Οι αντιδρομήσεις της οδού Κορίνθου και της οδού Κανακάρη
Κυκλοφοριακό χάος επικρατεί καθημερινά στο κέντρο της Πάτρας, με τη σημερινή ημέρα, λόγω βροχόπτωσης να έχει οδηγήσει σε απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Με χθεσινή παρέμβασή του το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας έκρουσε το καμπανάκι του κινδύνου για την μετατροπή του κέντρου της Πάτρας σε κυκλοφοριακό Γολγοθά εφόσον δεν εφαρμοστούν άμεσα οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, και οι αντιδρομήσεις τόσο της οδού Κορίνθου όσο και της οδού Κανακάρη.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Βαγγέλης Καραχάλιος με νέα παρέμβασή του κάλεσε όλους τους Φορείς να συνεργαστούν ώστε να απεμπλέξουν άμεσα την υπόθεση μετά την απόρριψη της απόφασης του Δήμου Πατρέων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, στη βάση του σκεπτικού ότι η οδός Κορίνθου αποτελεί Εθνική Οδό. «Επισημαίνουμε ότι τόσο οι βροχοπτώσεις, οι οποίες συνεπάγονται αύξηση της χρήσης του αυτοκινήτου, όσο και τα «ανοικτά» έργα στο κέντρο, σε συνδυασμό και με την αναμενόμενη λειτουργία του νέου σταθμού του υπεραστικού ΚΤΕΛ, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κυκλοφοριακό μίγμα, που θα οδηγήσει το επόμενο χρονικό διάστημα σε πολύ δύσκολα διαχειρίσιμες καταστάσεις» ανέφερε σε ανακοίνωση του αφήνοντας να εννοηθεί ότι έρχεται χάος.
Σχολιάζοντας την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, η αντιδήμαρχος Πολεοδομικού- Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού & Δόμησης Αναστασία Τογιοπούλου, λέει στο thebest.gr: «Η εμπλοκή ξεκίνησε με την ακύρωση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου από την Αποκεντρωμένη, ενώ στη συνέχεια και η προσφυγή της δημοτικής αρχής στην Επιτροπή του άρθρου 152, δεν ελέγχθηκε ποτέ γιατί δεν συνεδρίασε μέσα στο χρόνο, που όφειλε να συνεδριάσει. Άρα, από άποψη διοικητική υπάρχει εγκλωβισμός της διαδικασίας. Η εκτίμησή μας ως Δήμος είναι ότι θα ξεπεραστεί το αμέσως χρονικό διάστημα, με νέα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και ήδη ετοιμαζόμαστε για τη νέα εισήγησή μας. Πρόκειται για τον ίδιο κυκλοφοριακό σχεδιασμό αλλά με διαφορετική αιτιολόγηση προκειμένου να καταστεί σαφές στην Αποκεντρωμένη ότι δεν μπορεί να εμμένει στην απόφασή της, ότι η οδός Κορίνθου είναι εθνικό οδικό δίκτυο, δεδομένου ότι ζητήσαμε από το Υπουργείο και πήραμε το αρχείο των δεδομένων σε σχέση με το εθνικό οδικό δίκτυο στην περιοχή μας. Δεδομένα, που η Αποκεντρωμένη τα αξιολογεί αλλιώς. Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι το θέμα θα ξεμπλοκαριστεί και θα πάμε στην επόμενη φάση που είναι η υλοποίηση των έργων που απαιτούνται για να γίνουν οι αντιδρομήσεις. Στο σχεδιασμό, περιλαμβάνεται, και η οδός Αγίας Σοφίας, που θα γίνει διπλής κατεύθυνσης από το ύψος της Κορίνθου έως το ύψος της Έλληνος Στρατιώτου. Θα πρέπει να ξέρει ο κόσμος, ότι παλεύουμε και υπό αντίξοες συνθήκες για να ξεπεράσουμε γραφειοκρατικά ζητήματα που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Δηλαδή, η στάση της Αποκεντρωμένης, να μην εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, λέγοντας ότι η Κορίνθου είναι Εθνική οδός, ενώ αυτό δεν προκύπτει από πουθενά, είναι αδιανόητη. Η στάση της Επιτροπής του άρθρου 152, να μην πιάσει καν στα χέρια της την προσφυγή και ως θεσμικός φορέας να κρίνει και να απεγκλωβίσει το ζήτημα αυτό, επίσης είναι περίεργη. Έχουμε να αντιπαλέψουμε με αυτά τα ζητήματα και να κάνουμε το αυτονόητο, δηλαδή αυτό που έχει σχεδιαστεί χρόνια και δεν σχεδιάστηκε ούτε από τον Πελετίδη, ούτε από την Τογιοπούλου, ούτε από το «παρών» δημοτικό συμβούλιο. Είναι ένας σχεδιασμός, που έρχεται εδώ και τριάντα χρόνια πίσω και που έχουν χρηματοδοτηθεί έργα. Διανοίχθηκε η Κανακάρη, γιατί θα υποδεχόταν το ζεύγος των αντιδρομήσεων. Φτιάχτηκε ένα κόμβος στην συμβολή Αγίας Σοφίας και Κορίνθου, για να υποδεχτεί αντιδρομημένη κυκλοφορία, ο κόμβος είναι έτοιμος για να υποδεχθεί την είσοδο των οχημάτων. Έχουν χρηματοδοτηθεί έργα με σχεδιασμό από βάθος χρόνου, τώρα είμαστε στην τελευταία χρονική περίοδο αυτής της μελέτης. Είναι αδιανόητο να έρχεται τώρα η Αποκεντρωμένη και να λέει ότι η Κορίνθου είναι εθνικό δίκτυο. Θα το δεχόμουν, αν πραγματικά ήταν αλλά βλέπω ότι υπάρχει μια εμμονή χωρίς να υπάρχει λόγος».
«Όλα θέλουν τον χρόνο τους»
«Αυτή τη στιγμή που γίνεται το έργο της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου, που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει και τα δεδομένα κυκλοφορίας μέσα στην πόλη. Αυτό που δεν έχει καταστεί σαφές στους ανθρώπους που θέλουν να μπουν μέσα στην πόλη, είναι ότι οδός Μαιζώνος έχει κλείσει και θα κλείσει εσαεί γιατί διαμορφώνουμε άλλο χαρακτήρα για το κέντρο της Πάτρας. Όλα θέλουν το χρόνο τους για να μπορέσει να γίνει η προσαρμογή και μέσα σε αυτόν τον χρόνο περιλαμβάνονται να γίνουν και οι αντιδρομήσεις. Κατανοώ και τη στεναχώρια του κόσμου και το άγχος και την ανυπομονησία να περνάει γρήγορα μέσα από την πόλη, από την άλλη λόγω θέσης, αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι εύκολο στην παρούσα φάση να διασφαλίσεις σε αυτόν που μπαίνει στο κέντρο, ως οδηγός ΙΧ, ότι θα μπορέσει να κινηθεί με ταχύτητα. Δεν φταίνε όμως μόνο τα έργα, φταίει και η συμπεριφορά η δικιά μας, που διπλοπαρκαρουμε και δεν έχουμε την υπομονή να σταθμεύσουμε λίγο πιο μακριά και να μετακινηθούμε με τα πόδια μας, είτε με το δωρεάν λεωφορείο από το παρκινγκ Καλεντζώτη. Όλα αυτά είναι ένας συνδυασμός. Διαμαρτυρόμαστε ότι η Πάτρα δεν έχει ταυτότητα, τώρα χτίζουμε την ταυτότητα της Πάτρας και αυτό το μεταβατικό στάδιο θα έχει και ενοχλήσεις».
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καμπανάκι» από το ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας- Β. Καραχάλιος: Απειλή για κυκλοφοριακό χάος η μη εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Πάτρας
«Καμπανάκι» από το ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας- Β. Καραχάλιος: Απειλή για κυκλοφοριακό χάος η μη εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Πάτρας
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr