Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ART

/

Κατέπληξε η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου, οι κριτικές και η μίνι περιοδεία για όσους ενδιαφέρονται

Κατέπληξε η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου, ...

Μετά την πρεμιέρα στην Επίδαυρο με τους 19.000 θεατές, θεωρείται ήδη μια παράσταση- τομή για το αρχαίο δράμα, πιο αξιομνημόνευτος ο Χορός!

Μια από τις κορυφαίες καλλιτεχνικές στιγμές του φετινού καλοκαιριού ήταν η πολυαναμενόμενη «Ορέστεια» του θεατρανθρώπου Θεόδωρου Τρζόπουλου.

Η Επίδαυρος «σείστηκε» από το χειροκρότημα καθώς μέσα σε ένα διήμερο η παράσταση προσέλκυσε 19.000 κόσμο. Τα σχόλια συμπολιτών μας στο διαδίκτυο μιλούν για ένα πολύ εντυπωσιακό θέαμα με πειραματική δυναμική όπου οι ποιητικές εικόνες και ειδικά ο Χορός έκαναν αίσθηση. Όμως διαβάσαμε και κριτικές στον αθηναικό Τύπο.

Στο monopoli.gr (Στέλλα Χαραμή) επισημαίνεται μεταξύ άλλων:

«Με όχημα τη νέα μετάφραση της Ελένης Βαροπούλου, η σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου σηματοδοτεί το έβδομο ανέβασμα του έργου από το Εθνικό Θέατρο τα τελευταία 120 χρόνια. ο Τερζόπουλος σχολιάζει την εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας ως ένα διαστρεβλωμένο πολίτευμα και άλλοθι της, εκάστοτε, εξουσίας (θεϊκής κατά τον Αισχύλο) προκειμένου να χειραγωγήσει το σύνολο και την κοινή γνώμη. Εκκινώντας, μοιραία, έναν καινούργιο δημόσιο διάλογο. Χάρη στο ασκητικό άχθος και την υπέρβαση του Χορού, στις ερμηνείες επί των ρόλων – με κορυφαίες τις Χιλλ και Ασουάντ – και το εικονοκλαστικό επίτευγμα με πρεσβευτή το ανθρώπινο τελετουργικό σώμα, ο διεθνής Έλληνας έφτασε με εκπληκτική διαύγεια στην καρδιά της τριλογίας. Η εργασία του Τερζόπουλου στην «Ορέστεια» συμπυκνώνει με γενναιοφροσύνη όλες αυτές τις εξαντλητικά ασκημένες (υπό τη μέθοδο του) λειτουργίες: Το διονυσιακό σώμα, την ενεργειακή έκρηξη, το τραγικό ύψος, τον τελετουργικό χρόνο, την αισθητηριακή εμπειρία. Εν τέλει, η σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου στην «Ορέστεια» χαράσσει δύο παράλληλες γραμμές: Μια πρώτη από τη δελφική του αφετηρία του 1985 μέχρι σήμερα. Μια δεύτερη από την Φρυκτωρία των Ατρειδών έως την καιόμενη βάτο της μετα-οντολογικής κατάστασης. Η Χιλλ γίνεται Κλυταιμνήστρα κατακτώντας την απόλυτη παραφορά, δικαίως η πληρέστερη ερμηνεία της Κλυταιμνήστρας που έχει δει η Επίδαυρος τις τελευταίες δεκαετίες.  ΗΈβελυν Ασουάντ βάζει ως Κασσάνδρα τα θεμέλια μιας σπουδαίας τραγωδού, στην ερμηνεία της οποίας δεν περισσεύει τίποτα. Από τις αυστηρές γεωμετρίες έως τους σχηματισμούς εμπνευσμένους από το θέατρο Καμπούκι, από το φωνητικό κεφάλαιο έως τις, ρυθμικά μετρημένες, ανάσες, από τον εσωτερικό ίλιγγο στο δονούμενο, ζωϊκό, έξαλλο – εν χορώ – σώμα, γίναμε μάρτυρες ενός αδιάσπαστου, φλεγόμενου Χορού η αρμονία του οποίου, σε καθεμιά, από τις διαφορετικών απαιτήσεων, τραγωδίες, πλησίασε τα όρια της πνευματικής εμπειρίας».

Όπως αναφέρει η Lifo (Λουίζα Αρκουμανέα) σε αποσπάσματα:

«Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου που έκανε πρεμιέρα στην Επίδαυρο δεν συνομιλεί μονάχα με το υπαρξιακό έρεβος του τραγικού, σμιλεύοντας τα πετρώματα του ασυνειδήτου σε εκθαμβωτικές εικόνες. Αφηγείται ταυτόχρονα την ιστορία του θεάτρου. Άνθρωποι που παραληρούν φορτωμένοι κατάρες και ξεχύνονται στους δρόμους στοιχειωμένοι από οράματα, σπρωγμένοι από υποχθόνιες θύελλες. Μάτια κόκκινα, γλώσσες πύρινες που προφητεύουν ολέθρους. Σάρκα μαλακή σαν βαμβάκι και σκληρή σαν μάρμαρο. Μια άγρια εξάντληση, ένας εκστατικός ίλιγγος. Θανατηφόρος παρασυρμός, ακραίος αποπροσανατολισμός. 

Σε μια εποχή όπου η μυχιότητα της τελετουργίας έχει εκλείψει, εκείνος (ο Τερζόπουλος) επιμένει να σφυρηλατεί μια γλώσσα θεατρική που κινείται πέρα από τις λέξεις, συντάσσοντας αυστηρά οργανωμένες μορφές συντονισμένων σωμάτων, συμβολικών χειρονομιών και ρυθμικά επαναλαμβανόμενων κινήσεων».  

*Μετά το πολύκροτο ντεμπούτο της, η Ορέστεια θα κάνει μικρή περιοδεία που δεν περιλαμβάνει την Πάτρα. Δείτε τις ημερομηνίες μήπως ταξιδέψετε π.χ στο Ηρώδειο στην Αθήνα καθώς όπως φαίνεται αξίζει τον κόπο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-Ιουλ  | Θεσσαλονίκη | Θέατρο Δάσους | Ώρα έναρξης: 21.00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26-Ιουλ  | Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης | Ώρα έναρξης: 21.00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-Αυγ  | Λεμεσός | Αρχαίο Θέατρο Κουρίου | Ώρα έναρξης: 21.00
ΣΑΒΒΑΤΟ 3 Αυγ  | Λεμεσός | Αρχαίο Θέατρο Κουρίου | Ώρα έναρξης: 21.00
ΣΑΒΒΑΤΟ 24-Αυγ  | Καβάλα | Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων | Ώρα έναρξης: 20.30
ΤΕΤΑΡΤΗ 28-Αυγ  | Αρχαίο Θέατρο Δίου | Ώρα έναρξης: 20.30

ΤΕΤΑΡΤΗ 4-Σεπ  | Ωδείο Ηρώδου Αττικού | Ώρα έναρξης: 21.00
ΠΕΜΠΤΗ 5-Σεπ  | Ωδείο Ηρώδου Αττικού| Ώρα έναρξης: 21.00
ΚΥΡΙΑΚΗ 8-Σεπ  | Σχολείον της Αθήνας «Ειρήνη Παπά» | Ώρα έναρξης:  21.00
ΤΕΤΑΡΤΗ -11 Σεπ | Σχολείον της Αθήνας «Ειρήνη Παπά» | Ώρα έναρξης:  21.00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13-Σεπ  | Σχολείον της Αθήνας «Ειρήνη Παπά» | Ώρα έναρξης:  21.00
ΣΑΒΒΑΤΟ 14-Σεπ  | Σχολείον της Αθήνας «Ειρήνη Παπά» | Ώρα έναρξης:  21.00

Ειδήσεις Τώρα

Καύσωνας: Έκτακτα μέτρα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα για τις επόμενες δύσκολες 72 ώρες

Oλίβια Κούλπο: Διάλεξε σεμνό και λιτό νυφικό όπως οι royals, διχάζοντας τους θαυμαστές της

ΕΡΤ- Εrtflix: Better Call Saul με τον απίστευτο Μπομπ Οντεκερκ, μην το χάσετε!

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View