Ασχολείται άραγε κανείς με την προσπέραση και τον κίνδυνο να προσκρούσουμε στο πίσω μέρος του προπορευόμενου «οχήματος»;
Όταν «κοιμάσαι» κάποιος άλλος γράφει ιστορία. Κάπως έτσι φαίνεται να συμβαίνει με την Πάτρα και το Άκτιο με τη μεν πρώτη να τελεί σε καθεστώς ύπνωσης, το δε δεύτερο να επιχειρεί άλματα που ήδη καταγράφουν υψηλούς δείκτες ανάπτυξης και αναμένεται να καταγράψουν στο μέλλον και πολλά ρεκόρ.
Την ίδια ώρα που οι φορείς της Πάτρας με κυρίαρχο των Δήμο Πατρέων, εμφανίζουν αδυναμία κατάρτισης και υλοποίησης ενός αναπτυξιακού σχεδίου το οποίο να περιγράφει το «πού θέλουμε να πάμε» ως πόλη γενικότερα και αναλώνονται σε ατέρμονες συζητήσεις περί δαιμονοποίησης της ανάπτυξης, περί οπισθοδρόμησης και εσωστρέφειας, οι «απέναντι» αλλάζουν ταχύτητα και μας αφήνουν πίσω.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι συμβαίνει στο Άκτιο τη στιγμή που η Πάτρα χάνεται στα ερωτηματικά της, «αναμασώντας» αδιέξοδα και οι Φορείς της αδυνατούν να συνεργαστούν έτσι ώστε να λειτουργήσουν ως ένα δυνατό, αποφασιστικό και πιεστικό λόμπι στα κέντρα λήψης αποφάσεων αλλά και στην αγορά που ως γνωστόν είναι ανταγωνιστική, αλλά είναι και αποδοτική (είτε το θέλουν ορισμένοι, είτε όχι).
1. Εν αρχή στο Άκτιο γίνεται μαρίνα μετά την παραχώρηση της μαρίνας Παλαίρου στο δήμο Ακτίου- Βόνιτσας.
Η μαρίνα Παλαίρου, με έκταση θαλάσσιας ζώνης συνολικής επιφάνειας 164 στρεμμάτων και δυναμικότητα 400 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, θα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες μαρίνες της χώρας.
Στη χερσαία ζώνη θα επιτρέπονται δραστηριότητες όπως σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια, ξενοδοχείο κ.α.
Αυτό σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, στήριξη της τοπικής οικονομίας και τουρισμό.
Τι συμβαίνει την ίδια ώρα στην Πάτρα;
Η μεγαλύτερη πόλη της Δυτικής Ελλάδας, διαθέτει μια μαρίνα η οποία λειτουργεί μόνο ως ντροπή για την πόλη και τους επισκέπτες της και ως αστείο για τους ιδιοκτήτες σκαφών.
Πεπαλαιωμένη, με κατεστραμμένα στοιχεία, λιμνάζοντα ρυπαρά ύδατα, λειτουργεί περισσότερο απωθητικά, παρά ως πόλος έλξης για μόνιμους χρήστες (πολλοί έχουν μετακομίσει τα σκάφη τους σε άλλες μαρίνες) αλλά και για τουρίστες.
Τα πάντα βρίσκονται στην αναμονή της κρατικής χρηματοδότησης (είναι η μόνιμη επωδός του Δήμου) ενώ οι λέξεις «εμπορική χρήση» και «ιδιώτης» αποκλείονται από το λεξιλόγιό μας με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την πορεία υλοποίησης των όποιων έργων και βεβαίως και της αξιοποίησης του περίφημου παραλιακού μετώπου το οποίο έχει μετατραπεί σε… πάρκινγκ.
Η μόνη αξιοπρεπής υποδομή είναι αυτή που αφορά τα mega yachts εντός της ζώνης αρμοδιότητας του ΟΛΠΑ. Πόσοι όμως έρχονται στην Πάτρα με mega yachts και τι έχουμε κάνει για να τους προσεγγίσουμε;
Για την ιστορία σημειώνουμε και εδώ ότι στην ουρά για ένταξη στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων περιμένει μία φιλόδοξη επένδυση, αυτή για τη μετατροπή του λιμένα ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου σε τουριστικό λιμένα για mega yachts με παράλληλη ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων και παροχή υπηρεσιών τουρισμού και αναψυχής υψηλών προδιαγραφών ύψους άνω του μισού δισ. ευρώ.
2. Στο Άκτιο λειτουργεί παράλληλα και ένα ανταγωνιστικό του Αράξου αεροδρόμιο.
To αεροδρόμιο του Ακτίου συνεχίζει σταθερά να εμφανίζει την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση των επιβατών (21,7) από τα υπόλοιπα 13 αεροδρόμια της Fraport αντανακλώντας την δυναμική και τις δυνατότητες που έχει η ευρύτερη περιοχή (Ήπειρος, Λευκάδας, Β.Δ. Αιτωλ/νία).
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επιβατική κίνηση την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2023 ξεπέρασε τους 773.000 επιβάτες.
Την ίδια ώρα στο αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο εξακολουθεί να είναι κρατικός αερολιμένας, το 2022 έφτασαν 101.945 επιβάτες ενώ οι υποδομές, εξακολουθούν να παραμένουν το μεγάλο ζητούμενο.
3. Τρίτη παράμετρος ανάπτυξης για την περιοχή είναι οι νέες μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες πέριξ αυτής με σημείο αιχμής το project στην Πάλαιρο Αιτωλοακαρνανίας, το «Varco Bay Resort» από την RND Investments Greece με τη συμμετοχή ολλανδικών κεφαλαίων και την υπογραφή του ξενοδοχειακού κολοσσού της Accorτο οποίο έχει ενταχθεί εδώ και καιρό στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων.
Το θέρετρο, θα αποτελείται, μεταξύ άλλων, από συνολικά 116 πολυτελείς βίλες και 45 «επώνυμες» - branded κατοικίες και τουριστική μαρίνα με δυνατότητα ελλιμενισμού γιοτ έως 40 μέτρων.
Το 2026 είναι το χρονικό ορόσημο για τη λειτουργία της 5άστερης επένδυσης που αναμένεται να διαμορφωθεί στα 180 εκατ. ευρώ.
Αρκεί να αναλογιστεί κανείς τι έγινε στη Μεσσηνία με το Costa Navarino για να κατανοήσει τι θα συμβεί και πέριξ του «Varco Bay Resort» και τι θα το ακολουθήσει γενικπότερα σε επίπεδο υποδομών.
Mόνη εξαίρεση στην γενική ακινησία της Πάτρας είναι η ανάπλαση του Λαδόπουλου η οποία χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα με συνολικό κόστος έργου τα 67.333.512 ευρώ.
Το ερώτημα είναι «ακούει, βλέπει, αντιλαμβάνεται η Πάτρα τι της συμβαίνει και τι θα της συμβεί;».
Ασχολείται άραγε κανείς στην "μητροπολιτκό" Δήμο της Πάτρας με την προσπέραση χωρίς… φλας και τον κίνδυνο να προσκρούσουμε στο πίσω μέρος του προπορευόμενου «οχήματος»;
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr