Ανάλυση για λάθη και παραλείψεις
Η πτώση του αεροσκάφους στα Χανιά είχε σαν τραγικό απολογισμό δύο νεκρούς. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης βρέθηκαν νεκροί από τους διασώστες που έσπευσαν στο σημείο μετά το αεροπορικό δυστύχημα…
Συγκίνηση και έντονος προβληματισμός μετά το αεροπορικό δυστύχημα στα Χανιά. Το αεροσκάφος κατέπεσε στη θάλασσα του Μάλεμε και οι δύο επιβαίνοντες σε αυτό εντοπίστηκαν νεκροί. Ο πιλότος ήταν πρόεδρος της αερολέσχης Δυτικής Αθήνας.
Ο συγκυβερνήτης ήταν στενός φίλος του και πατέρας δύο παιδιών. Ειδικοί που έχουν στα χέρια τους και το βίντεο ντοκουμέντο με το αεροσκάφος πριν την πτώση του, κάνουν λόγο για λάθη και παραλείψεις που έφεραν την τραγωδία. Μιλούν για λάθος σχεδιασμό της πτήσης, για μέτρα ασφαλείας που πιθανότατα δεν τηρήθηκαν και επισημαίνουν πως τέτοιου είδους αεροσκάφη πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Το χθεσινό ταξίδι για τους δυο φίλους από την Αερολέσχη Δυτικής Αθήνας έμελε να είναι το τελευταίο. Όπως έχει γίνει γνωστό ο πιλότος του μονοκινητήριου αεροσκάφους που έπεσε στη θάλασσα του Μάλεμε στα Χανιά είναι ο Θεόδωρος Πάντος, πρόεδρος της αερολέσχης Δυτικής Αθήνας.
Ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους, είναι ο Κωνσταντίνος Καραμπίνης ο οποίος επίσης έχασε τη ζωή του. Ο άτυχος άνδρας, ήταν πατέρας δυο παιδιών. Οι δυο τους ήταν καλοί φίλοι και μέλη της Αερολέσχης Δυτικής Αθήνας και μοιράζονταν το πάθος τους για τους αιθέρες. Στις παρακάτω φωτογραφίες βλέπουμε τον συγκυβερνήτη με γυαλιά.
Για τα τυχόν λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους μίλησε στην ΕΡΤ ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων. «Ήταν ένας λάθος σχεδιασμός. Τα αεροπλάνα αυτά πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν το αεροπλάνο έφτασε στα Χανιά, ήταν ήδη νύχτα. Συνεπώς, είναι ένας κακός σχεδιασμός αυτής της πτήσης» ανέφερε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο κ. Φραγκούλης.
Όπως εξήγησε «αυτά τα αεροπλάνα είναι ελαφρά. Ο χειριστής τους πρέπει να έχει άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Και βασικό είναι όταν πετούν πάνω από θάλασσα και οι δύο χειριστές πρέπει να φορούν σε όλη τη διάρκεια της πτήσης ατομικό σωσίβιο».
Μιλώντας για τη μοιραία πτήση που στοίχισε τη ζωή στους δύο επιβαίνοντες τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν όλα αυτά τα μέτρα τηρήθηκαν προκειμένου αυτή η πτήση να τερματιστεί ασφαλώς. Αναφορικά για το πώς πήρε ο πιλότος άδεια να πετάξει ενώ δεν έπρεπε ο κ. Φραγκούλης επισήμανε ότι όλα τα αεροσκάφη υποβάλλουν σχέδιο πτήσεως και η ευθύνη ανήκει στους χειριστές που έχουν άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων.
«Ήταν λάθος ο χειρισμός από τον χειριστή και από τον συνεπιβάτη να φύγουνε και να μην καθορίσουν την ώρα προσγείωσης» συμπλήρωσε αναφερόμενος για την πτήση των 2,5 ωρών με προορισμό στα Χανιά.
«Δεν ξέρω εάν αυτός ο χειριστής είχε εμπειρία να πετάξει και νύχτα. Δεν πετούν αυτά τα αεροπλάνα. Απαγορεύεται», είπε προσθέτοντας ότι το μονοκινητήριο αεροπλάνο με το οποίο πετούσαν οι δύο άνδρες δεν είχε φώτα προσγείωσης.
Ερωτηθείς για το τι συνέβη και κατέπεσε στη θάλασσα αφού είχε περάσει νωρίτερα πάνω από το αεροδρόμιο του Μάλεμε ενώ τον περίμεναν εκεί και δικοί του άνθρωποι υποστήριξε ότι από όσα έχουν γίνει γνωστά φαίνεται μια προχειρότητα στο σχέδιο πτήσης. «Όλοι οι χειριστές οι οποίοι ασχολούνται με την ιδιωτική πτήση, με τη χαρά της πτήσης, να λαμβάνουν πιο σοβαρά την πτήση όταν κρίνεται η ζωή τους και η ζωή των άλλων» ανέφερε ο κ. Φραγκούλης.
«Αυτά τα αεροπλάνα δεν έχουν όργανα για να πετάνε νύχτα. Έτσι, με μία στροφή που έκανε για να βρει το αεροδρόμιο του Μάλεμε, μέσα από τη θάλασσα, το πιο πιθανό είναι να μην είχε κάποιο σημείο αναφοράς γι’ αυτό και το αεροπλάνο βρέθηκε και ανάποδα μες στη θάλασσα» υποστήριξε ο κ. Φραγκούλης.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr