Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Απόστολος Λύτρας
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΣΙΝΕΜΑ

/

Το αριστουργηματικό Ιαπωνικό φιλμ «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» από 25-7 στις Ελληνικές αίθουσες

Το αριστουργηματικό Ιαπωνικό φιλμ «Ουγκέ...
Μαρτάτος Tάκης

Πρόκειται για ταινία του 1953 σε σκηνοθεσία του σπουδαίου δημιουργού Κένζι Μιζογκούτσι που θα βγει στις αίθουσες σε διανομή της NewStar

Ένα αριστουργηματικό φιλμ του παγκόσμιου κινηματογράφου, το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» σε σκηνοθεσία του Κένζι Μιζογκούτσι, Ιαπωνικής παραγωγής 1953 που κατέκτησε τον Αργυρός Λέοντα του Διεθνούς Φεστιβάλ Βενετίας και ήταν υποψήφιο για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, θα βγει από τις 25/7/2024 στις αίθουσες σε επανέκδοση σε διανομή της NEWSTAR.

«Τρομακτική συναισθηματική δύναμη... μόνο ένας τέτοιος καλλιτέχνης μπορεί να σχεδιάσει το ποιητικό περίγραμμα της ανθρώπινης ύπαρξης. Έχει την ικανότητα να ξεπερνά τους περιορισμούς της κοινής λογικής, να διεισδύει στην βαθιά περιπλοκότητα και την αλήθεια των ανεπαίσθητων συσχετισμών και των κρυμμένων φαινομένων της ζωής».- Αντρέι Ταρκόφσκι.

Το «Ουγκέτσου» είναι ένα δώρο, μοναχικό, μοναδικό και μονάκριβο

«Αυτό το αριστούργημα είναι μια από τις ωραιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Είναι ταυτόχρονα ο ελληνικός μύθος της Οδύσσειας και ο κελτικός του Λάνσελοτ. Ένας ύμνος στην ενότητα και, ταυτόχρονα, στην ποικιλία των φαινόμενων. Μια από τις ωραιότερες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά». - Ερίκ Ρομέρ        

Σκηνοθεσία: Κένζι Μιζογκούτσι

Σενάριο: Ματσουταρό Καουαγκούτσι, Γιοσικάτα Γιόντα, (από δυο διηγήματα του Ακινάρι Ουέντα)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Καζούο Μιγιαγκάουα

Μοντάζ: Μιτσούτζι Μιγιάτα

Κοστούμια: Γιοσίμι Σϊμαο

Σκηνικά: Χιροσάκου Ιτό

Μουσική: Φουμίο Χαγιασάκα, Τακεμίτσι Μοτσιζούκι, Ιτσίρο Σάιτο

Παραγωγή: Μασαίτσι Ναγκάτα

Ερμηνευτές: Μασαγιούκι Μόρι (Γκεντζούρο), Ματσίκο Κίο (πριγκίπισσα Ουακάσα), Κινούγιο Τανάκα (Μιγιάγκι), Σακάε Οζάουα (Τομπέι), Μιτσούκο Μίτο (Οχάμα).

Διάρκεια: 96 λεπτά.

Ασπρόμαυρο φιλμ, Ιαπωνικής παραγωγής 1953.

ΣΥΝΟΨΗ

Δύο αδέρφια, ο ένας τυφλωμένος από την απληστία, ο άλλος από τη ζήλια. Σε μια εποχή που η γη λεηλατείται από τα στρατεύματα, διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Τομπέι, θα χαθεί στις στρατιωτικές φιλοδοξίες του και ο Γκαντζούρο, στον μυστηριώδη κόσμο της λαίδης Ουακάσα. Ο κύκλος και για τους δυο τους θα κλείσει απροσδόκητα…

Σ’ένα χωριό της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, η οποία σπαράσσεται από εμφύλιους πολέμους, δύο αδέρφια διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους, για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Γκεντζούρο, ένας φτωχός αγγειοπλάστης, ονειρεύεται καλλιτεχνική δόξα και πλούτη, ενώ ο αδερφός του, Τομπέι, θέλει να γίνει ένδοξος σαμουράι. Αποφασίζουν να κατευθύνουν προς την πόλη, χωρίς τις οικογένειές τους, για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Όταν τελικά φτάσουν εκεί και βρεθούν κοντά στην πραγμάτωση των στόχων τους, ο πρώτος θα πέσει θύμα της γοητείας ενός φαντάσματος κι ο τελευταίος θα ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει γίνει πόρνη.

"Το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» είναι το αριστούργημα του Μιζογκούτσι.

Τον τοποθετεί στο ίδιο ύψος με τον Γκρίφιθ, τον Αϊζενστάιν, τον Ρενουάρ. Είναι ο μεγαλύτερος Ιάπωνας σκηνοθέτης, ή απλώς, ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφιστές του κόσμου". - Ζαν Λικ Γκοντάρ

«Ο θάνατος του Μιζογκούτσι αποτελεί μια διαρκή απώλεια για τον Γιαπωνέζικο κινηματογράφο. Είναι ο Ιάπωνας σκηνοθέτης που θαυμάζω και εκτιμώ περισσότερο.

Το πιο σπουδαίο στοιχείο του ήταν η ακούραστη προσπάθειά του να εμφυσήσει την πραγματικότητα σε κάθε σκηνή. Δεν συμβιβάστηκε ποτέ.

Δεν ικανοποιούταν εύκολα, συνεχώς πίεζε έτσι ώστε να υλοποιήσει το δικό του όραμα.

Ήταν μια εξαιρετική προσωπικότητα… στοιχειωμένος από την ίδια την εικόνα του, ο Μιζογκούτσι ακολούθησε απαρέγκλιτα τον δρόμο του, την αναζήτηση της δημιουργίας του ιδεώδους έργου του». -Ακίρα Κουροσάβα

«Αγάπησα πολύ τις ταινίες του Μιζογκούτσι. Ό,τι έχω δει, σε ένα βαθμό, με έχει επηρεάσει, όμως, οι μόνες επιρροές στις οποίες μπορώ να αναφερθώ συγκεκριμένα, είναι ο Όρσον Ουέλς, για την χρήση του πλάνου σεκάνς και του βάθους πεδίου και ο Κένζι Μιζογκούτσι, για την χρήση του χρόνου και του εκτός πεδίου.» - Θόδωρος Αγγελόπουλος.

Aξίζει να προσθέσουμε πως το συγκεκριμένο φιλμ είναι και από τα αγπημένα των Κινηματογραφικών Λεσχών, και της Πάτρας.

Ενδεχομένως η ταινία να έρθει για προβολή και στην Πάτρα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture