Τα ηλεκτρονικά συστήματα και συμπεριφορά των οδηγών
Τι συμβαίνει με τις διαβάσεις στις σιδηροδρομικές γραμμές και πώς φτάσαμε στο ατύχημα της Τρίτης στην Παραλία Πατρών; Τι πρέπει να αλλάξει και ποια είναι τα προβλήματα που δημιουργούνται;
«Τα μηχανήματα αυτά λέγονται Αυτόματες Ισόπεδες Διαβάσεις (ΑΣΙΔ) και είναι προγραμματισμένε. Εάν για κάποιο λόγο ενεργοποιηθούν μετά από τέσσερα λεπτά ακυρώνουν μόνες τους την «εντολή», προκειμένου να απελευθερωθεί ο δρόμος. Ο κατασκευαστής τους έχει προβλέψει ότι το τρένο θέλει ένα λεπτό για να περάσει και αφήνει και επιπλέον τρία λεπτά και μετά ακυρώνουν μόνες τους. Αυτό έγινε και στο χθεσινό ατύχημα στην Παραλία Πατρών. Δηλαδή, σταμάτησε το τρένο στη στάση, άργησε να ξεκινήσει, με βάση αυτά που λέει η Hellenic Train, υπήρξε ένδειξη βλάβης και έκανε έξι λεπτά να ξανακινήσει. Άρα η μπάρα που ήταν προγραμματισμένη να σηκωθεί στα τέσσερα λεπτά, σηκώθηκε. Αυτό είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να αλλάξει, μόνο αν τα τέσσερα λεπτά γίνουν έξι ή επτά» εξηγεί στο thebest.gr o γραμματέας του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου Σταύρος Πήλιος, σχετικά με το ατύχημα της Τρίτης.
Η τεχνογνωσία και η μη επάρκεια ανταλλακτικών
«Στα θέματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων δεν είναι μόνο οι διαβάσεις, ας μην ξεχνάμε ότι προχθές στον Προαστιακό του αεροδρομίου της Αθήνας, έφυγε ο παντογράφος» λέει ο κ. Πήλιος. «Έχουμε συνεχή θέματα ασφαλείας και αφορούν τόσο τον ΟΣΕ όσο και την Hellenic Train. Οι δυο εταιρίες κάποια στιγμή θα πρέπει να λάβουν μέτρα. Από τη μια είναι η Hellenic Train που είναι ιδιωτική και θέλει να αυξήσει τα κέρδη της και η άλλη, δηλαδή ο ΟΣΕ, θέλει να μειώσει το κόστος. Αυτό έχει αντίκτυπο στην ασφάλεια. Ένα δεύτερο, που επηρεάζει την ασφάλεια, είναι ότι παραπάνω από το μισό προσωπικό είναι με απόδειξη παροχής υπηρεσιών δηλαδή εξωτερικοί συνεργάτες. Ο σιδηρόδρομος θέλει προσωπικό έμπειρο και μόνιμο, που θα έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να ανταπεξέλθει σε μια δύσκολη κατάσταση. Φεύγουν οι παλιοί και η τεχνογνωσία, χάνεται» λέει ο κ. Πήλιος.
Και προσθέτει: «Επίσης, να σημειωθεί γιατί είναι πολύ σοβαρό, δεν υπάρχει επάρκεια ανταλλακτικών και να το εξηγήσω, αυτή τη στιγμή υπάρχει διάβαση στην Πάτρα, στην Αρχιεπισκόπου Ιεροθέου, μετά τον κεντρικό σταθμό του Αγίου Ανδρέα, στην οποία υπάρχει φύλαξη από σεκιούριτι γιατί δεν υπάρχει ανταλλακτικό για να φτιαχτεί και να λειτουργήσει. Και αυτό είναι συχνό φαινόμενο».
Τα ηλεκτρονικά συστήματα και συμπεριφορά των οδηγών
«Είναι σύνηθες φαινόμενο να χαλάει μια διάβαση και αυτό που θέλω να πω είναι να έχουν και οι οδηγοί του νου τους, περνώντας από μια διάβαση τρένου δηλαδή να έχουν στο μυαλό και να την αντιμετωπίζουν ως αφύλαχτη για την πλήρη ασφάλειά τους. Αυτό λέει και ο ΚΟΚ. Ας είναι σηκωμένες οι μπάρες, ο κόσμος πρέπει να κοιτάει γιατί π.χ. μπορεί να διακοπεί το ρεύμα, να έχει γίνει το οτιδήποτε. Είναι ηλεκτρονικά συστήματα και είναι συχνό το φαινόμενο να χαλάσει μια ισόπεδη Διάβαση. Σε αυτή την περίπτωση, η διάβαση ασφαλίζεται είτε με φύλαξη από προσωπικό είτε το τρένο παίρνει ειδική εντολή, σταματάει πριν τη διάβαση, κορνάρει, σταματάνε τα οχήματα και μετά περνάει. Αν όμως γίνει όπως χθες, ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση, είναι επικίνδυνο»
Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής
«Υπάρχει μια εργολαβία, η οποία είναι σε εξέλιξη αλλά πάει με πολύ αργούς ρυθμούς δηλαδή αυτή τη στιγμή έχει γίνει το πολύ ένα 30% του συνολικού έργου. Ο εργολάβος δεν έχει το απαιτούμενο προσωπικό για να προχωρήσει πιο γρήγορα. Γίνονται κάποια έργα αλλά πολύ αργά και ακόμα είναι πολλά που πρέπει να γίνουν».
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr