του Στάθη Θ. Πολίτη
Θα μπορούσε να ήταν αστείο, εάν δεν ήταν πρώτιστα γελοίο.
Σε μία ακόμα εκλογική αναμέτρηση, στις αδιάφορες στο πλατύ κοινό Ευρωεκλογές, παρακολουθήσαμε έναν κακόγουστο αγώνα δρόμου των πρωταγωνιστών, οι οποίοι προσπαθούσαν να μας πείσουν πως είναι οι νικητές της βραδιάς. Όλοι!
Στην πραγματικότητα, από τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές του πολιτικού σκηνικού, κανείς δεν βγήκε νικητής από την εκλογική διαδικασία. Τι νικητής; Ούτε καν κερδισμένος!
Η ΝΔ έμεινε 4,5 μονάδες μακριά από τον στόχο που είχε θέσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ο ΣΥΡΙΖΑ «υποδέχθηκε» ένα ακόμα double score –σχεδόν-, ενώ ακόμα και το ΠΑΣΟΚ που αύξησε κατ’ ελάχιστο το ποσοστό του, συνεχίζει να ασθμαίνει, αδυνατώντας να κερδίσει οτιδήποτε καίριο από τις απώλειες των δύο πρώτων.
Το θέμα του παρόντος άρθρου όμως είναι ο Πρωθυπουργός και τα λάθη που έκανε με το επιτελείο του, τα οποία και οδήγησαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Αλήθεια είναι πως από το περιώνυμο 41% και μετά, το Μαξίμου έχει απολέσει εκείνο το «μαγικό άγγιγμα» που διαμόρφωσε την εικόνα του άτρωτου Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την προηγούμενη πενταετία.
Επειδή όμως, όπως και στην ζωή έτσι και στην πολιτική, μάγοι δεν υπάρχουν, η τελευταία και ίσως πιο σημαντική, λανθασμένη στρατηγική επιλογή, είναι η ανάδειξη του tiktok σε κεντρικό εργαλείο επικοινωνίας για τον Πρωθυπουργό της χώρας.
Όταν ξεκίνησε να το χρησιμοποιεί στον προηγούμενο εκλογικό κύκλο, είναι αλήθεια πως έκανε γκελ. Με ένα μείγμα χιούμορ και αυτοσαρκασμού και καθοδηγούμενος από αξιόλογους επαγγελματίες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας κατάφερε να επιτύχει μια ρωγμή στο νεανικό κοινό, αλλά και να σχολιαστεί γενικότερα θετικά η συγκεκριμένη του επιλογή.
Έως εδώ όλα καλά. Το να κάνεις όμως μερικά βιντεάκια στο tiktok, απέχει παρασάγγας από το να το θέτεις ως βασικό όπλο στην προεκλογική επικοινωνιακή σου φαρέτρα. Διότι, αυτό ακριβώς έγινε το τελευταίο δίμηνο. Με το που έβγαινε νέο βίντεο του Πρωθυπουργού στην πλατφόρμα, αυτό πλημμύριζε τα διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης, παίρνοντας πολύ πιο δυναμική προβολή από οποιαδήποτε άλλη έκφανση της καμπάνιας της ΝΔ.
Και κάπου εκεί χάθηκε η μπάλα.
Διότι, όταν παίρνεις αυτή την απόφαση, να παίξεις σε ένα γήπεδο που δεν είναι η έδρα σου, προφανώς και το κοινό του συγκεκριμένου γηπέδου θα προτιμήσει κάποιον που δένει καλύτερα μαζί του. Με τι θέλγεται το κοινό του tiktok; Με εύπεπτους αστεϊσμούς, influencer πωλητές, εύκολους λαϊκισμούς. Δεν είναι τυχαίο, πως ο μόνος πραγματικά κερδισμένος της βραδιάς των Ευρωεκλογών, ο Κυριάκος Βελόπουλος, έχει ακριβώς τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά –τηλεπωλητής είναι ο άνθρωπος!
Έχω την αίσθηση πως η συγκεκριμένη επιλογή του Μαξίμου, δεν προήλθε από λανθασμένη ανάγνωση του συγκεκριμένου μέσου και του κοινού του, αλλά κυρίως από υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έφτασαν να πιστέψουν πως έχουν στη «διάθεσή» τους κάποιον επικοινωνιακό χαμαιλέοντα τύπου Ομπάμα, ο οποίος σε όποιο μέσο και κοινό κι αν εκτεθεί θα βρει τον τρόπο να λάμψει.
Όμως, σε τελική ανάλυση, οι ψηφοφόροι δεν περιμένουν από τον Πρωθυπουργό της χώρας να γίνει influencer και tiktoker –ουσιαστικό πολιτικό λόγο με λύσεις για τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους αναμένουν. Αυτά δεν τα άκουσαν ποτέ. Ακόμα χειρότερα, κανείς δεν ασχολήθηκε με το να προσπαθήσει να τα διαμορφώσει.
Τα social networks και τα new media δεν είναι πανάκεια -και σε κάθε περίπτωση, αμφιβάλω αν ακόμα κι ο πολύς Μπαράκ θα ανέβαζε βιντεάκια με περίεργα καπελάκια και λοιπά τραγελαφικά από το οβάλ γραφείο.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr
* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.