Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Μικρό Εθνικό: Τέλος η πατρινή Σοφία Βγενοπούλου, είχε εστιάσει σε εφήβους και πρόσφυγες

Μικρό Εθνικό: Τέλος η πατρινή Σοφία Βγεν...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Μόσχος, έχει διαφορετικά σχέδια- την διαδέχεται η Μαρία Μαγκανάρη

Με μια λιτή ανακοίνωση, το Εθνικό Θέατρο γνωστοποίησε το τέλος της συνεργασίας του με την υπεύθυνη του Μικρού Εθνικού, Σοφία Βγενοπούλου, ευχαριστώντας την για τη «σημαντική προσφορά και το πολύτιμο έργο της». Η αλλαγή σκυτάλης έγινε μάλιστα πρώιμα, πριν καν τελειώσει η σύμβασή της.

Τη θέση της αναλαμβάνει η επίσης σκηνοθέτης, Μαρία Μαγκανάρη, απόφοιτος  της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και της Δραματικής Σχολής Βεάκη, η οποία θα προωθήσει ένα διαφορετικό πρόγραμμα σύμφωνα με τη φιλοσοφία του νυν καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Μόσχου.

Παιδί της αστικής Πάτρας και του Πατρινού Καρναβαλιού, με σπουδές στη Νέα Υόρκη, η παιδοψυχίατρος- σκηνοθέτης και πρωτοπόρος του εφηβικού θεάτρου Σοφία Βγενοπούλου καθιερώθηκε αρχικά ως συνιδρύτρια της ομάδας Grasshopper και τις παραστάσεις της σε Θέατρο Νέου Κόσμου και Στέγη Ωνάση. Ανέλαβε το 2017 την παιδική και εφηβική σκηνή του Εθνικού, δηλαδή την περίοδο της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Στάθη Λιβαθινού. Καταπιάστηκε με θεατρικά εργαστήρια, κοινωνικά προγράμματα και ειδικότερα με τη βιωματική μάθηση των εφήβων και των εκπαιδευτικών των σχολείων. Ως την άνοιξη του 2023 το Μικρό Εθνικό είχε προσελκύσει 100 σχολεία πανελλαδικά.

Το 2021 έγινε το βήμα της Εφηβικής Σκηνής φιλοξενώντας συνολικά πάνω από 11.000 παιδιά. Επιπλέον, με τη στήριξη της Unicef η Σοφία Βγενοπούλου παρουσίασε την ενότητα «Κάνουμε θέατρο για την Ειρήνη»  και το ολοκαίνουριο έργο «Στα όρια». Το παρακολούθησαν 8.500 θεατές ενώ στα σχετικά εργαστήρια συμμετείχαν 295 ασυνόδευτοι πρόσφυγες και έφηβοι Έλληνες.

Τα επιτεύγματά της σχολιάστηκαν από το Γιάννη Μόσχο «ως έργο πολύ αξιόλογο, με ισχυρό αποτύπωμα». Εκείνος δήλωσε επίσης ότι «έκλεισε ένας κύκλος και πρέπει να υπάρξει ανανέωση και καινούργιες ιδέες που θα προστεθούν στις παλιές. Οι διευθυντές στους οργανισμούς πρέπει να αλλάζουν».

Ενδεχομένως αυτή η απόφαση να έχει παρασκήνιο, δεν έχει όμως γνωστοποιηθεί κάτι περισσότερο- γενικότερα όμως ο Τύπος υποδεχόταν πάντα με θετικό τρόπο τις δράσεις της κ. Βγενοπούλου. 

Η Σοφία Βγενοπούλου αναφέρθηκε ως εξής στην αποχώρησή της, όπως διαβάσαμε στο monopoli.gr:

«Η αποχώρηση αυτή δεν ήταν προσωπική μου επιλογή. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής μου ανακοίνωσε ότι δεν σκόπευε να συνεχίσει τη συνεργασία μας ανανεώνοντας την σύμβαση μου που θα έληγε σε τέσσερις μήνες, για λόγους που αφορούσαν στο καλλιτεχνικό αποτύπωμα της δουλειάς μου στο Μικρό Εθνικό. Ωστόσο, δεν θέλησα να παραμείνω άλλο στη θέση μου υπό αυτές τις συνθήκες· φρόντισα να κλείσω τις εκκρεμότητες και να παραδώσω άμεσα, για να μπορέσει κι εκείνος να προχωρήσει τον προγραμματισμό και τις κατευθύνσεις που σχεδιάζει για το Μικρό Εθνικό με τον τρόπο που θέλει.

Είμαι γεμάτη συγκίνηση και πλούσια σε εμπειρίες πάνω και κάτω από την σκηνή, έχοντας μάθει πολλά από την ανταπόκριση του κοινού και της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και από τα λάθη μας. Kαι εύχομαι όλα όσα χτίστηκαν με την αφοσίωση πολλών ανθρώπων να είναι θεμέλια για τη συνέχεια. Υπάρχει πια μια κοινότητα που έχει χαρίσει πολλή συγκίνηση στο νεαρό κοινό και μεγάλο καταφύγιο μέσα από την τέχνη. Είναι αυτό που κρατώ. Και προχωράμε όλοι».  

 

 Ειδήσεις Τώρα

Kέλι Ράδερφορντ: Πάει το Gossip Girl, στέφθηκε icon του διαδικτύου και των mirror selfies

Οscars: Λίλι Γκλάνστοουν, η πρώτη ιθαγενής Αμερικανίδα υποψήφια «απειλεί» την Εμμα Στόουν

Carolina Herrera- Νέα Υόρκη: Η λουλουδένια Ιρίνα Σάικ και το μίνι της Ντέμι Μουρ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View