Όσα είπε στο Travel West Forum
Στο Travel West Forum βρέθηκε ως ομιλητής ο Παναγιώτης Γ. Αναστασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΠΑ, μιλώντας για την γεωστρατηγική θέση της Πάτρας και το σχέδιο του ΟΛΠΑ για τον θαλάσσιο τουρισμό.
Η μαρίνα Mega Yach, η κρουαζιέρα και τα προσδοκόμενα οφέλη είναι τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε.
Όπως εξήγησε ο κ. Αναστασόπουλος, «νομίζω ότι το μόνο που χρειάζεται να κάνει κανείς είναι να δει τι γίνεται σε άλλες περιοχές τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, σε πόλεις τόσο όμορφες όσο η Πάτρα και τόσο μεγάλες όσο η Πάτρα που ταυτόχρονα ικανοποιούν αρκετά στοιχεία του θαλάσσιου τουρισμού.
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της μπλε οικονομίας είναι ο θαλάσσιος τουρισμός και τα υποστοιχεία του θαλάσσιου τουρισμού είναι η κρουαζιέρα, είναι οι μαρίνες με τα σκάφη, τα υδροπλάνα. Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που στην πόλη μας έχουμε τα δύσκολα κομμάτια για να κατασκευαστεί κάτι τέτοιο. Και τα δύσκολα κομμάτια είναι τα κρηπιδώματα και τα βυθίσματα που είναι τα απαραίτητα.
Αν μπούμε λίγο πιο ουσιαστικά για να πούμε δύο πράγματα για αυτό το θέμα, θα σταθώ στην προσβασιμότητα της πόλης από το διεθνές αεροδρόμιο του Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο χρόνος από την προσγείωση μέχρι το να φτάσει κανείς στην Αγίου Νικολάου πολλές φορές είναι ο ίδιος με το να φτάσει από το Ελευθέριος Βενιζέλος μέχρι τη μαρίνα Φλοίσβου.
Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί σε αυτό. Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που από το λιμάνι της Πάτρας η Αρχαία Ολυμπία θα είναι τόσο κοντά σε λίγο που θα ολοκληρωθεί ο δρόμος. Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που έχουμε τέτοιου είδους προσβασιμότητα σε αυτή τη μαρίνα. Γιατί να γίνει μαρίνα στην Πάτρα όμως; Ποιος είναι ο λόγος που θέλουμε στην Πάτρα μία τέτοιου μεγέθους μαρίνα με 212 εν δυνάμει θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη άνω των 12 μέτρων; Γιατί έχουμε ένα πρόβλημα και το πρόβλημα αυτό συνοψίζεται στο ότι από το Σαρωνικό μέχρι και την Πρέβεζα, σε όλη αυτή τη θαλάσσια επιφάνεια δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Έχουμε πάρα πολλές μαρίνες, αγκυροβόλια, τα οποία είναι για μικρά σκάφη. Για μεγαλύτερα σκάφη των 12 μέτρων κοιτάμε προς τη Λευκάδα ή κοιτάμε προφανώς προς τις περιοχές γύρω από τον Πειραιά, τον Φλοίσβο».
Όπως ανέφερε ο κ. Αναστασόπουλος, «υπήρξαν πολλές τοποθετήσεις στο πρόσφατο παρελθόν από τοπικούς παράγοντες, οι οποίοι λέγανε ότι οι πατρινοί δεν έχουν σκάφη για να τα βάλουν στην μαρίνα. Πρέπει όμως να σκεφτούμε ότι είμαστε το 2024 και το 2024 δεν κοιτάει τοπικά. Το 2024 μας επιβάλλει να σκεφτούμε τις λύσεις στα υφιστάμενα προβλήματα. Τεράστιο πρόβλημα λοιπόν είναι οι χώροι ελλιμενισμού. Αυτό οδηγεί σε διαφυγή τουριστικών πόρων και αυτό πρέπει να το σκεφτούμε πολύ γρήγορα. Η διαδικασία που περιγράφεται στο Ταμείο Ανάκαμψης μας δίνει τη δυνατότητα να βρούμε και τα πρώτα 13 εκατομμύρια για να ξεκινήσουμε τα απαραίτητα έργα για να προχωρήσει η υλοποίηση της μαρίνας. Και το καλό είναι ότι μιλάμε για Tαμείο Aνάκαμψης, που σημαίνει ότι θα πρέπει να απορροφήσουμε τα χρήματα πολύ γρήγορα. Άρα επιτέλους για πρώτη φορά ίσως στην Ελλάδα θα δούμε τέτοια έργα να γίνονται σύντομα.
Θα πω ένα στοιχείο για την κρουαζιέρα. Είχαμε 7 εκατομμύρια επισκέπτες επιβάτες της κρουαζιέρας πέρσι. Και προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 25-30%. Αναφέρθηκε το λιμάνι του Κατακόλου πιο πριν και θα πω ότι η Πάτρα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά προς το Κατάκολο. Έχω εισηγηθεί στο υπουργείο η ονομασία της μαρίνας να είναι Patradise, που είναι μια παράφραση του παραδείσου και της Πάτρας. Γιατί σε αυτό τον τόπο που ζούμε είμαστε τόσο τυχεροί, είναι ένας παράδεισος».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr