Στις παραλήψεις και τη μη τήρηση ούτε των βασικών κανόνων ασφαλείας αναφέρεται το αποκαλυπτικό πόρισμα των πραγματογνωμόνων
Με σημαντικά πρώτα ευρήματα ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, οι πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη.
Τα εν λόγω ευρήματα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, αφορούν σε παραλείψεις στις ραδιοεπικοινωνίες, στα συστήματα ασφαλείας, στις επικοινωνίες μεταξύ συρμών και σταθμών και στην προβληματική, όπως ανέφεραν, κουλτούρα εν γένει του σιδηροδρόμου.
Συγκεκριμένα:
Αποτελεί μυστήριο για την ώρα η αιτία του μανιταριού το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και της φωτιάς που έκαιγε περίπου 20 με 25 λεπτά αργότερα και παραδόξως δεν έκαψε, στο βαθμό που όλοι θα ανέμεναν τις τρεις μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών, δύο από την εμπορευματική και μία από την επιβατική.
Υπάρχουν προβλήματα στις ραδιοεπικοινωνίες -στο μοναδικό μέτρο ασφαλείας στον σιδηρόδρομο τη στιγμή που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση – και η επικοινωνία γίνεται μόνο με ασυρμάτους, συσκευές που δεν έχουν μεγάλη εμβέλεια από τη στιγμή που παρεμβάλλονται βουνά.
Το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R, που θα έλυνε το πρόβλημα, υπήρχε στο τρένο το επιβατικό, αλλά για κάποιο λόγο δεν λειτούργησε. Αυτό διερευνάται από την δικαιοσύνη.
Διαπιστώθηκαν ελλείψεις στην πυρασφάλεια, ελλείψεις και νομοθεσίας και στην πιστοποίηση και εκπαίδευση των σταθμαρχών.
Αποδεικτικό της παθογένειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι, όπως υποστήριξαν, ότι δεν τηρούνται καν οι τυποποιημένοι κανόνες ασφαλείας.
Έχουν γίνει ήδη αυτοψίες τόσο στον τόπο, όσο και στα συντρίμμια αλλά και στο σταθμαρχείο Λάρισας. Λειτουργούν επικουρικά και για ολοκληρωθεί η έρευνά τους θα περάσει αρκετός καιρός.
Αποκάλυψη Σπίρτζη: Ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε επιχειρήσει μετάταξη και παλιότερα
Σημειώνεται πως σε μία αποκάλυψη για τον 59χρονο σταθμάρχη της μοιραίας βραδιάς, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, οπότε και σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, προχώρησε χθες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρώην υπουργός Υποδομών αποκάλυψε πως ο προφυλακισμενος σταθμάρχης, είχε προσπαθήσει κατά το παρελθόν και συγκεκριμένα πριν τρία χρόνια, να επιστρέψει στους σιδηροδρόμους.
Όπως υποστήριξε, το 2020 είχε κάνει, πάλι αίτηση για να γίνει μετάταξη σε θέση σταθμάρχη στον ΟΣΕ, η οποία, όμως, τότε απορρίφθηκε.
Με αυτή τη δήλωση, ο Χρήστος Σπίρτζης θέλησε να δείξει πως η μετέπειτα μετάταξη, ήταν ένα καραμπινάτο «γαλάζιο» ρουσφέτι.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr