Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Η ομάδα που ανοίγει τη συζήτηση για την αναβίωση του τραμ- Τι λέει στο thebest o πολιτικός μηχανικός Δ. Νικολάου

Πάτρα: Η ομάδα που ανοίγει τη συζήτηση γ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Έχει δημιουργήσει μία σελίδα με το όνομα «Αναβίωση Τραμ Πάτρας»

Το τραμ προτείνει ως λύση για τις μετακινήσεις στην Πάτρα μία ομάδα ανθρώπων που εδώ και λίγες μέρες έχει δημιουργήσει μία σελίδα με το όνομα «Αναβίωση Τραμ Πάτρας».

Η σελίδα που δημιούργησε η ομάδα των Πατρινών έχει βρει ήδη ανταπόκριση ανοίγοντας τη συζήτηση για τη χρήση τραμ στην πόλη τη στιγμή που εκείνη για το τρένο δεν έχει οδηγήσει κάπου.

Η Πάτρα είχε τραμ στις αρχές του αιώνα και θεωρούμε ότι το τραμ είναι ήπια μορφή μετακίνησης. Είναι λιγότερο κοστοβόρο και επιβαρυντικό απέναντι στο περιβάλλον...

Όπως αναφέρει μιλώντας στο thebest.gr o πολιτικός μηχανικός Δημήτρης Νικολάου ο οποίος είναι μεταξύ των ανθρώπων που προτείνει το τραμ ως λύση μετακίνησης στην Πάτρα, «εδώ και  λίγες μέρες έχουμε δημιουργήσει μία σελίδα στο Facebook για να προτείνουμε μία άλλη λύση στις μετακινήσεις των Πατρινών. Η κουβέντα γίνεται εδώ και καιρό ενώ μέσα από τη σελίδα θέλουμε να θέσουμε το θέμα και να ταράξουμε τα νερά. 

Είναι ίσως μία ρομαντική κίνηση όμως έχει ουσία. Οι Πατρινοί βλέπουν τι γίνεται για παράδειγμα στη Λισαβώνα, πώς λειτουργεί το τραμ εκεί. Πιστεύαμε ότι η σελίδα θα έχει ανταπόκριση, ακολουθεί ο κόσμος και φαίνεται να ενδιαφέρεται για το θέμα. Μέσα από τη σελίδα θα δημοσιεύονται και φωτογραφίες από το παρελθόν, θα συνδέεται το παλιό με το νέο».

Όπως εξηγεί ο κ. Νικολάου, «όλοι ταξιδεύουμε στο εξωτερικό, κάποιοι έχουν ζήσει εκεί.  Άρα καθώς ακούμε για την Πάτρα ότι ζητείται υπογειοποίηση του τρένου, σκεφτήκαμε ότι υπάρχουν κι άλλες λύσεις. Οι υπουργοί μιλάνε όμως εμείς αισθανόμαστε μία κοροϊδία. Κάποιοι που γνωρίζουμε κάποια πράγματα για τα τρένα αρχίζουμε να προβληματιζόμαστε. Ποιος «κοροϊδεύει» ποιον». ‘Ετσι αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε. Η Πάτρα είχε τραμ στις αρχές του αιώνα και θεωρούμε ότι το τραμ είναι ήπια μορφή μετακίνησης. Είναι λιγότερο κοστοβόρο και επιβαρυντικό απέναντι στο περιβάλλον. Ένα τρένο αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες. Θα πρέπει να κόβει ταχύτητα από το Ρίο και μετά την παραλία να αποκτά ξανά ταχύτητα. Σε κάποιον που κάνει μελέτες για τρένα, αυτό θα του φανεί αδιανόητο. Έχουν άποψη για το τρένο άνθρωποι που δεν γνωρίζουν καθόλου τι σημαίνει τρένο».

θα έρθουμε σε επαφή με τον κ. Ηλιού ο οποίος ανέφερε ότι η Πάτρα έχει γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά που τη βοηθούν να έχει τραμ...

Όπως επισημαίνει ο κ. Νικολάου, «ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νίκος Ηλιού (ειδικός σύμβουλος της Ελλάδας και της Ευρώπης σε ελέγχους οδικής ασφάλειας και σχεδιασμό οδικών έργων και ζητημάτων οδικής ασφάλειας) ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη μελέτη για το τραμ της Λάρισας. Θα κάνουμε από εδώ και πέρα κινήσεις, θα έρθουμε σε επαφή με τον κ. Ηλιού ο οποίος ανέφερε ότι η Πάτρα έχει γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά που τη βοηθούν να έχει τραμ. Θα έχουμε λοιπόν μία παρεμβατική άποψη ενώ θα πρέπει το θέμα να συζητηθεί σοβαρά, να γίνουν μελέτης χάραξης του τραμ. Το 2014 υπάρχει μελέτη που μιλάει γι΄ αυτό και  κάνει λόγο για 340 στάσεις».

Να θυμίσουμε ότι η Πάτρα είναι η πόλη στην οποία τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη ηλεκτρική εγκατάσταση τροχιοδρόμων (τραμ).

Μάλιστα το τροχιοδομικό δίκτυο της Πάτρας ήταν εξ αρχής ηλεκτροκίνητο (τα υπόλοιπα ως τότε ήταν ιππήλατα ή ατμήλατα). Γι' αυτό τον σκοπό είχε κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στην συνοικία Ιτιές, νότια και έξω από την πόλη. Είχε δύο διαδρομές:

α) η πρώτη, της κάτω πόλης, ξεκινούσε από την συνοικία του Αγίου Διονυσίου, ακολουθούσε κατά μήκος την οδό Αγίου Ανδρέου και τερμάτιζε στις Ιτιές. Το μήκος της ήταν 5,3 χλμ.

β) η δεύτερη διαδρομή, της άνω πόλης, ξεκινούσε και αυτή από την συνοικία του Αγίου Διονυσίου, ακολουθούσε την οδό Αγίου Ανδρέου και έστριβε στην οδό Δ. Γούναρη, ακολούθως στην οδό Αγίου Γεωργίου και Γερμανού και τερμάτιζε στην πλατεία Ταμπαχάνων. Το μήκος της ήταν 1,7 χλμ.

Υπήρχαν δύο είδη αμαξών: αυτοκινούμενες και ρυμουλκούμενες. Το πλάτος τους ήταν 2 μ. και το μήκος τους 6 μ. Η τροφοδοσία συνεχούς ρεύματος γινόταν με εναέριο χάλκινο καλώδιο, το οποίο βρισκόταν σε ύψος 6 μέτρων πάνω από τις σιδηροτροχιές. Τα εγκαίνια του δικτύου έγιναν στις 7 Απριλίου 1902 στο εργοστάσιο ρεύματος της εταιρείας με την παρουσία όλων των τοπικών αρχόντων και των ξένων προξένων. Τα εγκαίνια έγιναν στις 5 το απόγεμα  εν μέσω ενθουσιασμού και συρροής κόσμου. Παρόντες ήταν ο νομάρχης, ο Δήμαρχος, οι Δημοτικοί σύμβουλοι αλλά και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερόθεος. Χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο ως ένα γιγάντιο άλμα προόδου και πολιτισμού 

Η εκμετάλλευση του τροχιοδρόμου διακόπηκε το 1917 για άγνωστους λόγους. Εικάζεται ότι οφείλεται στην αδυναμία του δικτύου ηλεκτροδότησης της περιοχής να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε ηλεκτρικό ρεύμα.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις