Μια πολυσυζητημένη εικαστική παραγωγή για όσους φιλότεχνους πάνε στην Αθήνα
Δύσκολα αντιστέκεται ένας λάτρης της ιστορίας της παγκόσμιας ζωγραφικής στην έκθεση «Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου» που διοργανώνει η μουσειακή πινακοθήκη του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στο κέντρο της Αθήνας.
Η εκδήλωση είναι ήδη πολυσυζητημένη, υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού και παρουσιάζεται ως «ένα ολοκληρωμένο αφιέρωμα στο κίνημα του νεοϊμπρεσιονισμού για πρώτη φορά στην Ελλάδα». Σπεύστε λοιπόν στην πλατεία Αγίου Σπυρίδωνα στο Παγκράτι της Αθήνας (λίγα μέτρα από το Παναθηναϊκό Στάδιο) για να απολαύσετε πίνακες μεγάλων ζωγράφων που ερωτεύτηκαν το μεσογειακό φως!
Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή συνεχίζει τη συνεργασία του με κορυφαία μουσεία της Ευρώπης και μας καλεί στις αίθουσές του έως τις 7 Απριλίου 2024.Τα εκθέματα προέρχονται μεταξύ άλλων, από Musée d’Orsay, National Gallery του Λονδίνου, Centre Pompidou, Musée des Beaux-Arts de Besançon, Musée de l’Annonciade, Musée de Grenoble, Musée Νational d’Αrchéologie, d’Ηistoire et d’Αrt – Luxembourg και Musée des Arts Décoratifs καθώς και ευρωπαίους ιδιώτες συλλέκτες. Συγκεντρώθηκαν έργα των Paul Signac, Henri-Edmond Cross, Maximilien Luce, Théo van Rysselberghe, Henri Matisse, Henri Manguin και Louis Valtat, τα περισσότερα από τα οποία έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Ο όρος «νεοϊμπρεσιονισμός» προτάθηκε αρχικά από τον Γάλλο κριτικό τέχνης Félix Fénéon, ο οποίος θέλησε να κάνει τον συσχετισμό με το κίνημα του ιμπρεσιονισμού τονίζοντας παράλληλα, με το πρόθεμα «νέο-», τους διαχωρισμούς ανάμεσα στις δύο τάσεις. Ο όρος επικράτησε έναντι του χαρακτηρισμού division («διαίρεση» ή «ντιβιζιονισμός») που υπερασπιζόταν ο Signac.
Επιμελήτριες της έκθεσης είναι η Marina Ferretti Bocquillon, επίτιμη Επιστημονική Διευθύντρια του Μουσείου Ιμπρεσιονισμού του Ζιβερνύ (Musée des impressionnismes Giverny) και η Μαρία-Κουτσομάλλη Moreau, Υπεύθυνη Συλλογής του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή.
Στην επαφή με τον ήλιο της Μεσογείου, πότε ευεργετικό πότε ανελέητο, οι Signac, Van Rysselberghe, Cross και Luce εμβαθύνουν στις εικαστικές αναζητήσεις τους, προσανατολίζοντας το νεοϊμπρεσιονιστικό κίνημα σε μια ζωγραφική με περισσότερα χρώματα και περισσότερες αντιθέσεις. Η τελεία μεγαλώνει, σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται ψηφίδα και αλλάζει πιο ελεύθερα. Ο Cross και ο Luce δεν διστάζουν να μεταφέρουν αυτή την εξέλιξη στην ανθρώπινη φιγούρα, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο αλληγορικές σκηνές που δεν αργούν να γοητεύσουν πολλούς νέους καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων και τον Matisse.
Οι ακτές της Μεσογείου, δηλαδή Τουλόν, Μασσαλία, Αντίμπ, Βενετία, Σεν Τροπέ, Κωνσταντινούπολη μαγεύουν τους καλλιτέχνες εκείνης της περιόδου και οι ακουαρέλες είναι σε μεγάλη ακμή.
Επισημαίνουμε πως γίνονται ξεναγήσεις για το κοινό κάθε Παρασκευή και Σάββατο, ενώ μια ειδικά σχεδιασμένη διαδραστική ξενάγηση, με τίτλο«Καρτ ποστάλ απ’ τη Μεσόγειο» έχουν προγραμματιστεί κάθε Σάββατο.
*Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή -Ερατοσθένους 13, Παγκράτι
Kόκκινο, μαύρο, μποτονιέρες, βελούδο, φόρμες στα Critics Choice Awards, με Dior o Γιώργος Λάνθιμος
H ζεστασιά της παλέτας του καφέ εκτοπίζει το γκρι στο interior design του 2024
Τζένιφερ Άνιστον: Μίλησε στα ελληνικά στο κόκκινο χαλί των Critics Choice Awards
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr