Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος 15 χρόνια thebest Εκλογές ΗΠΑ 2024
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

MORE SPORTS

/

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Από τη γυναικεία κακοποίηση στον αθλητισμό έως τις μνήμες της πανδημίας

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Απ...

Του Γιάννη Μουγγολιά

Σε πλήρη ανάπτυξη το 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης  γίνεται αυτές τις μέρες ο ισχυρός πόλος που προσελκύει τους κινηματογραφόφιλους στις αίθουσες ξετυλίγοντας όλα τα τμήματα ταινιών του.

Παρά τον εξαιρετικό καιρό και τις ηλιόλουστες πρώτες μέρες στη Θεσσαλονίκη, οι αίθουσες γεμίζουν ασφυκτικά αποδεικνύοντας ότι το κοινό έχει βάλει στο πρόγραμμα το φεστιβάλ.

Από το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα όπου αναμετρώνται οι ταινίες που θα διεκδικήσουν τον Χρυσό και Αργυρό Αλέξανδρο, εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε η ταινία του Βέλγου Λεονάρντο βαν Ντάιλ «H Τζούλι μένει σιωπηλή», βραβευμένη με το βραβείο SACD και το βραβείο Υποστήριξης Διανομής Gan Foundation στο Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 2024.

Παρόντες στο κατάμεστο από κόσμο Ολύμπιον ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια Τέσα φαν ντερ Μπρουκ, εξαιρετικά νεαροί στην ηλικία που κέρδισαν το κοινό και υπογράμμισαν ότι η συγκεκριμένη προβολή ήταν η πιο επιτυχημένη από πλευράς προσέλευσης κόσμου που έχουν κάνει έως τώρα. 

Μια υπέροχη ερμηνεία από την Τέσα φαν ντερ Μπρουκ που ενσάρκωσε με έναν μοναδικό λιτό τρόπο, δοσμένο με μια ακαταμάχητη δόση μελαγχολίας τον ρόλο της τενίστριας με τις πολλές υποσχέσεις για το μέλλον που ωστόσο μένει σιωπηλή όταν με αφορμή την αυτοκτονία μιας τενίστριας στην Ακαδημία ο προπονητής της κατηγορηθεί για κακοποίηση των τενιστριών και ανοίγουν τα στόματα των κοριτσιών.

Κεντημένο σκηνοθετικά ψιλοβελονιά και με σπάνια εσωτερική ένταση, υποβλητική ατμόσφαιρα και συγκλονιστική δύναμη το θαυμάσιο αυτό φιλμ εξετάζει με έναν αξιοζήλευτο τρόπο τη δυσκολία ενός θύματος να κάνει το βήμα να μιλήσει.

Ο Λεονάρντο βαν Ντάιλ σκηνοθετεί με αξιοθαύμαστη ισορροπία, ωριμότητα, ακρίβεια στα πλάνα του και μέτρο, χωρίς εντυπωσιακές κορόνες και συνθέτει ένα άκρως ζυγιασμένο και καλομελετημένο «πορτρέτο» της σιωπής της ηρωίδας.

Η έξοχη συνεργασία τους αποτυπώθηκε με έναν σπάνιο εσωτερικό τρόπο όπου η πρωταγωνίστρια με μια ερμηνεία εσωτερικής δύναμης αλλά και οικονομίας των εκφραστικών μέσων δίνει με τον καλύτερο τρόπο τις πραγματικές διαστάσεις της τραυματικής της εμπειρίας και κατ΄ επέκταση της δυσκολίας της να μιλήσει μένοντας σιωπηλή.

Η ταινία παρουσιάζει και ελληνικό ενδιαφέρον αφού στη διεύθυνση της φωτογραφίας υπογράφει ο Νίκος Καρακατσάνης που κάνει έξοχη δουλειά τόσο στις σκηνές του τένις όσο και στα κοντινά πλάνα στους χαρακτήρες.

Αφοπλιστικό και βαθιά συγκινητικό ήταν το πολυβραβευμένο φιλμ του Ρέι Γιενγκ από το Χονγκ Κονγκ με τον μάλλον ειρωνικό τίτλο «Όλα θα πάνε καλά» (Βραβείο Teddy στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου, Βραβείο Καλύτερου Πρώτου Γυναικείου Ρόλου, Βραβείο Καλύτερου Δεύτερου Γυναικείου Ρόλου στο FilmOut Φεστιβάλ του Σαν Ντιέγκο κ.α.) που προβλήθηκε στο τμήμα «Ειδικές Προβολές» του φεστιβάλ. 

Παρούσα στην προβολή που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Φρίντα Λιάππα» ήταν η πρωταγωνίστρια της ταινίας Πάτρα Γκα Μαν που με την πολύ ζεστή παρουσία της και το γέλιο της κέρδισε το κοινό και μίλησε για τον βαθμό ανοχής και τη νομοθεσία που υπάρχει για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια τόσο στον Χονγκ Κονγκ όσο και στην Κίνα από την κοινωνία και την πολιτεία. Άλλωστε η υπόθεση της ταινίας σχετίζεται άμεσα με το θέμα αυτό αφού πραγματεύεται τη σχέση δυο 60χρονων λεσβιών που ζουν στο διαμέρισμα της Πατ στο Χονγκ Κονγκ μέχρι τον θάνατό της αλλά και την αλλαγή τροπής των πραγμάτων όταν η οικογένεια της Πατ που αρχικά υποστήριζε συναισθηματικά τη σύντροφό της Πάτι, για λόγους κληρονομικούς και λόγους που σχετίζονται με την κατάληξη των υπολειμμάτων και τον τρόπο της κηδείας της Πατ, διώχνει την Άντζι από το σπίτι. Η Άντζι σε προχωρημένη πλέον ηλικία αρχίζει ένα ταξίδι χειραφέτησης και η Πάτρα Γκα Μαν καταθέτει ένα αξιοσημείωτο υποκριτικό ρεσιτάλ. Πραγματικά η ερμηνεία της Πάτρα Γκα Μαν χαρακτηρίζεται από βαθιά ευαισθησία, ηρεμία, αξιοπρέπεια αλλά και εσωτερική δύναμη και χωρίς να καταφεύγει σε μονοπάτια εντυπωσιασμού και στείρους διδακτισμούς συλλαμβάνει στο έπακρο τον σφυγμό της κατάστασης όταν δημιουργείται η ανάγκη για αλλαγή πλεύσης στη στάση της οικογένειας όταν το σπίτι θα καταληφθεί από το νεαρό ζευγάρι της οικογένειας της Πατ και η Άντζι πλέον δεν έχει το δικαίωμα παραμονής από τον νόμο. Εξαιρετική δίπλα της και η Μάγκι Λιν Λιν Λι στον ρόλο της Πατ. Σκηνές ανθολογίας η ρίψη των υπολειμμάτων της νεκρής Πατ στη θάλασσα από την Άντζι κατόπιν επιθυμίας της Πατ και το ρομαντικό φιλί των δυο ηρωίδων στη μνήμη της Άντζι μετά τον θάνατο της Πατ.

Στο ίδιο τμήμα των Ειδικών Προβολών πολύ καλό αποδείχτηκε το φιλμ «Μια ημιτελής ταινία» του Γε Λου από τη Σιγκαπούρη που μας μεταφέρει στον καιρό της πανδημίας με τη Γιουχάν να μονοπωλεί το ενδιαφέρον όλου του κόσμου.

Η ιστορία παρακολουθεί τους συντελεστές μιας κινηματογραφικής παραγωγής που πείθονται από τον σκηνοθέτη να αρχίσουν τα γυρίσματα για μια ταινία που είχε σταματήσει πριν μια δεκαετία. Κι ενώ τα γυρίσματα βαίνουν στο τέλος, η είδηση για μια περίεργη ασθένεια που εξαπλώνεται στη Γιουχάν οδηγεί τον σκηνοθέτη να διακόψει εκ νέου την ταινία. Κάποιοι ηθοποιοί και συντελεστές προλαβαίνουν να φύγουν από το ξενοδοχείο που φιλοξενούνταν για τα γυρίσματα πριν τεθούν οι συνθήκες απαγόρευσης και αποκλεισμού λόγω πανδημίας στη Γιουχάν, ενώ οι υπόλοιποι μένουν εγκλωβισμένοι στα δωμάτιά τους και επικοινωνούν πλέον μεταξύ τους και με τον έξω κόσμο μόνο με τα κινητά τους και με βιντεοκλήσεις. Ο πρωταγωνιστής της «ταινίας μέσα στην ταινία» έχει τεθεί σε καραντίνα και προσπαθεί να στηρίξει ψυχολογικά τη γυναίκα του που είναι σε καθεστώς εγκλεισμού με το νεογέννητο βρέφος τους στο Πεκίνο. Εξαιρετικό, πρωτότυπο φιλμ μακριά από συμβάσεις που απηχεί με πειστικότητα αλλά και ποιητική διάθεση την κατάσταση των ημερών εκείνων που στιγμάτισαν την ανθρωπότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προηγούμενες ταινίες του σκηνοθέτη Γε Λου, που μεγάλωσε σε οικογένεια που αγαπούσε με πάθος το θέατρο, επιλέχτηκαν κατ΄ επανάληψη και βραβεύτηκαν σε ονομαστά κινηματογραφικά φεστιβάλ όπως των Καννών, της Βενετίας, του Βερολίνου, της Ταϊπέι, του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Κίνας και απέσπασαν επίσης Βραβεία Ασιατικού Κινηματογράφου. 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Sports