Τους τελευταίους μήνες, εντοπίζονται σε δεκάδες σημεία της πόλης, από άκρη σε άκρη της, την ίδια ώρα που ευρωπαϊκές πόλεις όμως… τους βγάζουν «κόκκινη κάρτα» λόγω επικινδυνότητας
Για τα καλά, έχουν μπει στη ζωή των Πατρινών, τα ηλεκτρικά πατίνια. Τους τελευταίους μήνες, εντοπίζονται σε δεκάδες σημεία της πόλης, από άκρη σε άκρη της, την ίδια ώρα που ευρωπαϊκές πόλεις όμως… τους βγάζουν «κόκκινη κάρτα» λόγω επικινδυνότητας.
Τα πατίνια που κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις κυρίως στις πιο νεαρές ηλικίες, ενώ πολλές φορές χρησιμοποιούνται ακόμα και από ανήλικους.
Αποτελούν μία δημοφιλή επιλογή, στην Πάτρα, καθώς δεν απαιτούν δίπλωμα οδήγησης και είναι ένας οικονομικός και οικολογικός τρόπος μετακίνησης στους δρόμους, ωστόσο πολλές φορές οι πεζοί αλλά και οι οδηγοί οχημάτων παραπονιούνται για την οδηγική συμπεριφορά των χρηστών ηλεκτρικού πατινιού, καθώς τους βλέπουν χωρίς κράνος, με ακουστικά στα αυτιά, να στέλνουν μηνύματα στο κινητό και ταυτόχρονα να διασχίζουν με αυξημένη ταχύτητα τους δρόμους της Πάτρας, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπει κανείς πάνω στα πατίνια, δύο ίσως και τρία άτομα.
Επίσης, σε μια πόλη όπως η Πάτρα, που δεν υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένοι δρόμοι για ποδήλατα και πατίνια, οι χρήστες τους αναγκάζονται να κυκλοφορούν, με όποιους κινδύνους συνεπάγεται κάτι τέτοιο, στον δρόμο ή ακόμα και σε πεζοδρόμια.
Την ίδια ώρα, τα πρώτα σημάδια παραμέλησης και καταστροφής έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους με ηλεκτρικά πατίνια, να εντοπίζονται βανδαλισμένα και πεταμένα στους δρόμους της πόλης, με τους χρήστες να αδιαφορούν για το αν αυτά δεν βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία τους.
Στην Πάτρα αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες ενοικίασης πατινιών, η πρώτη με τα πράσινα πατίνια που είναι παρούσα από τα τέλη του 2022 και η δεύτερη με τα κόκκινα πατίνια που δραστηριοποιείται στην πόλη τους τελευταίους μήνες.
Οι νέοι κανόνες χρήσης τους
Σε ισχύ αναμένεται να τεθεί ο νέος κώδικας οδηγικής συμπεριφοράς για όσους κινούνται με ηλεκτρικό πατίνι. Οι νέοι κανόνες αφορούν κυρίως τα όρια ταχύτητας, την οδική συμπεριφορά, τους περιορισμούς στάθμευσης, ενώ ορίζεται η υποχρέωση προτεραιότητας στους πεζούς. Σύμφωνα με την τροποποίηση του ΚΟΚ, όσοι κατέχουν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν τέτοια οχήματα οφείλουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένες υποχρεώσεις, ενώ όσοι δεν τηρούν τους κανόνες κινδυνεύουν με βαρύ χρηματικό πρόστιμο.
Συγκεκριμένα:
Όριο ταχύτητας: Η μέγιστη ταχύτητα είναι 25 χλμ./ώρα.
Δρόμοι κυκλοφορίας: Απαγορεύεται η χρήση τους σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα, όπως σε λεωφόρους και εθνικές οδούς.
Ακουστικά και κινητά: Απαγορεύεται η χρήση ακουστικών ή κινητών, εκτός αν αυτά λειτουργούν με ανοικτή ακρόαση.
Μεταφορά επιβατών: Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου.
Υποχρεωτική χρήση κράνους για οχήματα με ταχύτητα 7 – 25 χλμ./ώρα.
Ποδηλατόδρομοι: Προτεραιότητα όπου αυτοί υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις, οι οδηγοί πρέπει να κινούνται στο δεξί άκρο του δρόμου.
Σε περιοχές πεζών: Υποχρεωτική προσαρμογή ταχύτητας στους πεζούς, με παραχώρηση προτεραιότητας.
Περιορισμοί στάθμευσης: Οι δήμοι δύνανται να καθορίζουν ειδικούς χώρους στάθμευσης για τα ΕΠΗΟ.
ΦΩΤΟ: Χάρης Καραβαγγέλης
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr