Λίγο έλειψε να είναι ένα εντελώς διαφορετικό τραγούδι
Δεν υπάρχει Έλληνας, οποιασδήποτε ηλικίας, που με το που ακούσει τις πρώτες νότες από την μυθική σύνθεση του Μάνου Λοΐζου στο εμβληματικό «Όλα σε θυμίζουν», δεν θα… ενώσει την φωνή του με εκείνη της σπουδαίας Χαρούλας Αλεξίου για να σιγοτραγουδήσει τους στίχους του κομματιού.
Ενός τραγουδιού που έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα σημαντικότερα στην δισκογραφία της μεγάλης Ελληνίδας τραγουδίστριας η οποία με την αισθαντική φωνή της αποτύπωσε πλήρως τα έντονα και βαθιά συναισθήματα που ξεπηδούν από τους στίχους τους οποίους υπογράφει ο Μανώλης Ρασούλης.
Το «Όλα σε θυμίζουν» είναι ένα από τα κομμάτια που περιέχονται στον δίσκο «Τα τραγούδια της Χαρούλας», μιας δουλειάς που αποδείχτηκε καθοριστική για την πορεία της Αλεξίου και επί της ουσίας την καθιέρωσε στον χώρο. Την μουσική είχε συνθέσει ο Μάνος Λοΐζος, με τον οποίον είχε συνεργαστεί και στο παρελθόν, ενώ τους στίχους είχαν γράψει οι Μανώλης Ρασούλης και Πυθαγόρας.
Αμέσως γίνεται ανάρπαστος, «γεννά» πολλές και μεγάλες επιτυχίες, όπως «Ο Φαντάρος» ή το «Τέλι-τέλι-τέλι», αλλά το «Όλα σε θυμίζουν» ξεχωρίζει και γίνεται αυτόματα μια από τις πλέον αγαπημένες και –τελικά- διαχρονικές μπαλάντες όλων των εποχών.
Κι όμως, όσο δύσκολο κι αν είναι να το πιστέψει κανείς, οι στίχοι που είχαν γραφτεί και στη συνέχεια ντύθηκαν με την γνωστή μελωδία, ήταν εντελώς διαφορετικοί!
Η αλήθεια πίσω από αυτήν την φαινομενικά απίστευτη ιστορία είναι ότι ο Φώντας Λάδης ο οποίος μεταξύ άλλων είχε γράψει στίχους για δουλειές όπως τα «Γράμματα από τη Γερμανία», με τον Μίκη Θεοδωράκη, «Τα τραγούδια μας» με τον Μάνο Λοΐζο, «Εδώ που γεννηθήκαμε», με τον Δημήτρη Λάγιο, «Το ποτάμι» με τον Λίνο Κόκοτο, «Διαδρομές», με τον Χρήστο Νικολόπουλο και άλλα, λίγο μετά την Μεταπολίτευση, έγραψε κι ένα ποίημα με τον τίτλο «Η πεταλούδα».
Το συγκεκριμένο, μαζί με μερικά ακόμη, το εμπιστεύτηκε στον Μάνο Λοΐζο προκειμένου να το μελοποιήσει και ο Έλληνας δημιουργός το έντυσε τελικά με την γνωστή σε όλους μας μελωδία, έχοντας σκοπό να το συμπεριλάβει στον δίσκο που ετοίμαζε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 με την Χάρις Αλεξίου.
Τότε, λοιπόν, παρενέβη ο Μανώλης Ρασούλης… Μιλώντας με τον Λοΐζο, με τον οποίο εκτός από την επαγγελματική σχέση τους, συνδεόταν και με βαθιά φιλία, και του υπέδειξε ότι οι συγκεκριμένοι στίχοι του Λάδη παραήταν λόγιοι, ας πούμε, για ένα άλμπουμ με τόσο λαϊκά χαρακτηριστικά. Έχοντας, όμως, γοητευτεί από την μουσική, πρότεινε να δοκιμάσει ο ίδιος να γράψει άλλους στίχους, πατώντας πάνω στις ήδη γνωστές νότες και του έδωσε το «Όλα σε θυμίζουν», το οποίο και τελικά μπήκε έτσι στον δίσκο, με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα!
Μερικά χρόνια αργότερα, ο Μανώλης Ρασούλης αποφάσισε να απολογηθεί για αυτήν την «προδοσία» απέναντι στον Φώτη Λάδη, μέσω μιας επιστολής η οποία μάλιστα δημοσιεύθηκε το 2004 από τον Νίκο Δρόσο στην εφημερίδα «Καθημερινή», ενώ –πολύ πετυχημένα- ο Αλέξης Βάκης που είχε καλέσει τον αρχικό δημιουργό σε εκπομπή του στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο», χαρακτήρισε αυτή την κίνηση ως «λαδιά στον… Λάδη»!
Αργότερα «Η πεταλούδα» ηχογραφήθηκε σε ένα demo, με ενορχήστρωση από τον Λάκη Αργυριάδη και ερμηνεύτρια την Μαρία Ρουσσέα, χωρίς όμως να κυκλοφορήσει ποτέ. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να το ακούσετε, καθώς και την εξιστόρηση από τον ίδιο τον Λάδη για το τι είχε συμβεί, αλλά και την περίφημη επιστολή συγγνώμης που έλαβε από τον Μανώλη Ρασούλη για αυτήν την «προδοσία»…
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr