Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Euro 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Ήρα Σινιγάλια: Μία πατρινή πίσω από το περιοδικό του αεροδρομίου της Αθήνας- Μιλάει στο thebest για τις… πτήσεις στους 2,9 εκατομμύρια αναγνώστες

Ήρα Σινιγάλια: Μία πατρινή πίσω από το π...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Είναι η αρχισυντάκτρια του «ready2board» που εκδίδεται από την Brainbuzz Media

Έχοντας μία μακρόχρονη διαδρομή στον χώρο των περιοδικών, η πατρινή Ήρα Σινιγάλια και η ομάδα του «ready2board» που εκδίδεται από την Brainbuzz Media, βρίσκονται πίσω από τα τεύχη που βλέπουν οι ταξιδιώτες που περνούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας.

«Ο σπουδαιότερος δημιουργός περιοδικών στην Ελλάδα, o Πέτρος Μπουροβίλης, ήταν o εμπνευστής πολλών τίτλων και βεβαίως και του ready2board. Το αποτύπωμά του είναι ορατό, εμπνεόμαστε από τη δουλειά του και τη συνεχίζουμε με τη δική μας ματιά, με μια διάθεση ενηλικίωσης», λέει στο thebest.gr η κ. Σινιγάλια.

 Πέτρος Μπουροβίλης

Πέτρος Μπουροβίλης

Είμαι περήφανη που κατάγομαι από την Πάτρα. Τι κι αν οι πατρινοί συχνά την απαξιώνουν, κάποιοι, που ζούμε εκτός, βλέπουμε με τα αθώα μάτια του «μετανάστη» τα καλά της, κυρίως

Τι σημαίνει η Πάτρα για εσένα;

Είμαι γέννημα και θρέμμα της πόλης, έφυγα όταν μπήκα στο πανεπιστήμιο. Στην Πάτρα επιστρέφω: εδώ ζει ο αδερφός μου, τα αγαπημένα μου ξαδέρφια και ανίψια στην Εγλυκάδα, αλλά και φίλοι, όπως η Τζία Σαρακίνη. Παραμένει πατρίδα, η βασικότερη, γιατί, όπως λέω, έχω κάμποσες «πατρίδες», ανάμεσά τους η Κέρκυρα. Είμαι περήφανη που κατάγομαι από την Πάτρα. Τι κι αν οι πατρινοί συχνά την απαξιώνουν, κάποιοι, που ζούμε εκτός, βλέπουμε με τα αθώα μάτια του «μετανάστη» τα καλά της, κυρίως. Ασφαλώς μιλώ συναισθηματικά, αλλά και ρεαλιστικά, γιατί θεωρώ ότι η Πάτρα έχει δυναμικές που μπορεί να αξιοποιήσει.

Ποιοι θα έλεγες ότι είναι οι πιο σημαντικοί σταθμοί στον χώρο των περιοδικών;

Εφόσον μιλάμε ιστορικά, σημαντική καμπή ήταν το Κλικ το οποίο πίστεψε ο Άρης Τερζόπουλος των ομώνυμων εκδόσεων, για να μην ξεχνάμε. Εκείνος έδωσε χώρο στον Πέτρο Κωστόπουλο και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Οι περισσότεροι κοιτάζουν, με το δίκιο τους, την επίδραση που είχε στην κοινωνία –και κυρίως στη νεολαία- το Κλικ, όμως, σάλπισε την ούλτρα εμπορική κατεύθυνση των περιοδικών, την ανοιχτή σύνδεση διαφήμισης-ύλης και την επικράτηση του lifestyle με καταναλωτικές, εννοείται, ευαισθησίες. Δεν γνωρίζω αν «ξεβλαχέψαμε», όπως παιάνιζε ο Πέτρος Κωστόπουλος, ωστόσο οι τακτικές αυτές οδήγησαν στον τραγικό χορό του Ζαλόγγου των περιοδικών με την κρίση, οπότε κραταιές εταιρείες έκλεισαν αφήνοντας στον δρόμο στρατιές συναδέλφων από τους οποίους πολλοί ακόμα δεν έχουν συνέλθει.

Επίσης θεωρώ καμπή τη δημιουργία των εβδομαδιαίων περιοδικών στις εφημερίδες, όπως το ΒΗΜΑgazinο και το Κ της Καθημερινής, γιατί δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα στην τοποθέτηση (placement). Κάτι που σε αρκετές περιπτώσεις τόνωσε την κυκλοφορία των εφημερίδων. Τέλος το ενδιαφέρον είναι η αειθαλής δυναμική του ειδικού Τύπου που σαφώς συνδέεται με το κοινό του. Παράδειγμα, τα περιοδικά αυτοκινήτου με τους ιστορικούς 4Τροχούς που δημιούργησε ο Βασίλης Καββαθάς. Σε αυτό το πλαίσιο, αλλά με πιο πλατιά ματιά, θα έβαζα κι ένα περιοδικό που είχα την τύχη να δουλέψω, το Focus, που εστίαζε με σχολαστική έρευνα στην εκλαϊκευμένη επιστήμη, με διευθυντή τον ταλαντούχο Γιώργο Ζαρκαδάκη.

Το περιοδικό «ready2board» είναι το περι...

Το περιοδικό «ready2board» είναι το περιοδικό του αεροδρομίου της Αθήνας

Δύο είναι οι κυριότεροι άξονες: τα τέσσερα τεύχη με τέσσερα χρώματα-κώδικες και το εξώφυλλο που αποτελεί ένα εικαστικό γεγονός

Έχεις μία μακρόχρονη διαδρομή σε μεγάλα περιοδικά. Πώς ήρθε στη ζωή σου το περιοδικό του αεροδρομίου;

Το 2007 έγινε spec από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στο οποίο συμμετείχαμε. Το περιοδικό το κερδίσαμε λοιπόν μετά από διαγωνισμό, όπου παρουσιάσαμε το σκεπτικό, την πρότασή μας.

Η πρόταση, που υλοποιήθηκε στη συνέχεια, περιέγραψε ένα περιοδικό free press εστιασμένο στο ταξίδι, με διακριτές ενότητες και ανάλογη θεματολογία. Δύο είναι οι κυριότεροι άξονες: τα τέσσερα τεύχη με τέσσερα χρώματα-κώδικες και το εξώφυλλο που αποτελεί ένα εικαστικό γεγονός.

Ποιο είναι το περίγραμμα;

Έχουμε το Red Issue, το Blue Issue, το Green Issue και το Black and White Issue. Το πρώτο τεύχος του κάθε έτους είναι το Kόκκινο, αφιερωμένο στην Αθήνα. Το κόκκινο είναι το χρώμα της άνοιξης, της αναγέννησης και ταιριάζει με τη δυναμική της πρωτεύουσας. Το Μπλε Τεύχος είναι αφιερωμένο στο καλοκαίρι, που σημαίνει Ελλάδα, νησιά, πολιτισμό, χαλαρή διάθεση. Ακολουθεί, το φθινόπωρο, το Πράσινο Τεύχος το οποίο επικεντρώνεται σε ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης, αειφορίας, εναλλακτικών και φυσιολατρικών προορισμών. Και η  χρονιά κλείνει με το χειμωνιάτικο Μαύρο-Άσπρο τεύχος. Από τη μια, το μαύρο συμβολίζει τη γιορτή, τη διάθεση που ξεσηκώνει η προσμονή των Χριστουγέννων, ενώ το άσπρο συμβολίζει το χιόνι. Το τεύχος κυκλοφορεί τον Δεκέμβριο και πέρα από τις προτάσεις για χειμωνιάτικα ταξίδια, είναι η αφορμή να ιχνηλατήσουμε τις τάσεις του ταξιδιού για την επόμενη χρονιά. Είναι λοιπόν ένα τεύχος στραμμένο στο μέλλον.

Tο περιοδικό αποκωδικοποιεί το ταξίδι, την Ελλάδα, την Αθήνα, πιάνει τον παλμό των πολιτιστικών δράσεων, των ξεχωριστών προσώπων, των ταξιδιωτικών τάσεων και των προτάσεων καλής ζωής στην πρωτεύουσα, στην Ελλάδα, στο εξωτερικό

Ποιος είναι ο στόχος του περιοδικού;

Οπωσδήποτε είναι ένα περιοδικό αφιερωμένο στο ταξίδι που απευθύνεται στους επιβάτες και τους επισκέπτες του αεροδρομίου της Αθήνας. Είναι με τον τρόπο του ένας πρεσβευτής της πόλης, αλλά και της Ελλάδας, της οποίας πύλη αποτελεί το αεροδρόμιο, που είναι το πρώτο πράγμα και το τελευταίο που βλέπει ο επισκέπτης όταν έρχεται και όταν φεύγει από τη χώρα. Το περιοδικό αποκωδικοποιεί το ταξίδι, την Ελλάδα, την Αθήνα, πιάνει τον παλμό των πολιτιστικών δράσεων, των ξεχωριστών προσώπων, των ταξιδιωτικών τάσεων και των προτάσεων καλής ζωής στην πρωτεύουσα, στην Ελλάδα, στο εξωτερικό. Κι έτσι το ready2board γίνεται μια εξωστρεφής εμπειρία ανάγνωσης!

Ποια είναι η ανταπόκριση;

Σημαντική από την πρώτη στιγμή, από τον Μάρτιο δηλαδή του 2008, οπότε κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος. Αυτή τη στιγμή το «ready2board» είναι ένα βραβευμένο διεθνές ελληνικό περιοδικό με 2,9 εκατομμύρια αναγνώστες από 115 χώρες. Από αυτούς το 53% είναι άνδρες και το 47% γυναίκες – ευτυχώς η διαφορά παλεύεται! Να τονίσω ότι πλέον το περιοδικό είναι και ψηφιακό, από το 2020, μέσω της πλατφόρμας ready2board.gr και αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη δυναμική.

Δεν είναι μόνο οι αριθμοί όμως. Την ανταπόκριση τη βλέπεις και από τη επαφή με τον αναγνώστη. Υπάρχουν μηνύματα και σχόλια όπως «το περιοδικό είναι πολύ ωραίο, συνεχίστε την καλή δουλειά», ή «συμφωνώ ή διαφωνώ με αυτό που γράψατε». Τα γράμματα των αναγνωστών αποδεικνύουν ότι το περιοδικό είναι ζωντανός οργανισμός, με αμφίδρομη σχέση με το κοινό του. Έχοντας περάσει από πολλά περιοδικά, πάντοτε αναζητούσα τους αναγνώστες ως αφορμή σύνδεσης, οικειότητας και αλληλεπίδρασης.

Ποιος είναι ο ρόλος σου στο περιοδικό;

Βλέπω τον ρόλο μου στο πλαίσιο της ομάδας. Είμαι αρχισυντάκτρια του περιοδικού με ό,τι συνεπάγεται αυτό! Γράφω όπου χρειάζεται και συμβάλλω στη συνολική μορφή των κειμένων του περιοδικού, το οποίο είναι δίγλωσσο. Σκέφτομαι, προτείνω, ψάχνω, συνθέτω μαζί με την υπόλοιπη ομάδα το σκεπτικό και τη θεματολογία, τον κεντρικό ιστό που θα διατρέχει το περιοδικό. Επίσης επιμελούμαι διακριτικά τα κείμενα που εισρέουν στο περιοδικό.

Πόση σημασία έχει η ομάδα;

Η ομάδα της Brainbuzz Media αποτελείται από ταλαντούχους συνεργάτες. Το ready2board είναι ένα κύτταρο που αποτελείται από μικρές κουκίδες που, αν δεν συντονιστούν, δεν βγαίνει η έκδοση. Γενικά, τα περιοδικά δεν είναι αυτοαναφορικά, βασίζονται στη συνεργασία. Θα ήθελα λοιπόν να αναφέρω την dream team που αποτελείται από τη γενναία εκδότρια Αγγελική Γουρνή, τον creative director και εικαστικό Κωνσταντίνο Βαβυλουσάκη, τους art directors Μαρία Μπετινάκη και Νίκο Μιχαλονάκο, την task force της σύνταξης, τον senior editor Γιώργο Παπαϊωάννου και τον editor Δημήτρη Γολεγό.  Τους στυλοβάτες στο οικονομικό τμήμα, τη Μαρία Γατσή και την Κατερίνα Γεωργαλή και βέβαια το πολύτιμο εμπορικό μας τμήμα, δηλαδή την Αγγελική Κυρκιλή, την Ιωάννα Κούκου, την Ρένα Παπαδάκη, την Κατερίνα Κουκούλη, σύμβουλο εμπορικής ανάπτυξης και την Ανθή Μυρμιγιάννη, που η συμβολή της στην υποδοχή διαφήμισης είναι σπαρμένη με υπομονή. Καθοριστική όμως είναι η συνεργασία με την έτερη dream team, εκείνη της ομάδας marketing του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με την οποία μας ενώνουν 64 τεύχη ready2board (μέχρι στιγμής) και όμορφες στιγμές γόνιμου διαλόγου και συνεργατικότητας. Συγκεκριμένα, είναι η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας του ΔΑΑ, η Τζένη Βαλιάνου, Supervisor-Airline Marketing και η Ελπινίκη Πέτρου, Specialist-Airline Marketing.   

Πώς θα είναι το επόμενο τεύχος σας;

Σίγουρα μπλε, καλοκαιρινό, οπωσδήποτε δροσερό με βουτιές στα νερά της Ελλάδας, με πρωτότυπα θέματα και με ένα εξώφυλλο που, για μια ακόμα φορά, θα εντυπωσιάσει, κοινώς θα… γράψει.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις