Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

To Μεσολόγγι, η Ηλεία και τα ΜΜΕ- Είσαι ένας νεκρός χωρίς μια συναρπαστική ιστορία; Δεν μας αφοράς

To Μεσολόγγι, η Ηλεία και τα ΜΜΕ- Είσαι ...
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Όταν τα ΜΜΕ αρχίζουν να μοιάζουν με το Νέτφλιξ

Στις 4 Ιανουαρίου στο Μεσολόγγι εξαφανίζεται ο 31χρονος Μπάμπης. Η εξαφάνιση γίνεται το θέμα των ημερών. Η υπόθεση έχει όλα εκείνα  τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται ώστε να κάνει τον γύρο των ΜΜΕ για μέρες.

Ακόμη και μετά την κηδεία του δολοφονημένου νεαρού. Εξαφάνιση, ύποπτος, μυστήριο, συγγενείς να θρηνούν, κρεοπώλης, αρχαία, θησαυρός, βάλτος…

Στις 15 Ιανουαρίου ένα αμάξι παρασύρεται από τα ορμητικά νερά ενός χειμάρρου. Επιβαίνουν δύο άτομα. Η γυναίκα βρίσκεται μετά από ημέρες. Ο άνδρας ακόμη αγνοείται. Η είδηση έχει ενδιαφέρον μόνο για δύο ημέρες, άντε τρεις, συμπεριλαμβανομένης και της ημέρας ανεύρεσης της νεκρής γυναίκας.

Ο άνδρας, μπορεί να …αγνοείται ανενόχλητος. Η υπόθεσή του δεν έχει σασπένς. Σαν να μην έχει αυτός συγγενείς να θρηνούν, σαν να μην έχει φίλους που περιμένουν να δουν τι απέγινε. Το ενδιαφέρον επανέρχεται για την περίπτωσή του, όταν ο σκύλος- σταρ Echo που εντόπισε τον Μπάμπη ρίχνεται στη μάχη και της δικής του ανεύρεσης. Πιο πολύ για τον σκύλο και λιγότερο για τον αγνοούμενο. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε καν ότι τον 45χρονο τον λένε Νίκο. Κανείς μας δεν γνωρίζει το επώνυμό του.

Αυτά τα δύο περιστατικά αποτυπώνουν το ύφος, το ήθος, και την ποιότητα της δημοσιογραφίας, ιδίως εν Αθήναις, εκεί δηλαδή που οικοδομούνται καριέρες αυτοαποκαλούμενων ντεντέκτιβ, αστρολόγων, μάντεων και κυνηγών συγγενών κατάλληλων να ανεβάσουν τους δείκτες τηλεθέασης, συναλλασσόμενοι με ένα κοινό που βρίσκεται σε άμεση αλληλεπίδραση με το παραγόμενο προϊόν είτε υποδεικνύοντας το περιεχόμενο, είτε διδασκόμενο ποιο είναι το ενημερωτικό προϊόν που το αφορά.

Η ίδια εικόνα και στις ειδήσεις που αφορούν νεκρά παιδιά. Ένα νεκρό λευκό παιδί δεν κάνει τα ίδια κλικ, ούτε τα ίδια νούμερα με ένα μαύρο, όπως ένα παιδί ρομά δεν μας αφορά γιατί δεν είναι ένα «δικό» μας παιδί.

Θρήνος με ελεγχόμενο κουμπί, ρυθμιζόμενη συγκίνηση και σενάριο.

Στη νέα εποχή των ΜΜΕ δεν είναι ο άνθρωπος το επίκεντρο, αλλά το αφήγημα γύρω από αυτόν το οποίο προσεγγίζεται με τον τρόπο που προσεγγίζονται οι ινφλουένσερ ή με βάση τα σενάρια που προορίζονται να τρεντάρουν στο Νέτφλιξ.

Δεν έχεις πια δικαίωμα να είσαι ένας νεκρός χωρίς μια συναρπαστική ιστορία ή απλά ένας νεκρός που έφυγε προς το άγνωστο μέσα από τις τεράστιες τρύπες που φιλοτεχνούν τα κενά του κράτους σε όλες του τις βαθμίδες. Διότι είσαι ένας νεκρός που δεν μας αφορά.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις