Στα πατρινά σινεμά το φιλμ της Σοφία Κόπολα με κεντρική ηρωίδα τη σύζυγο του Ελβις
Μην πάτε μόνο επειδή συμμετέχει ο κούκλος Τζέικομπ Ελόρντι στο ρόλο του θρυλικού βασιλιά της ροκ, Ελβις Πρίσλει.
Η ταινία «Priscilla» έχει σημαντικά πράγματα να πει και η πρωταγωνίστρια Kάιλι Σπέινι βραβεύτηκε στη Μόστρα της Βενετίας και ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα. Με αφορμή την αυτοβιογραφία «Ο Ελβις κι εγώ» της Πρίσιλα Πρίσλει, που εκδόθηκε το 1985, παρακολουθούμε για πρώτη φορά γεγονότα που δεν επικεντρώνονται στον αθάνατο star αλλά στη σύντροφό του, που ήταν στο περιθώριο.
Η Κόπολα διασκεύασε το βιβλίο εστιάζοντας στην ψυχολογία της έφηβης που έγινε σύζυγος του Ελβις και στη συμπεριφορά του απέναντί της. Όταν ήταν 14 ετών, βρέθηκε με την οικογένειά της σε μία αμερικανική βάση στη Γερμανία, όπου υπηρετούσε ως στρατιωτικός ο θετός πατέρας της κι εκεί ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή μαζί του. Ηταν δέκα χρόνια μεγαλύτερός της. Στη συνέχεια αν και δεν την ανάγκαζε με τη βία, την ώθησε να ζει με έναν συγκεκριμένο τρόπο, σε σαφές πλαίσιο των επιθυμιών του. Εθετε όρια στη σαρκική επαφή και την κατεύθυνε γενικότερα: «Έλα εδώ», «Μην έρθεις ακόμα», «Πρέπει να τελειώσεις πρώτα το σχολείο» της έλεγε.
Μετά το πρώτο και μοναδικό τους παιδί, την Λίζα Μαρί, η Πρίσιλα αισθανόταν σαν στυλιζαρισμένο ζωάκι συντροφιάς. Η Κόπολα δεν αμφισβητεί την εξυπνάδα της αλλά εμμένει στο ότι ήταν θύμα του αφηγήματος στο οποίο κάποτε πίστεψε χωρίς να το καταλάβει…
Αυτή η ιστορία συμπίπτει με την εποχή που η 42χρονη δημοσιογράφος Betty Friedan εξέδιδε στη Νέα Υόρκη το πρώτο της βιβλίο, με τίτλο The Feminine Mystique.
Αντικείμενο της μελέτης της ήταν κυρίως οι νοικοκυρές στις ΗΠΑ, αυτές που ανήκαν στη μεσαία τάξη. Συνήθως έμεναν σε κάποια μονοκατοικία στα προάστια και τις απασχολούσε το σπίτι και το μεγάλωμα των παιδιών. Στο πλαίσιο της έρευνάς της, η Friedan αντιλήφθηκε ότι όλες αυτές οι γυναίκες μοιραζόντουσαν κάτι κοινό: τη θεώρηση πως η ικανοποίηση από τη ζωή τους έπρεπε να προέρχεται από τον σύζυγο, τα παιδιά και το σπίτι τους. Κυρίαρχη άποψη ήταν πως οι πραγματικά θηλυκές γυναίκες δεν έπρεπε ούτε να έχουν δουλειά, ούτε να σπουδάζουν, ούτε να έχουν γνώμη για οτιδήποτε άλλο, πέραν των τομέων που πήγαιναν πακέτο με το φύλο τους. Στην περίπτωση της Πρίσιλα η ζωή της φάνταζε επιφανειακά πολύ διασκεδαστική, με εκδρομές στο Λας Βέγκας και πολύωρα πάρτι, όμως εκείνη όφειλε να υπακούει στη γενικότερη μυθολογία για το φύλο της, η οποία ήταν αποδεκτή από τον Ελβις. Ηταν δηλαδή σαν τις άλλες γυναίκες, υπέμενε αντίστοιχη μεταχείριση. Από τον ίδιο τον Φρόιντ και τις πολύ δημοφιλείς μεταπολεμικά μελέτες του, μέχρι τις διαφημιστικές εταιρείες της εποχής, όλα συνηγορούσαν στο να διαδίδεται διαρκώς αυτό το πρότυπο της εξημερωμένης συζύγου. Ακόμα και μέσα στα πανεπιστήμια όπου φοιτούσαν γυναίκες υπήρχαν μαθήματα για το πώς να γίνουν καλές σύζυγοι.
Το πατριαρχικό μοντέλο όμως δεν «κοίμισε» τελικά την Πρίσιλα. Ωσπου να βγει το διαζύγιο, γυναίκες της Βόρειας Αμερικής άρχισαν να το γκρεμίζουν κοπανώντας το συμβολικά με τις κουτάλες της κουζίνας, ενώ τα βιβλία και οι φεμινιστικές ομιλίες είχαν πάρει το δρόμο τους.
Yποκλινόμαστε στο Valentino outfit της Τζένιφερ Λόπεζ, office σακάκι και γοργονέ κατακίτρινη φούστα!
Το υπερθέαμα της Moncler στο Σεν Μόριτζ, μάγεψε η fashion ελίτ των puffers
Super φιλόδοξο το ντοκιμαντέρ της Ντενίση για τη λαίδη Ελγιν, σκηνοθετεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr