Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΤΙΒΟΣ

/

Μαρία Πολύζου: Ο αθλητισμός μπορεί να παράγει τουρισμό 365 μέρες το χρόνο

Μαρία Πολύζου: Ο αθλητισμός μπορεί να πα...

Η ομιλία της OLYMPIANS, Σύμβουλος Υπουργού Αθλητισμού, π. Βουλευτής Επικρατείας

Τα οφέλη του αθλητικού τουρισμού, ανέλυσε η Μαραθωνοδρόμος, Σύμβουλος Υπουργού Αθλητισμού, π. Βουλευτής Επικρατείας Μαρία Πολύζου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, στο Travel West Forum, που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα.

Η Μαρία Πολύζου απάντησε σε όλα τα «γιατί» που μια περιοχή πρέπει να εστιάσει για να αυξήσει τον τουρισμό της μέσω του αθλητισμού και δη του δρομικού αθλητισμού, δίνοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα, τόσο από μεγάλες διοργανώτριες χώρες όσο και από μικρά χωριά φιλοξενούν τέτοιες διοργανώσεις, που το οικονομικό αποτύπωμα είναι τεράστιο, καθώς ελκύουν πλήθους δρομέων αλλά και επισκεπτών-τουριστών.

Ολόκληρη η ομιλία της Μαρίας Πολύζου

Όταν ξεκίνησα είχα αυτό το όνειρο, γιατί όταν ονειρεύεσαι, τότε πραγματοποίηση.
Για να φτάσεις στην κορυφή είναι σίγουρο ότι χρειάζεσαι να κάνεις πολλούς αγώνες, να μην τα παρατάς, να επιμένεις ακόμα και όταν σου λένε ότι δεν μπορείς να τα καταφέρεις.
Ξέρετε κάποτε, όταν περάσαμε την πανδημία που έπληξε όλο τον πλανήτη, η τουριστική βιομηχανία, δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα. Και μετά από αυτό το πλήγμα χρειαζόμασταν να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε, για να φτάσουμε ξανά στην κορυφή.
Αυτό χρίζω, χρειαζόμαστε σαν Έλληνες. Να δούμε που θέλουμε να φτάσουμε. Να δούμε και να ονειρευτούμε τον στόχο μας, να πιστέψουμε ότι η Ελλάδα μας, είναι ένα διαμάντι που όλος ο πλανήτης θέλει να επισκεφθεί, και να ζήσει την εμπειρία και να λέει φεύγοντας και να διηγείται ότι επισκέφτηκαν την Ελλάδα, επισκέφτηκαν τη Δυτική Ελλάδα.
Αν το πιστέψουμε αυτό ως Έλληνες, είναι σίγουρο ότι η Ελλάδα θα είναι η πιο πλούσια χώρα του κόσμου.
Η χώρα μας όμως διαθέτει και κάτι πολύτιμο που δεν το έχει καμία άλλη χώρα, εδώ γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Εδώ ξεκίνησε ο αθλητισμός. Εδώ, η ιστορία συναντιέται με την τεράστια κληρονομιά μας και την αξία της χώρας μας, έναντι των υπολοίπων χωρών.
Ο αθλητικός τουρισμός, αποτελεί σημαντικό εργαλείο παγκόσμιας προώθησης του τόπου μας και οφείλουμε να τον αντιμετωπίσουμε ως προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας στην Ελλάδα.
Οι μεγάλες διοργανώσεις είναι οι καλύτερες πρεσβευτές της χώρας μας. Ο αθλητικός τουρισμός αλλάζει την εικόνα της χώρας μας και επιμηκύνει την τουριστική σεζόν.
Πλέον οι αθλητικές διοργανώσεις αποτελούν μέρος στρατηγικής προορισμών που θέλουν να διευρύνουν τη λειτουργία και τα κοινά. Αθλητικές διοργανώσεις γίνονται σε πολλά μέρη της Ελλάδας μας και κάθε μία έχει τη δυναμική της.
Δεν θα μιλήσω για την τεράστια προβολή της χώρας μας το 2004. Άλλωστε αυτό είναι πολύ γνωστό. Όμως πετύχαμε, γιατί απλά προβάλαμε αθλητισμό, πολιτισμό, φιλοξενία και επίσης ήμασταν όλοι ενωμένοι, να πετύχουμε.
Οι δυνατότητες και οι προοπτικές του αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα είναι τεράστιες. Ο αθλητικός τουρισμός, είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας. Η αλήθεια είναι ότι ο τουρισμός δεν περιορίζεται μόνο στον ήλιο, τη θάλασσα, τα σαλέ του βουνού, το χειμώνα.
Η νέα γενιά τουριστών έχει την τάση για διακοπές, με αθλητικές δραστηριότητες, και άλλες μορφές τουρισμού. Έτσι ο αθλητικός τουρισμός δείχνει να κερδίζει την προσοχή όλων και να γίνεται δημοφιλής.
Μελέτες έχουν δείξει, ότι μέχρι το 2030 προβλέπεται να φτάσει το 1,8 δις δολάρια. Ο τουρισμός αποτελεί το 25% του ελληνικού ΑΕΠ και ο αθλητικός τουρισμός είναι ένας τομέας ο οποίος πρέπει να εστιάσουμε.
Για να πετύχουμε στον αθλητικό τουρισμό, χρειάζεται να προσέξουμε δυο πράγματα, την προσέλκυση μεγάλων διοργανώσεων και βεβαίως τις υποδομές.

Η Ελλάδα όμως, όπως και να τη δεις, έχει πολλά θετικά. Περιβάλλεται από θάλασσα, που σημαίνει ότι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τον αθλητισμό, τουρισμό, αθλητικά γεγονότα, αλλά και με ιστορικούς τόπους που έχει. Το δέσιμο της ιστορίας ή της μυθολογίας του πολιτισμού με τον αθλητισμό και τον τουρισμό μόνο επικερδές μπορεί να είναι η Ελλάδα. Μπορεί να παράγει τουρισμό 365 μέρες το χρόνο. Αυτό που χρειαζόμαστε, είναι να πιστεύουμε στο όραμά μας και να έχουμε πολιτική συνέπεια.
Ο αθλητισμός είναι μοχλός ανάπτυξης. Γνωρίζω πολύ καλά από την εμπειρία μου, στον αθλητισμό, ότι τους χειμερινούς μήνες, μπορούμε να επενδύσουμε διοργανώσεις που αφορούν τα χειμερινά αθλήματα, καθώς η χώρα μας διαθέτει βουνά.
Αλλά, η μεγαλύτερη αθλητική βιομηχανία είναι το πιο απλό, το τρέξιμο.
Και ακόμα μεγαλύτερη, το πιο λαοφιλές αγώνισμα, ο μαραθώνιος δρόμος. Και δεν σας το λέω επειδή είμαι μαραθωνοδρόμος. Θα σας εξηγήσω τι θέλω να πω. Το ελληνικό αγώνισμα που έχει τοπωνύμιο στην πόλη του Μαραθώνα και πάνω από όλα το ελληνικό αυτό όνομα που κάθε χρόνο εκατομμύρια άνθρωποι τρέχουν πάνω σε ένα όνομα, τη λέξη μάραθα που είναι από τον Μαραθώνα. Κάθε πρωτεύουσα έχει το δικό της μαραθώνιο.
Η Ένωση Μαραθωνίων Δρόμων, η οποία είναι και μέλος, αριθμεί πάνω από 500 μαραθώνιους κάτω από την ομπρέλα της. Έτσι, αυτό που πρέπει να σας πω, είναι ότι οι αγώνες δρόμου του μαραθωνίου γίνονται ως επί το πλείστων σε συνθήκες που οι θερμοκρασίες ευνοούν τις αποστάσεις και τις επιδόσεις. Έτσι, μια μακρά περίοδο μηνών από τον Σεπτέμβριο μέχρι περίπου το Μάιο, οι δρομικοί αγώνες υπερτερούν άλλων αθλημάτων και προσελκύουν τουρίστες.
Δρομείς που έρχονται και αναζητούν  την εμπειρία ενός δρομικού γεγονότος σε συνδυασμό με ένα ταξίδι, που θα μπορεί με την οικογένεια να απολαύσει τον προορισμό.Κοιτάξτε το Παρίσι, δεν είναι τυχαίο που μεγάλες πρωτεύουσες, επενδύουν στον μαραθώνιο ως τουριστικό προορισμό, με καμπάνιες, ταξιδιωτικά πακέτα πολλές φορές και με καλύτερες προσφορές από ό,τι σε κάποια άλλη περίοδο.
Τα ταξίδια εκτός σεζόν γίνονται και δεν είναι μόδα πια, αλλά είναι ανάγκη του κοινού σε κάτι νέο. Όπως αποκαλύπτει η πρόσφατη έρευνα που διενήργησε το δίκτυο πωλητών πολυτελών διακοπών, οι ταξιδιώτες στην πλειονότητά τους, δηλώνουν ότι προτίθεται να επισκεφτούν δημοφιλείς προορισμούς σε περιόδους εκτός σεζόν.
Έτσι έχουμε ένα νέο χαρακτηρισμό, τον αθλητικό τουρίστα, ο οποίος ξεκινάει να επισκεφτεί τον τόπο, για να τρέξει πρώτα, για να κάνει αυτό που λέμε την τρέλα του, το πάθος του, τις διακοπές του.
Και αν νομίζετε ότι αυτοί οι τρεχάλατζήδες, που γυρνάνε σε όλο τον κόσμο είναι λίγοι, θα σας πω κάποια νούμερα. 100 εκατομμύρια άνθρωποι, τρέχουν στην Αμερική και λαμβάνουν μέρος σε αγώνες κάθε Σάββατο και Κυριακή και στην Ευρώπη πάνω από 60 εκατομμύρια άνθρωποι σε 60.000 δρομικά γεγονότα.
Τι είναι όλοι αυτοί; Είναι οι πιθανοί πελάτες μας, οι πιθανοί τουρίστες επισκέπτες που θα έρθουν στην πόλη μας. Και αυτό είναι πραγματικότητα, που πρέπει να τη λάβουμε σοβαρά υπόψη μας, η λέξη κλειδί στον προορισμό.
Και στον τουρισμό, είναι η εμπειρία από το μικρότερο χωριό μέχρι τη μεγαλύτερη πόλη, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον αθλητικό τουρισμό. Ο τομέας αυτός έχει μεγάλη ανάπτυξη. Ο δρομέας είναι πρωταγωνιστής.
Ο θεατής είναι τουρίστας, συμμετέχει όλη η οικογένεια, βελτιώνεται η ποιότητα της ζωής του, ακμάζει η εμπορική δραστηριότητα μιας πόλης.
Το δρομικό κίνημα, μετακινείται από πόλη σε πόλη, από περιοχή σε περιοχή, προκειμένου να ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο αθλητικό δρώμενο και να πάρει μέρος.
Τα οφέλη και το κοινωνικό αποτύπωμα από τον αθλητή, από τον αθλητικό τουρισμό είναι τεράστια.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, αναφέρει πως το 35% των Ευρωπαίων ταξιδεύει για θέματα τουρισμού. Άλλωστε και αυτό θα είναι πάρα πολλά χρήματα, όπως καταλαβαίνετε, αλλά όταν κάποιος ταξιδεύει σε μια πόλη για ένα αθλητικό γεγονός.
Θα ταξιδέψει μαζί με την παρέα του, την οικογένειά του, θα πάει στα ξενοδοχεία, έσοδα για ξενοδόχους, θα φάει στα τοπικά εστιατόρια, θα ξοδέψει χρήματα και σε άλλες δράσεις, θα ενοικιάσει αυτοκίνητο, ποδήλατα, βάρκα για να μετακινηθεί, θα πάρει αναμνηστικά, θα πάρει ένα μπλουζάκι, θα πάρει κάτι από την τοπική αγορά. Επίσης, θα επισκεφτεί τα αξιοθέατα της περιοχής, τα μνημεία μας, τα σημεία φυσικής ομορφιάς ενός τόπου.
Βεβαίως, οι αναμνήσεις αυτές θα θέλουν να τις επαναλάβει και να πάει σε ένα άλλο μέρος.
Ανοίγουν τα ξενοδοχεία, είναι πολύ σημαντικό ότι ανοίγουν τα ξενοδοχεία σε μια άλλη τουριστική περίοδο από αυτή που την έχουμε συνηθίσει. Έτσι, η τουριστική περίοδος παρατείνεται.
Επίσης, όπου υπάρχουν αθλητικές υποδομές, έχουμε προετοιμασίες ομάδων όλες τις περιόδους του χρόνου.
Και κάτι πολύ σημαντικό. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες πλέον κάνουν κράτηση για τα ταξίδια τους κατά μέσο όρο. Για αυτή η αθλητική ταξιδιώτης.
58 ημέρες πριν από την ημερομηνία διαμονής στο ξενοδοχείο για τα ταξίδια του εξωτερικού και για τα ταξίδια εξωτερικού 80 ημέρες.
Λοιπόν, πάμε να δούμε κάποια παραδείγματα, να εμπνευστούμε. Έχουμε, τον Αυθεντικό Μαραθώνιο, όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει Αυθεντικός Μαραθώνιος και πόσο μεγάλο αποτύπωμα έχει αυτό για την Αθήνα, αλλά και για τη χώρα μας. Μετά από την διεξαγωγή του Αυθεντικού Μαραθωνίου παραπάνω από 80 εκατομμύρια άτομα ανέβασαν στο σόσιαλ μίντια εικόνες από την Αθήνα. Το οικονομικό αποτύπωμα ήταν περίπου 25 εκατομμύρια για την πόλη των Αθηνών, όταν όμως ο μαραθώνιος της Νέας Υόρκης έχει αποτύπωμα 450 εκατομμύρια δολάρια, σημαίνει πόσο πολύ πρέπει να επενδύσουμε.Θα σας πάω σε μια μικρή πόλη, την Βαλένθια, η οποία έχει 900.000 κατοίκους, επένδυσε σε ένα μαραθώνιο, έβαλε 5 εκατομμύρια σε αυτόν  τον μαραθώνιο και το αποτύπωμα το οικονομικό ήταν 35 εκατομμύρια. Φαίνεται λοιπόν πόσο μεγάλη είναι η δυναμική και σε πολλές άλλες.
Θα σας πάω και σε ένα άλλο μικρό τις Σπέτσες, το ίδιο και αυτό. Πάμε όμως, και εδώ θα σταθώ, σε αυτό σε αυτό το μικρό χωριό. Ποιος από σας γνωρίζει το Αρκαλοχώρι;
Το μάθαμε οι περισσότεροι λόγω αυτού του αθλητικού γεγονότος και θα σας εξηγήσω γιατί;
Πείτε μου,  πώς είναι δυνατόν σε τρεισήμισι χιλιάδες κατοίκους που έχει αυτός ο τόπος να το επισκέπτονται 5.000 άνθρωποι σε μια διοργάνωση τριών ημερών; Βλέπετε λοιπόν, τι μεγάλο αποτύπωμα υπάρχει;
Υπάρχουν πάρα πολλοί αγώνες μαραθωνίου της Θεσσαλονίκης. Όλα αυτά η Σαντορίνη, Σαντορίνη 6 περί εξυπηρέτησης στο ναυαρίνο gallery. Όλα αυτά είναι που εμείς εδώ από την περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας και από την Πάτρα.
Να σας πω χαρακτηριστικά, ποιος γνωρίζει το Στενό της Τρίπολης; Ένα μικρό χωριουδάκι που ξεκινήσαμε έναν αγώνα δρόμου και φέτος ξεπέρασε τους και λειχήνες δρομείς, οι οποίοι μαζί με τους επισκέπτες, και μαζί με τους φίλους τους ξεπέρασαν τα 2.000 άτομα.
Έτσι λοιπόν, όπως καταλαβαίνετε, η αγορά είναι πάρα πολύ μεγάλη, φτάνει να πιστέψουμε και να θέλουμε να αναβαθμίσουμε την περιοχή μας, να πιστέψουμε στο όραμα και να πιστέψουμε ότι πραγματικά μπορούμε να πετύχουμε, αν βάλουμε κάτω και σκεφτούμε με ποιο τρόπο θέλουμε να ανέβουμε και θέλουμε να αναβαθμίσουμε την περιοχή μας.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Sports