αργά το βράδυ της Τρίτης ο ΟΣΕ έδωσε στη Hellenic Train τις εγγυήσεις ασφάλειας που είχαν ζητήσει οι εργαζόμενοι για πλήρη επικοινωνία με το σύστημα GSM-Railways, που είναι ένα διεθνές πρότυπο ασύρματων επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο.
Οι συγκεκριμένες εγγυήσεις δόθηκαν για τον βασικό άξονα στο τμήμα Θριάσιο – Ειδομένη ώστε να ξεκινήσουν κανονικά τα εμπορικά τρένα, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε.
Μια εβδομάδα παράταση για τα επιβατικά
Τα υπεραστικά επιβατικά τρένα, που θα εκτελούσαν δρομολόγια στα τμήματα «Θεσσαλονίκη – Δράμα» και «Θεσσαλονίκη Φλώρινα» φαίνεται πως θα ξεκινήσουν σε μία εβδομάδα, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν θέσει ζητήματα ασφάλειας για τα συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.
Τα μέτρα ασφαλείας
Κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.
Παράλληλα, μειώνεται η ταχύτητα των τρένων σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Πηγή:newsit
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr