Αναλυτικά οι υπόλοιπες ερωταπαντήσεις της Attica Group για την τραγωδία
Τα βίντεο ντοκουμέντα μετά την γνωστοποίηση της δολοφονίας του Αντώνη Καρυώτη στον καταπέλτη του Blue Horizon στο λιμάνι του Πειραιά, δεν άφηναν περιθώρια στην Attica Group να αρνηθεί τις ευθύνες της για το τραγικό περιστατικό με την απώλεια του 36χρονου άνδρα.
Κι όμως, χρειάστηκαν 24 ώρες και δύο ανακοινώσεις στις οποίες περιορίζονταν να δηλώσουν ότι, όπου υπάρχουν ευθύνες θα αποδοθούν, για να επανέλθουν οι υπεύθυνοι του ναυτιλιακού κολοσσού, επιρρίπτοντας όλες τις ευθύνες για την φρικτή κτηνωδία που προκάλεσε αποτροπιασμό σε όλη την Ελλάδα στον καπετάνιο του Blue Horizon και τα άλλα τρία μέλη του πληρώματος που έχουν ήδη συλληφθεί.
Συγκεκριμένα με ανακοίνωσή της η εταιρεία δίνει ερωταπαντήσεις αναφορικά με το τραγικό περιστατικό όπου στο ερώτημα, «γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;», απαντά: «Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».
Αντίστοιχα, συμπληρωματικά, η Attica Group στο ερώτημα «τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;», απαντά: «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν»
Αναλυτικά οι υπόλοιπες ερωταπαντήσεις της Attica Group για την τραγωδία
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
Είχε εισιτήριο το θύμα;
Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.
Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.
Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
Η ανακοίνωση πουαποδίδεται στοBlueHorizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το BlueHorizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr