Οι ίδιοι εξηγούν ποια στοιχεία συνηγορούν στο ότι το αεροπλάνο χτυπήθηκε
Πολλά είναι τα ερωτηματικά για το τι οδήγησε στη συντριβή του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines στο Καζακστάν που σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων και η οποία στοίχισε τη ζωή σε 38 ανθρώπους.
Δυο Έλληνες ειδικοί μίλησαν στην τηλεόραση του OPEN για τα στοιχεία που μέχρι στιγμής έχουν δημοσιευτεί και δείχνουν εξωτερική επέμβαση με το πιο πιθανό σενάρια αυτό των αεροπορικών πληγμάτων. Οι ίδιοι εξηγούν ποια στοιχεία συνηγορούν στο ότι το αεροπλάνο χτυπήθηκε.
«Φαίνεται να είχε πρόβλημα συμπίεσης»
Ο πτέραρχος Κώστας Ιατρίδης μιλώντας στην τηλεόραση του ΟPEN έδωσε τη δική του εκτίμηση για το τι οδήγησε στην αεροπορική τραγωδία, βασισμένος στα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα
«Αν ισχύουν αυτά που γνωρίζουμε, μπορούμε να επισημάνουμε ότι η εταιρεία έχει αποσυνδέσει το ενδεχόμενο του χτυπήματος του κινητήρα από πουλιά, δεύτερον φαίνεται από τις συνομιλίες του χειριστή που διέρρευσαν ότι είχε πρόβλημα να ελέγξει το αεροπλάνο, ότι είχε χάσει τα δυο GPS, τα υδραυλικά, και δεν μπορούσε να κάνει αριστερή στροφή και έπρεπε να κατέβει από το ύψος που ήταν. Αυτό αν το συνδυάσουμε με την εικόνα και το βίντεο από το εσωτερικό του αεροσκάφους που φαίνονται χτυπήματα στο περίβλημα αλλά και τις μάσκες που πέσαν, σημαίνει ότι είχε πρόβλημα συμπίεσης. Άρα είχε πρόβλημα στο σύστημα συμπίεσης είτε όπως δείχνουν οι τρύπες να χει χτυπηθεί από κάποια θραύσματα και να έχασε τη συμπίεση» τόνισε.
Στη συνέχεια ερωτώμενος αν θα μπορούσε να ισχύει το σενάριο να χτυπήθηκε από ρωσικά αντιαεροπορικά πλήγματα είπε: «Ναι μπορεί να χτυπήθηκε από αντιαεροπορικά πλήγματα. Οι πύραυλοι αυτών των συστημάτων έχουν το εξής ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι πλησιάζοντας τον στόχο είτε είναι αεροσκάφος είτε είναι drone εκρήγνυται και δημιουργούνε σε μια μεγάλη απόσταση θραύσματα τα οποία ενδέχεται ότι μπορεί να χτύπησαν το αεροσκάφος. Οι τρύπες είναι από έξω προς τα μέσα από τι φαίνεται. Οι κινητήρες βρίσκονται κάτω από τις πτέρυγες, αν υπήρχε έκρηξη θα υπήρχε πρόβλημα στην πτέρυγα και πιθανόν το αεροπλάνο να έπεφτε στη θάλασσα».
«Ένα από τα σενάρια είναι και η εξωτερική επέμβαση»
Από την πλευρά του ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραιωσιφίδης ανέφερε για τα αίτια της συντριβής: «74 λεπτά που έχουμε από καταγραφές πετάει σε μια πτήση που δεν είναι κανονική. Πετάει πάνω από την Κασπία με απόκλιση ύψους που είναι πολύ χαμηλό έπρεπε να πετάει στα 20/25.000 πόδια και πετάει στα 3.000 και με ταχύτητες που φτάνουν σχεδόν στην απώλεια στήριξης. Άρα αντιμετώπιζε πρόβλημα. Ένα από τα σενάρια είναι και η εξωτερική επέμβαση. Ότι στοχοποήθηκε και βλήθηκε πάνω από την Τσετσενία. Θα μπορούσε να κατευθυνθεί στην Γεωργία ή να γυρίσει πίσω αν αντιμετώπιζε πρόβλημα. Αν υπήρχε επίθεση drone και υπήρχαν παρεμβολές στο gps. Άρα εκεί μπλέχτηκε το πολιτικό αεροπλάνο και εκεί είναι το πρόβλημα γιατί δεν είχε κλείσει ο εναέριος χώρος. Δεν είναι σπάνιο, το 2020 το Ιράν είχε καταρρίψει ένα πολωνικό αεροπλάνο».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr