Κυριακή βράδυ διαπιστώσαμε κοσμοπλημμύρα στο θερινό Σινε Κάστρο Ρίου ενώ πολύ πριν το φινάλε είχαμε βαρεθεί
Το κοινό της Πάτρας ακολουθεί την παγκόσμια τάση:
Η εμπορική απήχηση της πολυαναμενόμενης ταινίας «Barbie» επιβεβαιώνεται και στα μέρη μας. Βρεθήκαμε την περασμένη Κυριακή στο κατάμεστο θερινό σινεμά Σινε Κάστρο στο Ρίον, όπου κυρίως έφηβοι και νεαρές ηλικίες, μαζί με πιο ώριμο γυναικόκοσμο, έσπευσαν να απολαύσουν την πολυδιαφημισμένη παραγωγή της Mattel. (Όπως μαθαίνουμε υπάρχει μεγάλη προπώληση εισιτηρίων για τις επόμενες μέρες)
Πρόκειται για μια -κυριολεκτικά- πολύ ροζ σάτιρα, η οποία με αφορμή την ιστορία της διάσημης κούκλας, θίγει τη θέση της γυναίκας στον κόσμο. Η Μάργκο Ρόμπι δείχνει μαγικά όμορφη, ενώ ο Ράιαν Γκόσλινγκ προτάσσει διαρκώς τους «κοιλιακούς» του δίχως να φοβάται να «τσακωθεί». Η συνολική αισθητική εικόνα χαρούμενη, φωτεινή και τελείως «αμερικάνικη». Η Barbie όμως ως brandname θέλει πρωτίστως να επανασυστηθεί και να απενοχοποιηθεί κόντρα στην κακή φήμη της πλαστικής τελειότητας, δηλαδή να απαλλαγεί από τη ρετσινιά του κακού προτύπου αψεγάδιαστης ομορφιάς που επηρέασε γενιές και γενιές κοριτσιών.
Στην αρχή χαμογελάς βλέποντας μικρά παιδάκια να πετάνε τις κούκλες μωράκια που έμαθαν να ταίζουν υποδυόμενα τις μαμάδες, ανακαλύπτοντας για πρώτη φορά την πανέμορφη κούκλα star, τις απίθανες φορεσιές και τα αξεσουάρ της. Η Barbie ζει σε μια καλιφορνέζικη καθημερινότητα ευδαιμονίας και διασκέδασης στη Barbieland όπου όμως οι κούκλες δεν είναι μόνο ωραίες αλλά και αυτάρκεις επαγγελματίες. Υπάρχει η γιατρός, η πολιτικός, η μέλλουσα μητέρα κλπ. Αλλωστε, και στο τρέιλερ δεσπόζει η ατάκα: «We girls can do anything. Right, Barbie?»
Όταν όμως η ηρωίδα αρχίζει να σκέφτεται το θάνατο, τις αναποδιές και να ανακαλύπτει πάνω της σωματικά ψεγάδια αποφασίζει να ταξιδέψει στον αληθινό κόσμο. Εκεί αντιμετωπίζει την ανδροκρατία και την παρενόχληση, αλλά και την μεταμόρφωση του ως τότε ετερόφωτου και αφελούς Κεν σε φαλλοκράτη.
Η σκηνοθεσία της Γκρέτα Γκέργουικ προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ παρωδίας, μιούζικαλ και καρτούν. Το ζήτημα είναι πως υπάρχουν πολλά, αντικρουόμενα «ναι μεν αλλά» και φαντάζει παιδιάστικο να σερβίρονται αποσπασματικά και σαν τσιχλόφουσκα σοβαρά υπαρξιακά και κοινωνικά ζητήματα.
Μετά το πρώτο μισάωρο λοιπόν αφότου έχεις απολαύσει την αναβίωση ιστορικών ρούχων της κούκλας αλλά και συνολάκια μοναδικά- ακόμα και με ετικέτα Chanel, αφού έχεις χαζέψει τα κάλλη του καστ… κουράζεσαι. Εξυπνα βέβαια πλάι στη Ρόμπι παρουσιάζονται και stars του Netflix (Sex Education) αλλά και η τραγουδίστρια Ντούα Λίπα που ενθουσιάζουν το νεανικό κοινό. Αλλά ούτε αυτό αρκεί.
Η Barbie κάνει έναν αγώνα δρόμου να επανακτήσει την κυριαρχία της όπως συμβαίνει σε παιδικά φιλμ. Οι «κακοί» παίρνουν το μάθημά τους και ενδιάμεσα έχουμε μελό αναφορά στη δημιουργό της κούκλας.
Στο φινάλε επιλέγεται μια ασφαλής μέση οδός: Η Barbie αποδέχεται πως... τα Birkenstock φοριούνται στην αληθινή ζωή περισσότερο από τα τακούνια. Και τα φέρνει στα μέτρα της σε ροζ εκδοχή. Και κάπως έτσι περνάει ανέφελα το μήνυμα. Μιας infuencer που τελευταία επηρέασε διακόσμηση, μόδα, εστίαση… Ενός cult φαινομένου που έχει αποσπάσει και πολλές θετικές κριτικές διεθνώς με τον κινηματογραφικό επαναπροσδιορισμό του. Το θέμα είναι πόση ώρα το αντέχεις αυτό.
Σάρα Τζέσικα Πάρκερ: Στη χιονοθύελλα της Νέας Υόρκης με «άπιαστη» Moncler ballgown…
Κι άλλη διάσημη κούκλα στο εκράν; Ζωντανεύει η Polly Pocket μετά τη Barbie
«I Love Greece»: Στις 10/8 κάνει πρεμιέρα και το περιμένουμε και στην Πάτρα
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr