Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΑΙΔΙ

/

Οι experts του είδους μας βοηθούν να επιλέξουμε εξωσχολικές δραστηριότητες για το παιδί μας (Β' μέρος)

Οι experts του είδους μας βοηθούν να επι...

Κατερίνα Αναλυτή, Ελένη Αραβαντινού, Κατερίνα Μαλάκη, Σταύρος Σολωμός μιλούν στο THE BEST

Επανερχόμαστε στις προτάσεις δραστηριοτήτων για τα παιδιά, καθώς η πνευματική πρόοδος, η φυσική κατάσταση και η εξέλιξη της προσωπικότητας δεν πλάθονται μόνο στα στενά πλαίσια της σχολικής αίθουσας. Στην Πάτρα διαθέτουμε αξιόλογους χώρους επιμόρφωσης, άσκησης, ψυχικής υποστήριξης και καλλιτεχνικής ανάτασης που δε βασίζονται στα τετριμμένα. Μιλήσαμε με διακεκριμένους experts, που διεκδικούν δικαίως μια θέση στο new age καθημερινό πλάνο των μαθητών.   

Μιλούν στο THE BEST οι: Κατερίνα Αναλυτή, Ελένη Αραβαντινού, Κατερίνα Μαλάκη, Σταύρος Σολωμός.

 

«Ο χορός είναι για όλους»

Σε έναν ζεστό και καλαίσθητο χώρο μας υποδέχθηκαν στη σχολή χορού της Κατερίνας Αναλυτή. Εδώ απασχολούνται μόνο επαγγελματίες καθηγητές χορού με αναγνωρισμένα πτυχία και διαθέτουν άπαντες πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία παιδιών και ενηλίκων. Η τέχνη είναι άλλωστε απαραίτητη για την ισορροπημένη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, όπως και η κίνηση. Ο χορός τα συνδυάζει και τα δυο, ειδικά όταν διδάσκεται από ανθρώπους με γνώση και εμπειρία, μα πάνω από όλα με αγάπη για τα παιδιά.

«Ο χορός είναι για όλους. Αυτή είναι η φιλοσοφία που διέπει τη λειτουργία της σχολής, σταθερά όλα αυτά τα χρόνια από το 2001 που λειτουργεί. Στη σχολή μπορούν να φοιτήσουν όλοι όσοι επιθυμούν να ασχοληθούν με τον χορό, ανεξάρτητα από την ικανότητα, την ηλικία ή τη σωματοδομή» μας ενημερώνει η ιδιοκτήτρια της σχολής Κατερίνα Αναλυτή.

Κάθε μαθητής αντιμετωπίζεται σαν ξεχωριστή οντότητα μέσα στην τάξη και υπάρχει συνεχής προσωπική επαφή με τους γονείς των μαθητών. Η αδιάλειπτη επιμόρφωση των καθηγητών, στις πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μυηθούν στον κόσμο του χορού με ασφάλεια για το σώμα τους και βοηθά στην ολοκληρωμένη ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη μέσω της τέχνης και στην χορευτική τους εξέλιξη μέχρι το επαγγελματικό επίπεδο.

Ειδικά στις μικρές τάξεις, όλο το μάθημα μοιάζει με παιχνίδι και με όχημα φανταστικές ιστορίες με ήρωες πριγκίπισσες, νεράιδες, πειρατές κ.ά., τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν την τέχνη, εξελίσσονται χορευτικά και αναπτύσσουν τη φαντασία τους (αρχές παιχνιδοκεντρικής μάθησης). Άλλωστε, τα πολλά παιχνίδια που υπάρχουν στον χώρο επιβεβαιώνουν ότι το παιχνίδι με όχημα τη φαντασία, εδώ δε σταματά ποτέ.

Στη σχολή διδάσκονται:

• Εισαγωγή στο μπαλέτο [pre ballet classes από 4 ετών]

• Κλασσικό μπαλέτο [σύστημα RAD/pre primary-Advanced2]

• Μοντέρνος και σύγχρονος χορός

• Μαθήματα ενδυνάμωσης / ευλυγισίας

 • Προετοιμασία για τις εξετάσεις των Ανώτερων Επαγγελματικών Σχολών του ΥΠ.ΠΟ.

• Προετοιμασία [mentoring] για το δίπλωμα διδασκαλίας της RAD-CDT.

Οι μαθητές της σχολής συμμετέχουν σε εξετάσεις καθώς και σε παραστάσεις που διοργανώνονται ανά δυο χρόνια. Οι πολυάριθμοι επαγγελματίες χορευτές και καθηγητές χορού που έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα ως παιδιά σε αυτή τη σχολή, επιβεβαιώνουν την αξία της σωστής εκπαίδευσης από μικρή ηλικία.

Σχετικά με την Κατερίνα αναλυτή:

*Η ιδιοκτήτρια και διευθύντρια της σχολής έχει αποφοιτήσει από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορευτών και Καθηγητών Χορού Ν. Κονταξάκη το 1997  ενώ συνέχισε τις σπουδές της στην Royal Academy of Dance του Λονδίνου αποκτώντας το Certificate in Ballet Teaching Studies το 2000. Από το 2006 προετοιμάζει και εξετάζει καθηγητές για λογαριασμό της RAD. Παράλληλα έχει χορογραφήσει και επιμεληθεί την κίνηση σε πλήθος τοπικών παραστάσεων για παιδιά και ενήλικες [ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, θέατρο Επίκεντρο +, Θέατρο Λιθογραφείο, Καρναβαλικό Κομιτάτο Πάτρας, Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2006 κ.ά.].

Σχετικά με τη σχολή:

*Η σχολή είναι αναγνωρισμένη από το κράτος και διαθέτει άδεια λειτουργίας από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος όπως ορίζει ο νόμος. Επίσημο εξεταστικό κέντρο για τη Νοτιοδυτική Ελλάδα, του διεθνώς αναγνωρισμένου φορέα κλασικού χορού, RAD [Royal Academy of Dance]. Το κτίριο είναι προσαρμοσμένο σε όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις για ένα ασφαλές χορευτικό περιβάλλον.

Πληροφορίες & εγγραφές καθημερινά: 17.00 - 21.00

Info:

Σχολή Χορού Κατερίνα Αναλυτή 

Ναυαρίνου 36, Πάτρα

Τ.: 2610323787

danceschoolanaliti.gr

facebook.com/profile

Instagram: danceschool_analiti

tik tok: danceschoolanaliti

 

 

 

«Η μουσική είναι σύνδεση, συνεργασία και έκφραση»

Με αφοσίωση στη μουσική παιδεία, την καλλιέργεια και τη δημιουργική έκφραση, η Cantelena ιδρύθηκε το 2016 από τη διακεκριμένη, συμπολίτισσα μαέστρο Ελένη Παπαδοπούλου- Αραβαντινού και έχει εδραιωθεί ταχύτατα ως μια από τις πιο αξιόλογες χορωδίες της Ελλάδας, με σταθερή παρουσία σε εγχώριες και διεθνείς σκηνές.

Ξεχωρίζει με την πολυμορφία των χορωδιακών συνόλων της: Junior Χορωδία, Παιδική Χορωδία, Γυναικεία Χορωδία, και Χορωδία Ενηλίκων, οι οποίες προσεγγίζουν τη χορωδιακή μουσική μέσα από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και καλλιτεχνικές εμπειρίες.

Το ρεπερτόριο της Cantelena είναι ένα μαγευτικό μείγμα παραδοσιακής και σύγχρονης χορωδιακής μουσικής, με πρωτότυπα έργα και διασκευές. Παράλληλα, πέρα από τις σημαντικές διακρίσεις της, η Cantelena αποτελεί ένα κέντρο πολιτιστικής εκπαίδευσης, προσφέροντας εργαστήρια μουσικοκινητικής και ειδικά προγράμματα μουσικοθεραπείας για παιδιά με αυτισμό, ενισχύοντας την έκφραση και την ευαισθητοποίηση μέσω της τέχνης.

Η Cantelena είναι μια χορωδία που δεν τραγουδά απλώς, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα ανθρώπων που βρίσκουν στην τέχνη της μουσικής ένα μέσο να συνδεθούν, να μάθουν και να εκφραστούν.

«Μέσα από την εμπειρία μας και τη βιβλιογραφική έρευνα για τη σχέση χορωδιακής τέχνης και παιδιού έχουμε διαπιστώσει πως η συμμετοχή ενός παιδιού στην Cantelena προσφέρει όχι μόνο άμεσα μουσικά οφέλη, αλλά και θετικές επιδράσεις στη γενικότερη ζωή του» αναφέρει η κυρία Αραβαντινού και επεξηγεί ότι μέσα από την ενασχόληση με την χορωδιακή τέχνη τα παιδιά αναπτύσσουν την συνεργατικότητα, έχουν καλύτερη ακουστική και ρυθμική αντίληψη, βελτιώνουν την αυτοπεποίθησή τους και μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.

Τα τμήματα της χορωδίας Cantelena που αφορούν σε παιδιά, περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:

  • Junior Χορωδία: Για παιδιά Α και Β Δημοτικού.
  • Παιδική Χορωδία: Από Γ Δημοτικού έως Β Γυμνασίου.
  • Γυναικεία Χορωδία: από Γ’ Γυμνασίου
  • Μουσικοκινητική 1: Για παιδιά ηλικίας 1,5 έως 3 ετών, με τη συμμετοχή κηδεμόνα, όπου τα παιδιά συνδυάζοντας μουσική, κίνηση και παιχνίδι αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, μαθαίνουν να επικεντρώνονται σε ρυθμούς και κινήσεις και ενθαρρύνονται να εκφράζονται ελεύθερα.
  • Μουσικοκινητική 2: Για παιδιά 4 και 5 ετών.
  • Μουσικοθεραπεία για παιδιά με αυτισμό: Εξειδικευμένα ατομικά ή ομαδικά εργαστήρια που υποστηρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών μέσω της μουσικής και της κίνησης, εξασφαλίζοντας ότι λαμβάνουν τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη και εξέλιξη όπως:

- Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Η μουσικοθεραπεία βοηθά τα παιδιά να μάθουν πώς να αλληλοεπιδρούν με άλλους, να ανταποκρίνονται σε κοινωνικά ερεθίσματα και να δημιουργούν δεσμούς με τους συνομηλίκους τους.

- Βελτίωση Επικοινωνίας: Οι ήχοι, οι ρυθμοί και οι μελωδίες γίνονται ένας ασφαλής τρόπος έκφρασης και ένα ισχυρό μέσο επικοινωνίας, επιτρέποντάς τους να εκφράσουν

συναισθήματα, σκέψεις και ανάγκες χωρίς να βασίζονται στον προφορικό λόγο.

- Μείωση Άγχους και Στρες: Τα παιδιά με αυτισμό συχνά αντιμετωπίζουν αυξημένα επίπεδα άγχους, καθώς δυσκολεύονται να διαχειριστούν τις αλλαγές και τα κοινωνικά ερεθίσματα. Η μουσικοθεραπεία προσφέρει μια ασφαλή διέξοδο, επιτρέποντας στα παιδιά να χαλαρώσουν και να επεξεργαστούν συναισθηματικές καταστάσεις μέσα από τη μουσική.

- Ανάπτυξη Συντονισμού και Κινητικών Δεξιοτήτων: Η μουσικοθεραπεία περιλαμβάνει δραστηριότητες με κίνηση και ρυθμό, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν καλύτερο συντονισμό των κινήσεών τους και να βελτιώσουν τις κινητικές τους δεξιότητες.

- Ενίσχυση της Συναισθηματικής Ανάπτυξης: Η μουσικοθεραπεία βοηθά να εκφράσουν τον θυμό, τη χαρά, τη λύπη ή την ανησυχία τους με δημιουργικό τρόπο, συμβάλλοντας στην συναισθηματική τους ισορροπία και στη γενικότερη ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη.

 

 

Info:

Cantelena

Μαιζώνος 159 & Γούναρη, Πάτρα

Τ.: 2610273668

facebook.com/cantelena

instagram.com/cantelenachoir

 

«Σεβασμός στο παιδί και τη μοναδικότητά του»

Η «Τραμπάλα» ιδρύθηκε με άξονα τον σεβασμό προς το παιδί και την μοναδικότητα του. Μέσα από εξατομικευμένα προγράμματα, προωθείται η ανάπτυξή του στα περιβάλλοντα που συμμετέχει. Η διεπιστημονική ομάδα του κέντρου σε συνεχή συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς προσφέρει την βέλτιστη φροντίδα προς το παιδί.

Η Κατερίνα Μαλάκη είναι η επιστημονική υπεύθυνη του κέντρου, εργοθεραπεύτρια με εξειδίκευση στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση και μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία (Msc). Στην επαγγελματική της πορεία έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Παιγνιοθεραπείας, Δραματοθεραπείας, Θεραπευτικής κολύμβησης και Θεραπευτικής Σίτισης.

Τα θεραπευτικά προγράμματα του κέντρου ενθαρρύνουν το άτομο να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση και συνάμα την αυτονομία του. Όλα τα προγράμματα επαναξιολογούνται με την πάροδο του χρόνου και προσαρμόζονται ανάλογα με την εξέλιξη του παιδιού. Στο κέντρο ειδικών θεραπειών «Τραμπάλα» διεξάγονται προγράμματα:

  • Εργοθεραπείας
  • Λογοθεραπείας
  • Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα
  • Δραματοθεραπείας
  • Πρώιμη Παρέμβαση
  • Ειδικό Παιδαγωγικό πρόγραμμα
  • Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων

«Συνεργαζόμαστε με παιδιά με Νευροαναπτυξιακές διαταραχές, όπως είναι το Φάσμα του Αυτισμού (ΔΑΦ), ΔΕΠ-Υ, Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία, Δυσγραφία, Αισθητηριακές Διαταραχές, καθώς και Σύνδρομα» αναφέρει η κυρία Μαλάκη και εξηγεί πως «όλα τα θεραπευτικά προγράμματα υλοποιούνται μέσα από το παιχνίδι, καθώς τα παιδιά μαθαίνουν μέσω του παιχνιδιού, αναπτύσσουν γλωσσικές, γνωστικές, κινητικές και συναισθηματικές δεξιότητες, επιλύουν προβλήματα και πειραματίζονται με ιδέες. Το παιχνίδι στην παιδική ηλικία έχει κρίσιμη σημασία για την ανάπτυξη του παιδιού, δεν είναι μόνο ένας τρόπος ψυχαγωγίας, αλλά και ένα βασικό μέσο μάθησης και ανάπτυξης».

Οι γονείς μπορούν να υποψιαστούν ότι το παιδί τους χρειάζεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν παρατηρούν δυσκολίες σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής, όπως είναι η αυτοφροντίδα ή στην οργάνωση του προγράμματος τους, σε κινητικές δραστηριότητες, όπως είναι ο συντονισμός των άνω και κάτω άκρων ή η μη ικανοποιητική λαβή του μολυβιού. Επίσης, στην εκπαίδευση, εάν εμφανίζεται αδυναμία διατήρησης της προσοχής, στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στην αισθητηριακή επεξεργασία.

«Η παρέμβαση ξεκινάει με μία αξιολόγηση με σταθμισμένα αξιολογητικά εργαλεία, με συνέντευξη με τους φροντιστές του παιδιού και τέλος με τη λήψη κοινωνικού ιστορικού. Στην συνέχεια σχεδιάζοντας μία εξατομικευμένη στοχοθεσία ξεκινάει η θεραπευτική παρέμβαση. Τέλος, κάθε έξι μήνες πραγματοποιείται επαναξιολόγηση των στόχων και της εξέλιξης των δεξιοτήτων που κατακτήθηκαν, με στόχο την καλύτερη παροχή θεραπευτικού προγράμματος προς το παιδί και την οικογένεια του» αναφέρει η κυρία Μαλάκη.

Στην Τραμπάλα παρέχεται υπηρεσία συμβουλευτικής γονέων, μια μορφή υποστήριξης και καθοδήγησης που παρέχεται από εξειδικευμένους θεραπευτές ψυχικής υγείας σε γονείς, για την αντιμετώπιση διαφόρων ζητημάτων που αφορούν την ανατροφή των παιδιών τους. Ο σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν αποτελεσματικές πρακτικές εκπαίδευσης, να αντιμετωπίσουν δυσκολίες και προκλήσεις που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της ανατροφής των παιδιών τους και να δημιουργήσουν ένα υγιές και υποστηρικτικό περιβάλλον για την οικογένεια.

 

 

Info:

Τραμπάλα - Κέντρο Ειδικών Θεραπειών

Άστιγγος 37, Πάτρα

Τ.: 2611112198

trampala.gr

 

 

 

 

«Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν λάθος»: Φρίντριχ Νίτσε

Οι συστάσεις για την «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΑΤΡΑΣ» περισσεύουν. Από το 1983 οπότε και ιδρύθηκε και για 41 συνεχή χρόνια, βρίσκεται στην υπηρεσία του Πολιτισμού και της Εκπαίδευσης, της Χορωδιακής, Ορχηστρικής και Θεατρικής πράξης.

Με βασικό άξονα της φιλοσοφίας της: τη συνέπεια, την πειθαρχία, την οργάνωση και τον προγραμματισμό, στοχεύει στην παραγωγή και δημιουργία καλλιτεχνικού έργου με τα 11 τμήματα του Οργανισμού και προάγει την μουσική εκπαίδευση μέσα από τα προγράμματα του ΩΔΕΙΟΥ της.

Μιλώντας για τα οφέλη της μουσικής και της χορωδιακής τέχνης, ο Μαέστρος και καλλιτεχνικός διευθυντής της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ» Σταύρος Σολωμός, αναφέρει, πως «η μουσική, με οποιαδήποτε μορφή, όπως η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου ή με το τραγούδι σε χορωδία, ωφελεί τα παιδιά σε πολλαπλά επίπεδα, αφού όχι μόνο αποκτούν καλύτερη αίσθηση του ρυθμού και της μελωδίας, αλλά ενισχύονται και οι μαθησιακές (π.χ. μαθηματικά), γνωστικές και κοινωνικές τους δεξιότητες. Κατανοώντας τον ρυθμό, τον ήχο, και τις κλίμακες, τα παιδιά μαθαίνουν να διαιρούν, να δημιουργούν κλάσματα και να αναγνωρίζουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Φαίνεται, ότι η μουσική διαμορφώνει με τέτοιο τρόπο τον εγκέφαλο του παιδιού, που τα βοηθά να κατανοήσουν καλύτερα διάφορα μαθησιακά πεδία. Καθώς μεγαλώνουν, θα κληθούν να θυμούνται τραγούδια, πράγμα που ενισχύει την βραχυπρόθεσμη, όσο και την μακροπρόθεσμη μνήμη τους. Πρόσθετα η μουσική, μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του παιδιού από αρνητικές σκέψεις και ανησυχίες. Επιπλέον, απελευθερώνει με υγιή τρόπο τα συναισθήματα, που ενδεχομένως να βασανίζουν και δημιουργούν άγχος στην παιδική υπόσταση».

Η Προπαιδική Χορωδία της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ» καλύπτει παιδιά ηλικίας Β΄- Ε' Δημοτικού, η Παιδική Χορωδία παιδιά ΣΤ' Δημοτικού έως Γ΄Λυκείου και η Νεανική Χορωδία νέες έως 26 ετών.

Παράλληλα όμως, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΩΔΕΙΟΥ της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ», υπάρχουν δραστηριότητες και για μικρότερα παιδιά προνηπίου έως Β΄Δημοτικού, όπως:

  • η Μουσική Προπαιδεία
  • η Κιθαρούπολη
  • και το Σύνολο Κρουστών Οργάνων

όπως επίσης και όλες οι σχολές της οργανικής, φωνητικής και θεωρητικής εκπαίδευσης, για κάθε ηλικία.

Όταν εκφραστεί επιθυμία συμμετοχής παιδιού ή εφήβου στις δραστηριότητες των τμημάτων της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ», το πρώτο στάδιο είναι η «ακρόασή» του, από την υπεύθυνη Διευθύντρια του αντίστοιχου ηλικιακά τμήματος, προκειμένου να εξακριβωθεί η καλλιτεχνική του δυνατότητα, ακολούθως η ενημέρωση του ενδιαφερόμενου (ή του γονέα ανηλίκου), από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Οργανισμού, σχετικά με τη γενικότερη λειτουργία του Οργανισμού και στη συνέχεια,  η σταδιακή ένταξη του, στο τμήμα που θα παρακολουθήσει.

Το ΩΔΕΙΟ της «ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ» ιδρύθηκε το 2014,  είναι αναγνωρισμένο από το κράτος και διευθύνεται από τον καθηγητή κλαρινέτου, σαξοφώνου και διπλωματούχου σύνθεσης, Γιώργο Μπουρδόπουλο. Διοικητική Διευθύντρια είναι η πιανίστα και αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια του οργανισμού της Πολυφωνικής, Έφη Καββαδία- Ζέρβα.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ΩΔΕΙΑ της χώρας μας, όπου διδάσκουν επιφανείς και καταξιωμένοι καθηγητές, τόσο σε επίπεδο κλασικών, όσον και ελεύθερων μουσικών σπουδών. Πλούσιο καλλιτεχνικό έργο, συμπληρώνει το πρόγραμμα σπουδών των μαθητών του ΩΔΕΙΟΥ.

 

 

Info:

Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας

Κορίνθου 280, Πάτρα

Τ.: 2610279679, 2610222248

polyphonikipatras.gr

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Well Being