Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Δημοτικό συμβούλιο για τη Μαρίνα: Πού συμφωνούν, πού διαφωνούν οι επικεφαλής των παρατάξεων

Δημοτικό συμβούλιο για τη Μαρίνα: Πού συ...

Το σχέδιο του ΟΛΠΑ για τη νέα Μαρίνα

Δημοτικό συμβούλιο πραγματοποιείται αυτή την ώρα με θέμα το σχέδιο του ΟΛΠΑ για τη νέα Μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής στο Λιμάνι της Πάτρας.

Πάτρα: Σε εξέλιξη το δημοτικό συμβούλιο για τη Μαρίνα LIVE- Τι λένε στο thebest.gr οι επικεφαλής των παρατάξεων- Η τουριστική ανάπτυξη και το «αγκάθι» με τα κτίρια

Γύρω από το θέμα διαφαίνεται να υπάρχουν διαφωνίες ενώ κομβικό σημείο είναι το τι θα γίνει με τη χερσαία πολεοδόμηση του λιμενικού χώρου. Πιο συγκεκριμένα, το πώς θα αξιοποιηθούν τα υφιστάμενα κτίρια κι αν θα οικοδομηθούν νέα, είναι καθοριστικής σημασίας όπως επισημαίνουν οι δημοτικές παρατάξεις.

Απέναντι στο σχέδιο η δημοτική αρχή της Πάτρας έχει εκφράσει κάθετα την αντίθεσή της.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου Κώστα Πελετίδη

Η παρέμβαση Δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Τουρισμού και του ΟΛΠΑ στο λιμάνι της Πάτρας: "Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι θέλουμε την παραχώρηση του εμπορικού τμήματος του πρώην λιμανιού στην Πάτρα και ότι συμφωνούμε όλοι με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που δέχθηκε την παραχώρηση και επέμεινε να το πάρει όλο.

Η παραχώρηση αυτή στο Δήμο, είναι αναγκαία, για να έχουμε τη διαχείριση του χώρου, να έχουμε στο ιστορικό κέντρο την επαφή μας με την θάλασσα, να έχουμε ενιαία αρχιτεκτονική άποψη και μελέτη για την παραλιακή ζώνη της πόλης μας.

Όσοι αρνούνται, επιβεβαιώνουν την σωστή άποψή μας, ότι ήταν και είναι μέρος του προβλήματος, ότι μάλιστα δεν αρκεί η παραχώρηση, σημασία έχει και ποιος είναι Δημοτική Αρχή.

Εμείς υπερασπιζόμαστε την περιουσία της πόλης μας, την αυλή του σπιτιού του πατραϊκού λαού. Ενώ αυτοί, την περιουσία των δανειστών, του ΤΑΙΠΕΔ. Αλλά και αυτοί να μην υπήρχαν, θα τα παραχωρούσαν στους «επενδυτές», στους πονηρούς στους κατόχους του πλούτου. Αυτό το μοντέλο εφαρμόζεται. Αυτού του μοντέλου πληρώνουμε τις συνέπειες.

Σ’ αυτούς οφείλουμε την φτώχεια, την ανεργία, την ανασφάλεια, τους πλειστηριασμούς, τα κομμένα ρεύματα, την αδυναμία να ζεσταθούν τα σπίτια, να γεμίσουν τα ψυγεία των λαϊκών οικογενειών, αυτών που χτίζουν τον τόπο μας.

Επίσης, η πόλη μας, ο πατραϊκός λαός, οφείλει να έχει στην ιδιοκτησία του τον δημόσιο χώρο για την ικανοποίηση των αναγκών του. Να τον διαμορφώσει και να τον απολαύσει. Αυτό κάνουμε, σε συνεργασία, από τότε που όλοι μαζί, αναδείξαμε την «Λαϊκή Συσπείρωση» σε Δημοτική Αρχή.

Ο πατραϊκός λαός, γι’ αυτό ακριβώς προωθεί και την ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύση, την υπογειοποίηση του τρένου, το Γραμμικό Πάρκο, το γκρέμισμα των «ντουβαριών» εμποδίων στο παλιό λιμάνι. Αυτή η πόλη θα είναι όμορφη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Ο πατραϊκός λαός μπορεί και θα κάνει ό,τι τον ωφελεί, μαζί με την Δημοτική του Αρχή, θα αξιοποιήσει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, άλλωστε προχωρά στην διαμόρφωση της Μαρίνας, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση να είναι σε εξέλιξη. Μέχρι 20 Φεβρουαρίου, θα έχουμε ανάδοχο στην πρώτη φάση κατασκευών. Θα αξιοποιηθούν οι λιμενολεκάνες για ναυταθλητικούς σκοπούς και άλλες χρήσεις που κρίνει ο ίδιος.

Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε την περιουσία του πατραϊκού λαού, για να γίνει Χαρτοφυλάκιο, να μπει στο Χρηματιστήριο και να μείνει στα χέρια του πλούτου.

Με όλες μας τις δυνάμεις, δεν θα το επιτρέψουμε.

Οι προσκυνημένοι στο σύστημα και στα οικονομικά συμφέροντα, θα μείνουν με την όρεξη!

Ο αγέρωχος πατραϊκός λαός, ξέρει και μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και αυτό θα κάνει και σε αυτή την περίπτωση!"

Παράταξη Αϊβαλή: Ναι στην αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου της πόλης μας. Όχι στο ξεπούλημα

«Ναι στην κατασκευή Μαρίνας μεγάλών σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της Πάτρας, ναι στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα, όχι στην επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης, όχι στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης». Αυτή είναι η θέση- πρόταση της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» με επικεφαλής τον Βασίλη Αϊβαλή, σε σχέση με το προτεινόμενο από τον ΟΛΠΑ σχέδιο για τη Μαρίνα μεγάλων σκαφών στο βόρειο τμήμα του λιμανιού της Πάτρας.

Η παράταξη επίσης επισημαίνει ότι «σε καμία περίπτωση δεν απεμπολεί την διεκδίκηση του συνόλου του παραθαλάσσιου μετώπου στον Δήμο Πατρέων».

Το πλήρες κείμενο της  τοποθέτησης- πρότασης της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας για τη Μαρίνα μεγάλων σκαφών

Ένα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι του τουρισμού είναι ο θαλάσσιος τουρισμός.

Στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού ένας από τους κυρίαρχους άξονες είναι το yachting και η κρουαζιέρα.

Σήμερα, η έντονη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting συμβαδίζει απόλυτα με την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της δυνατότητας ελλιμενισμού σκαφών σε συνδυασμό με άλλες μορφές αναψυχής.

Έτσι, σε μία πόλη η οποία θέλει την αύξηση των εσόδων για την ίδια και τους πολίτες της, σε μία πόλη που επιδιώκει αύξηση της παραγωγικότητας και της εισερχόμενης οικονομικής δραστηριότητας, η δημιουργία μιας αμιγώς αναπτυξιακής υποδομής είναι αυτονόητη.

Προφανώς κανείς, τουλάχιστον από εμάς, δεν μπορεί να πει όχι σε ένα τέτοιο έργο που θα προσφέρει στην περιοχή όλα τα παραπάνω, χωρίς σε καμία περίπτωση να απεμπολούμε την διεκδίκηση του συνόλου του παραθαλάσσιου μετώπου στον Δήμο Πατρέων.

Η θέση αυτή ενισχύεται από το δεδομένο (σύμφωνα με τις πορείες σκαφών αναψυχής), ότι η πόλη μας μπορεί να αποτελέσει σταθμό αν και εφόσον έχει τις υποδομές ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών, οι οποίες ωστόσο δεν υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή για τα μεγάλα σκάφη.

Αντίστοιχες μελέτες δεν υφίστανται (ή δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μας) που να αποδεικνύουν εν τοις πράγμασι το γενικότερο αποτύπωμα που θα είχε ένα τέτοιο έργο στην περιοχή.

Η δημιουργία μαρίνας μεγάλων σκαφών όμως είναι ένα έργο στο οποίο δεν συμφωνούμε μόνο εμείς.

-Στο Εθνικό Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, η πόλη της Πάτρας εμφανίζεται ως μητροπολιτικός πόλος για τη βελτίωση της προσπελασιμότητας του τουρισμού στην χώρα μας με την προώθηση κατάλληλων παρεμβάσεων και υποδομών.

-Στο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Δυτικής Ελλάδας που εγκρίθηκε το 2019, η Πάτρα κατέχει τον ρόλο ως κύριος πόλος ανάπτυξης, εκτός των άλλων, και στον ειδικό και ποιοτικό τουρισμό, που εξειδικεύεται στο άρθρο 6 περί ποιοτικής αναβάθμισης τουρισμού στην πόλη αλλά και στην ενδοχώρα μέσω της χρήσης της βόρειας λιμενολεκάνης του παλαιού λιμανιού ως λιμένα αναψυχής και κρουαζιέρας.

-Στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο Σχεδιασμού και Αειφόρου ανάπτυξης η Πάτρα ανήκει στις τουριστικά αναπτυσσόμενες περιοχές που περιλαμβάνουν παράκτιο χώρο. Για όλες τις περιοχές αυτές προωθούνται ολοκληρωμένες τουριστικές παρεμβάσεις με παροχή κινήτρων για δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων και αναβάθμισης δομημένων χώρων.

-Από την άλλη όμως μεριά στον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό του Δήμου Πατρέων το παραλιακό μέτωπο εκτός από την λιμενική δραστηριότητά του, προορίζεται και για την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών αναψυχής. Όμως στη Ζώνη Γ2 (που ανήκει η κεντρική λιμενολεκάνη) γίνεται αναφορά σε απόδοση του μετώπου στην πόλη με τη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων με ήπια ανάπτυξη χρήσεων αναψυχής και περιπάτου, ενώ παράλληλα αναφέρεται και η αποκατάσταση των διατηρητέων κτιρίων.

Άρα κάπου πρέπει να υπάρξει η χρυσή τομή. 

Η χρυσή τομή η οποία δεν εξυπηρετείται από το παρόν σχέδιο χωροθέτησης του ΟΛΠΑ ως προς "τα θέλω" της πόλης που προκύπτουν από θεσμικά κείμενα.

Αυτό γιατί...

Όσον αφορά τη θαλάσσια χωροθέτηση των προτεινόμενων τεχνικών έργων της μαρίνας αν και έχουμε κάποιες παρατηρήσεις με δεδομένο ότι γίνεται για την μέγιστη αξιοποίηση του θαλάσσιου χώρου συμφωνούμε με την πρόταση χωροθέτησης του ΟΛΠΑ.

Εκεί όμως που διαφωνούμε σθεναρά είναι σχετικά με την πολεοδόμηση του χερσαίου χώρου και τον καθορισμό των τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων 7α, 7β, 7γ, 9α.

Στο σχέδιο πολεοδόμησης του χερσαίου χώρου προτείνεται η δημιουργία των παρακάτω οικοδομικών τετραγώνων:

·        Ο.Τ 7α έχει εμβαδόν 9.542 τετραγωνικά μέτρα και προτείνεται ποσοστό κάλυψης 50% ήτοι 4.771 τετραγωνικά μέτρα και δόμησης 3.817 τετραγωνικά συνολικής εκμετάλλευσης.
Σήμερα στο χώρο υπάρχει το στέγαστρο Ν.30 το οποίο είναι διατηρητέο και δεν μπορεί να κατεδαφιστεί, εμβαδού 2.850 τετραγωνικών και με δομημένο χώρο 670 τετρ.μέτρα

Επομένως προτείνεται επιπλέον κάλυψη ελεύθερου χώρου κατά 1.950 τετραγωνικά και επιπλέον δόμηση 3.147 τετραγωνικών μέτρων. 

·        Ο.Τ. 7β έχει εμβαδό 2.113 τετραγωνικά μέτρα με προτεινόμενο ποσοστό κάλυψης και δόμησης 30% ήτοι 634 τετραγωνικά μέτρα

            Σήμερα στο χώρο υπάρχει ένα μικρό κτίριο (ν.29) 160 τετραγωνικών.

Επομένως προτείνεται  επιπλέον κάλυψη και δόμηση χώρου συνολικού εμβαδού 474 τετραγωνικών μέτρων.

·        Ο.Τ 7γ έχει εμβαδό 1.855 τετραγωνικά και προτείνεται ποσοστό κάλυψης και δόμησης 25 % ήτοι 464 τετραγωνικά.

Σήμερα στο χώρο δεν υπάρχει κανένα κτίριο παρά κάποιες λυόμενες τουαλέτες εξυπηρέτησης κοινού 74 τετραγωνικών οι οποίες θα απομακρυνθούν.

·        Ο.Τ. 9α έχει εμβαδό 1.572 τετραγωνικά και προτείνεται κάλυψη 472 τετραγωνικά και δόμηση 393 τετραγωνικά.

Σήμερα στο χώρο υπάρχει ένα μικρό επιμήκες κτίριο (ν.25) 390 τετραγωνικών και από το σχέδιο του ΟΛΠΑ ζητείται επιπλέον κάλυψη 82 τετραγωνικών

Επομένως προτείνονται συνολικά για εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα από την Νόρμαν μέχρι τον κεντρικό λιμενοβραχίονα επιπλέον:

·        Κάλυψη περίπου 3.000 τετραγωνικών μέτρων και

·        Δόμηση περίπου 4.080 τετραγωνικών μέτρων πλέον των ήδη υφιστάμενων.

Εν κατακλείδι λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω εμείς προτείνουμε προς το σώμα να ψηφίσει ως προς την γνωμοδότησή του: 

·        ΝΑΙ στη κατασκευή μαρίνας μεγάλών σκαφών στην κεντρική λιμενολεκάνη της πόλης μας

·        ΝΑΙ στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών που υπάρχουν σήμερα.

·        ΌΧΙ στην επιπλέον πολεοδόμηση της λιμενικής ζώνης

·        ΟΧΙ στην αύξηση κάλυψης ελεύθερων χώρων της λιμενικής ζώνης.

σπιράλ: «Η Πάτρα χρειάζεται μια σύγχρονη μαρίνα» - «Ο Δήμος να συμβάλει στην ευκαιρία να γίνουμε κόμβος θαλάσσιου τουρισμού»

Η δημοτική παράταξη σπιράλ, με ανακοίνωσή της, γνωστοποίει τη θέση της για το θέμα της Μαρίνας. Επίσης, τοποθετείται σχετικά με όσα συζητήκαν στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο και παραθέτει την πρότασή της.

Συγκεκριμένα, αναφέρει:  "Το σπιράλ προτάσσοντας πάντα το συμφέρον της Πάτρας και των δημοτών της, για κάθε θέμα της πόλης εμπιστεύεται τους ειδικούς και πριν τοποθετηθεί δημόσια φροντίζει να ακούει όλες τις προτάσεις και απόψεις. Δυστυχώς η δημοτική αρχή αρνήθηκε να κληθεί εκπρόσωπος του ΟΛΠΑ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που είχε ως θέμα τη συζήτηση για το κορυφαίο θέμα της μαρίνας. Οι δημοτικοί σύμβουλοι του σπιράλ συναντήθηκαν με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠΑ κ. Παναγιώτη Αναστασόπουλο, οι αρμόδιες ομάδες εργασίες της παράταξης (#Υποδομές, #Τουρισμός, #Ανάπτυξη, #Οικονομία) μελέτησαν το προτεινόμενο σχέδιο και η παράταξη επικαιροποιεί την πάγια θέση της που είναι υπέρ της δημιουργίας μιας σύγχρονης μαρίνας στην πόλη.

Η Πάτρα ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με το λιμάνι της και σήμερα η ζήτηση για ελλιμενισμό μεγάλων σκαφών στο Ιόνιο είναι μεγάλη. Μία μαρίνα υψηλών προδιαγραφών θα προσελκύσει τουρισμό, θα φέρει χρήμα στην πόλη, θα δώσει ευκαιρίες ανάπτυξης σε τοπικές εταιρίες, θα συντελέσει δραστικά στη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας, θα δώσει στην πόλη την ευρωπαϊκή εικόνα που της αξίζει, θα ανοίξει το δρόμο για την παροχή μίας πλήρους γκάμας υπηρεσιών θαλάσσιου τουρισμού, με επόμενα βήματα το υδατοδρόμιο, την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας και φυσικά την οριστική ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου.

Οραματιζόμαστε μία πόλη επισκέψιμη, με σύγχρονη αισθητική, που αξιοποιεί τις ευκαιρίες, ανοίγει προοπτικές, απαντά στις σημερινές ανάγκες και ευκαιρίες, μια πόλη-πρότυπο, μια πόλη-πρωτοπόρο. Μας βρίσκει σύμφωνους επομένως μία μαρίνα στα πρότυπα της αντίστοιχης του Φλοίσβου ή του Αλίμου, μια ανάπτυξη που έρχεται από τη θάλασσα όπως στη Λεμεσό καθώς και η δημιουργία νέων πόλων προσέλκυσης τουριστών και επενδύσεων στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

 Αυτά που ως πόλη πρέπει να διασφαλίσουμε –και ο Δήμος Πατρέων θα έπρεπε να είναι μπροστάρης σε τέτοιες διεκδικήσεις- είναι την απαρέγκλιτη τήρηση περιβαλλοντικών όρων και ήπιων παρεμβάσεων κατά την κατασκευή και τη λειτουργία, την ελεύθερη διέλευση των Πατρινών και των επισκεπτών στις εγκαταστάσεις, την τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας, τον σεβασμό στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, στο θαλάσσιο μέτωπο, στους δημότες και στην αισθητική.

Παράλληλο όφελος για την πόλη και τους πολίτες της πρέπει να είναι η δημιουργία ενός χώρου περιπάτου και αναψυχής με αισθητική και πράσινο στη θέση μιας «γκρίζας» και «άψυχης» λιμενικής ζώνης.

Όπως τόνισε ξεκάθαρα ο επικεφαλής του σπιράλ, Πέτρος Ψωμάς, στο κλείσιμο της σχετικής εισήγησής του στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης: «Η Πάτρα χρειάζεται μια σύγχρονη μαρίνα και ο Δήμος Πατρέων θα έπρεπε να συμβάλει στην ευκαιρία της πόλης να γίνει κόμβος θαλάσσιου τουρισμού». Είναι αδιανόητο η δημοτική αρχή να μην συζητάει καν με τους αρμόδιους φορείς και να απορρίπτει δογματικά τη μία μετά την άλλη τις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται ώστε να διαμορφώσουμε την Πάτρα του μέλλοντος για την οποία θα είμαστε υπερήφανοι".

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις