Γιατί γκρεμίστηκε η γέφυρα
Τον απολογισμό των σοβαρών επιπτώσεων του ατυχήματος με το βυτιοφόρο βενζίνης το βράδυ της Παρασκευής στην Εθνική Οδό Αθηνών Κορίνθου στο 75,5 χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου 500 μέτρα μακριά από τη μεγάλη γέφυρα του Ισθμού κάνουν οι επιτελείς της Πυροσβεστικής, μηχανικοί και όλα τα στελέχη των εμπλεκόμενων υπουργείων.
Άπαντες συμφωνούν πως το συμβάν θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μία μεγάλη τραγωδία και πως από θαύμα και θετικές συγκυρίες δε θρηνήσαμε θύματα. Οι θετικές συγκυρίες ήταν:
Σώθηκε ο οδηγός του βυτιοφόρου.
Την ώρα του συμβάντος δεν υπήρχε κοντά άλλο όχημα για να εμπλακεί στο συμβάν παρότι ήταν Παρασκευή βράδυ και ήταν ώρα αιχμής της εξόδου από την Αθήνα.
Μέρος του μοιραίου φορτίου βενζίνης εκτονώθηκε μέσα στη γέφυρα η οποία εμπόδισε την εξάπλωση της βενζίνης στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Η βενζίνη δεν πέρασε στα φρεάτια που βρίσκονταν πλάι στη γέφυρα ώστε να γίνουν κι εκεί μέσα εκρήξεις.
Το ατύχημα ευτυχώς δεν έγινε σε κάποιο τούνελ ή πάνω στη μεγάλη γέφυρα του Ισθμού της Κορίνθου διότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις κανείς δε μπορεί να διατυπώσει ποια θα ήταν τα αποτελέσματα.
Θερμοκρασία πάνω από 1.200 Κελσίου
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν πηγές από την Πυροσβεστική Υπηρεσία το θερμικό φορτίο που αναπτύχθηκε άγγιξε και ξεπέρασε τους 1.200 βαθμούς Κελσίου.
Επειδή η ποσότητα της βενζίνης ήταν τεράστια και οι φλόγες έκαιγαν για περισσότερο από δύο ώρες έλιωσαν το τσιμεντοκονίαμα, τα στεγανωτικά υλικά αλλά και το σκυρόδεμα ενώ επηρέασαν και τον σίδηρο οπλισμό ο οποίος ήταν ορατός όταν έσβησε η φωτιά. Προφανώς για αυτούς του λόγους κρίθηκε η άμεση κατεδάφιση της.
Έσωσε ζωές η γέφυρα που γκρεμίστηκε
Να σημειωθεί πως η γέφυρα έπαιξε και το πιο καταλυτικό ρόλο για να περιοριστεί η ζημιά καθώς συγκράτησε τον όγκο της βενζίνης και την εμπόδισε να εκτιναχθεί και στο αντίθετο ρεύμα με πιθανά ολέθρια αποτελέσματα. Έπαιξε δηλαδή το ρόλο του... φούρνου κι έτσι περιορίστηκε η επέκταση της φωτιάς.
Εφιάλτης τα φρεάτια
Ένα ακόμα εφιαλτικό σενάριο που είχε να αντιμετωπίσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία τα πρώτα λεπτά της πυρκαγιάς ήταν να προστατέψουν το ρέμα που περνάει από το σημείο του ατυχήματος και καταλήγει στη θάλασσα μέσα στους οικισμούς Καλαμακίου και Σαρωνικού. Στο σημείο της γέφυρας υπάρχουν μεγάλα φρεάτια για να εκτονώνουν τα νερά σε περίπτωση βροχόπτωσης. Εάν περνούσε μεγάλη ποσότητα βενζίνης μέσα στα φρεάτια η εκτόνωση της έκρηξης θα διαπερνούσε τα φρεάτια και θα έφτανε μέχρι το ρέμα μέσα στους οικισμούς. Για το λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή έσπευσαν στα επίκαιρα σημεία ισχυρές δυνάμεις της πυροσβεστικής.
Το «μάθημα» που πρέπει να πάρουν όλοι
Όπως είπαν στο ethnos.gr έμπειροι πυροσβέστες που μετείχαν στην επιχείρηση κατάσβεσης «το σοβαρό περιστατικό με το βυτιοφόρο μας διδάσκει πολλά και μας κάνει σοφότερους για πολλά ζητήματα ασφαλείας» υπονοώντας πως θα πρέπει να αναθεωρηθούν πολλά από τα μέτρα ασφαλείας που υπάρχουν σε όλα τα επίπεδα, από την ασφάλεια των αυτοκινητοδρόμων, την κίνηση των οχημάτων με εύφλεκτα υλικά, τους εξοπλισμούς των υπηρεσιών πυρόσβεσης, των εναλλακτικών δρόμων διαφυγής αλλά και της άμεσης εκτόνωσης της Εθνικής οδού από τα οχήματα.
Να λειτουργούν οι βυθιζόμενες γέφυρες
Και ειδικά για το σημείο που αναφερόμαστε θα πρέπει να λειτουργούν χωρίς προβλήματα και να αναβαθμιστούν οι βυθιζόμενες γέφυρες στα Ίσθμια και στην Ποσειδωνία. Υπενθυμίζεται πως η βυθιζόμενη γέφυρα στα Ίσθμια έχει βγει εκτός λειτουργίας από τις 2 Απριλίου 2024 και παρότι υπήρξε ανακοίνωση για επαναλειτουργία της εντός δύο μηνών ακόμα κανείς δεν ξέρει πότε θα λειτουργήσει.
Πηγή:ethnos
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr