Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Αμαλιάδα Νάσος Νασόπουλος Πατρινό Καρναβάλι 2025
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Επιμορφωτική δράση για τη βία στο 51ο Δημοτικό Σχολείο - ΦΩΤΟ

Πάτρα: Επιμορφωτική δράση για τη βία στο...

Την εκδήλωση διοργάνωσαν από κοινού το 51ο και το 52ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, τα Νηπιαγωγεία της Πάτρας 24ο, 51ο, καθώς και το 2ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων

Δράση ενδοσχολικής επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του 51ου Δημοτικού Σχολείου στην περιοχή της Μεταμόρφωσης Σωτήρος στην Πάτρα.

Η σχετική ανακοίνωση του σχολείου, αναφέρει: "Την εκδήλωση διοργάνωσαν από κοινού το 51ο και το 52ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, τα Νηπιαγωγεία της Πάτρας 24ο, 51ο, καθώς και το 2ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων, με θέμα: «Σχολικός εκφοβισμός – Βία και Επικοινωνία στο σχολικό περιβάλλον».

Την επιμόρφωση αυτή, ανέλαβε διεπιστημονική ομάδα από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Πάτρας του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών «ο Άγιος Ανδρέας» (Επιδαύρου 8,  Τερψιθέα, Τηλ.: 2610.439.569), αποτελούμενη από τους Αναστάσιο Αρνιακό, MSc Κοινωνικό λειτουργό – Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας, Κοτσή Κωνσταντίνα, MSc Ψυχολόγο – Σύμβουλο και Στεφοπούλου Μαρία Κορίνα, MSc Λογοθεραπεύτρια. Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Διευθυντής του 51ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών κ. Γιάννης Στεφάνου.

Ο κ. Αρνιακός αναφέρθηκε στην πολυπαραγοντική αιτιολογία του φαινομένου και πώς η οικογένεια, το κυρίαρχο αξιακό σύστημα και η ρευστότητα της εποχής μας, η πρώιμη και ανεξέλεγκτη ενασχόληση των παιδιών με το διαδίκτυο και οι συνεχείς κρίσεις που βιώνουμε ως κοινωνία (οικονομική, υγειονομική, πολεμικές συρράξεις στην περιοχή μας κλπ.)  συμβάλλουν στην υιοθέτηση αρνητικών προτύπων και βίαιων συμπεριφορών. Επίσης, τόνισε τη δύναμη που έχει το σχολείο και ο εκπαιδευτικός στο να προωθήσει την κοινωνικοποίηση και ψυχική υγεία του παιδιού, αν ο μαθητής νιώσει την ξεχωριστή φροντίδα και αποδοχή στο πρόσωπό του σε ένα κλίμα αγάπης και συνεργασίας.

Η κ. Κοτσή εξήγησε τις σοβαρές διαφορές μεταξύ πειράγματος και εκφοβισμού, αλλά και το πόσο σημαντικά είναι τα όρια στο σχολικό περιβάλλον και στις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την ψυχική ισορροπία και την εμπέδωση της ασφάλειας και εμπιστοσύνης στη σχολική κοινότητα. Ανέφερε μάλιστα πόσο αρνητικός για το ζήτημα της βίας σε κάθε της μορφή, είναι ο ρόλος του «ουδέτερου παρατηρητή», που μπορεί να είναι ο συμμαθητής, ο φίλος, ο εκπαιδευτικός ή οποιοσδήποτε γίνεται μάρτυρας βίαιης συμπεριφοράς και δεν αντιδρά.

Στο θέμα της επικοινωνίας επικεντρώθηκε η κ. Στεφοπούλου, καθώς πολλές φορές η λεκτική, αλλά και η μη λεκτική επικοινωνία είναι καθοριστικές για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης και γενικότερα της ανάπτυξης και εξέλιξης του μαθητή. Η ενεργητική ακρόαση, η εξατομικευμένη καθοδήγηση και η παρατηρητικότητα είναι πολύ σημαντικές δεξιότητες για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να καλλιεργήσουν ένα κλίμα αποδοχής και θετικότητας στην τάξη.

Στο σεμινάριο συμμετείχε πλήθος εκπαιδευτικών και μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε συζήτηση για πιθανές πρακτικές παρεμβάσεις και προτάσεις για την βελτίωση της κατάστασης. Φαίνεται πως η ενσωμάτωση ψυχοεκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μέσα από βιωματικές ασκήσεις και δράσεις και η ατομική συμβουλευτική υποστήριξη είναι απαραίτητες, ώστε να αναπτύσσεται στους μαθητές η αυτογνωσία, ο αυτοέλεγχος και βασικές κοινωνικές δεξιότητες. Γιατί το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας είναι εδώ και απαιτεί ανάληψη ευθύνης από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη".

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις