Στη δίκη συζητήθηκε η αγωγή των συγγενών του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Η πρώτη αστική δίκη για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας.
Στη δίκη συζητήθηκε η αγωγή των συγγενών του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellenic Train, διεκδικώντας αποζημίωση, 1.000.000 ευρώ.
Στο δικαστήριο κατέθεσε, από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή, ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας.
Ο μάρτυρας εξήγησε πως ακριβώς συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα και επισήμανε πως η αμαξοστοιχία Intercity 62 μετά την αναχώρηση της από το το σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει αμαξοστοιχία».
Απαντώντας σε ερωτήσεις της προέδρου ο μάρτυρας εξήγησε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» ενώ λίγο αργότερα πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».
Ο μάρτυρας επεσήμανε πως «…μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
Ο πραγματογνώμονας εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε κάποια εύφλεκτη ύλη.
Σε κάθε περίπτωση ο πραγματογνώμονας της οικογένειας τόνισε απαντώντας σε ερώτηση της προέδρου ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».
Νωρίτερα, κατά την έναρξη της συζήτησης οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανάφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης. Οι νομικοί παραστάτες και των δύο εταιρειών υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα τους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.
Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφαση του, το επόμενο διάστημα.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr